bogesund på ca 4.25

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Jäklar va många som verkar tycka illa om när folk kör såhär.
Trodde dock det skulle vara värre när man läst tråden.

En sak som dock va lite galen va när du körde om röda bilen, jag har för mig att man inte ser igenom den kurvan ifall det kommer någon mötande. Men det gick ju bra den här gången iaf.

Annars äre väl ok att glida över lite på andra sidan ifall man har bra sikt? Tycker jag iaf.

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
TRON skrev:
De som ställer till mest skada är de som tror de kan - gäller både mc och datorer!
Killen passerar mittlinjen i flera skymda vänsterkurvor - kollar ni på rätt film egentligen?

har du åkt bogensundsvägen själv? På videon verkar det se lite mer skymt ut än vad det är. Man ser rätt bra i kurvorna! Iaf irl.

peddaxx

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
Yamaha xv 1700 Warrior
Är de så att man vill prova sina gränser och cykelns utan att skada andra så tycker jag man ska söka sig till en bana istället :kocko

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
peddaxx skrev:
Är de så att man vill prova sina gränser och cykelns utan att skada andra så tycker jag man ska söka sig till en bana istället :kocko

Det är nog många som tackar dig för den upplysningen, eftersom det nog aldrig tidigare framkommit. :gnissla

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Måste hålla med lite grann där - man ser genom kurvorna bra (i den stora verkligheten dårå) på de ställen han genar mycket.

På filmen ser de flesta ut som blinda kurvor...

Det finns dock 2 partier man bör ta det lite lugnare på, varav man på det ena ