Bogesund: Dags för MC sverige att börja agera

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Nu är kanske inte jag någon referens, men 8år i sadeln har kanske satt sina spår.
Jag har aldrig kört bana(jo med bil många gånger). Jag har ännu inte hittat meningen med bana och hoj. Kanske en vacker dag jag kommer finna och då är jag såld!
En bana "närmare" sthlm skulle nog göra varken från eller till. Gelleråsen eller Sviestad är tillräckligt nära, i vilket fall dessa ggr jag kört bil.

Jag kör ibland som en fartgalning, men inte heller knusslar jag när polisen tagit mej för 170 på bogan(transformatorkurvan) då jag vet att jag gjort fel.
Skulle en bana närmare sthlm får mej att andra mitt beteende?
Skulle inte tro det, oavsett hur banbiten jag skulle bli så finns alltid denna tjusning att köra, leva hoj. För mej är detta anledningen till att jag kan ligga i mina 70 på en 70 väg med bilen hela året om och bete mej som en snigel och faktist njuta utav dessa hastighetsbegränsningar.

R.Naish

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2006
Hoj
KTM 950sm, KTM 450 exc-R, KTM350sxf e-reg,
Ni som körde bogesundsvägen i eftermiddags såg kanske den killen med stora filmkameran efter hästgården "påväg mot vaxholm" Kameran såg stor och dyr ut och inget som en lekman använder och killen stod skymd en bit in i skogen.. Kan mycke väl vara någon som sökte ett scoop..

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Ni som körde bogesundsvägen i eftermiddags såg kanske den killen med stora filmkameran efter hästgården "påväg mot vaxholm" Kameran såg stor och dyr ut och inget som en lekman använder och killen stod skymd en bit in i skogen.. Kan mycke väl vara någon som sökte ett scoop..

Yep, såg honom och en kvinnlig reporter i hamnen medans vi mumsade burgare. Såg ut som att de koncentrerade sig på hojar enbart. Helst de som lät mycket dessutom. En till "hata-hojar-kampanj" månne?

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05

Han kom nog från Uppdrag granskning, jag blev iaf intervjuad av dom när jag tog en kaffe i Vaxholm vid 14-tiden. Den kvinnliga reportern var jävligt sugen på att hänga ut "oss" mcåkare, Bl.a frågade hon mig
"Hur tänker ni när ni kör i 250km/h på 70-väg" Och att vi inte bara riskerade vårat eget liv, utan oskyldiga bilisters liv också. Jag sa som det var, att jag kör lugnt och tänker både en och två gånger innan jag gasar på. Och att buskörningen kanske skulle minska ifall det fanns en motorbana i närheten av stan.

Edit: lite sen
/A

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Idioter anser oftast att de har rätt att mörda människor de stör sig på, utsätta andra för livsfara bara för de stör sig på människorna som enligt idioterna utsätter idioterna själva för livsfara.. världen är inte klok

Så, alla försöker mörda alla för att vissa stör sig på att vissa enligt vissa är livsfarliga.

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
en hundring på att det kommer sitta nån "blurad" i detta program. Kommer kallas för "Kalle", och är medlem i någon av dom större "hojgängen" i Sthlm.

Man kommer göra en höna av en fjäder som vanligt. "Kalle" är garanterat i själva verktet inte med i nån större gruppering, utan är nån som vill känna sig viktig som man kanske lyckades få med i reportaget idag ute på Vaxholm.

:3freak

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Reportaget kommer att börja som följande...

- 0-100 på 2,5 sekunder!
- toppfart över 300 km/h!
- Vikt strax över 160 kg!
- Över 200 hästkrafter!

Nej programmet kommer inte handla om Formel 1!
Nej det kommer inte handla om raketer!
Det kommer inte heller handla om flygplan!
Dagens program handlar om vad våra ungdommar kör omkring med på våra vägar med ödesdigra resultat för dom själva, medtrafikanter, boende och andra som befinner sig i deras väg!
Dagens program skall handla om motorcyklar.

---------------------------------

Jodå man kan ju vrida det lite som man vill men jag är väldigt nyfiken på programmet och se vad och hur dom tänker framställa det...risken finns väl att det är som min inledning och då har man fått tittarna till att få en uppfattning innan programmet ens börjat.

Problemet är ju ett faktum och vissa kör för fort men inte alla. Fokus kommer ju att bli på de fåtal som kör fort och säkert på YouTube klippen vilket gör att MC kollektivet inte får en rättvis "rättegång".

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
vilket gör att MC kollektivet inte får en rättvis "rättegång".
Det är många år sedan det fanns något mc-kollektiv i Sverige, men jag tror också att scoopjagande reportrar gärna skulle vilja klumpa ihop (och slå ihjäl) oss. Hojfolk 2009 är en rejält diversifierad skara, med nästan lika många särintressen som det finns hojar. Det fåtal som genom bristande omdöme skapar badwill för övriga är nästan genomgående uttalade individualister som sköter sig själva och skiter fullkomligt i alla utom möjligen den närmaste kompiskretsen.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Han kom nog från Uppdrag granskning, jag blev iaf intervjuad av dom när jag tog en kaffe i Vaxholm vid 14-tiden. Den kvinnliga reportern var jävligt sugen på att hänga ut "oss" mcåkare, Bl.a frågade hon mig
"Hur tänker ni när ni kör i 250km/h på 70-väg" Och att vi inte bara riskerade vårat eget liv, utan oskyldiga bilisters liv också. Jag sa som det var, att jag kör lugnt och tänker både en och två gånger innan jag gasar på. Och att buskörningen kanske skulle minska ifall det fanns en motorbana i närheten av stan.

Edit: lite sen
/A
Du skulle erbjudit henne en åktur!!!

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
ZX9r -00
Nu har jag läst samma sak 20-30 gånger och sett videon "vi har ingen lokal" och alla som inte ens kört vägen lägger sig i, och säger bara åk 50mil för att köra på bana. Check. :gnissla

Verkligheten då?
Jag jobbar fram till kl 16,00 (i bästa fall)
Upp på hojjen runt 16,30
Bogan/Bulten 17,00 alla vardagar solen lyser.
Läggdax vid 22,00
Hur i hela friden ska jag hinna till en bana 25mil (enkel väg) bort? :tummenner

Idag är det måndag och SMC har körning på rörken, :tummenupp
Inga problem jag står där när dom öppnar.
200:- kostar det väl? Inga problem, jag är inte ekonomiskt oberoende men jag har råd.
Då är det "bara" 25mil (t&r) transportsträcka för att köra :banana

Det betyder att iallafall en hoj mindre kör idag på bogan/bulten. (just idag)

Det handlar inte om att trafiken på bogan/bulten försvinner genom att trycka på en knapp men det kommer minska, och det är väl endå det alla parter vill?

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
ZX9r -00
Kan tillägga att jag nyligen kom hem från Nürburgring och tycker att det är en trevlig upplevelse, dock är det helt livsfarligt att köra hoj tillsammans med bilar!
Med öppen depå och kvällskörning, det skulle vara mycket trevlig i Stockholm eller 10mil i närheten.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ibland förstår jag inte erat problem?...Vafalls är ni så inskränkta att ni inte hittar ur "fjollträsk"?? Nej för fan, fram med kartan/GPS och ta er UR Stockholm, likväl ni kör fram och tillbaka samma väg 10ggr kan ni ta er en ordentlig tur i omnejden, ex Västmanland och få en ny erafarenhet i bagaget:tummenupp, Klart som tusan det irrieterar när 100 tals hojar åker SAMMA väg fram och tillbaka HELA dagarna, även att det är "bankörning" där tycker lite synd om vissa av er som tror det finns 2 vägar att köra hoj på Boggesund och Slingerbulten.:brinnerup

Håller helt med. Det är inge kul att se samma vyer hela tiden jallafall.

/kör varken bulten eller boge.

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Nu kanske jag går emot strömmen!

MEN, jag tycker att alla hojåkare som är kåta på bulten får ta och skaffa sig lite alternativa vägar och göra som alla andra och transportera sig till dom avlägsna banorna som vi faktiskt har i vårat avlånga land och sluta förstöra för övriga mc-sverige! :mad:

För även vi kommer att märka av när det blir hårdare mot motorcyklister!:gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln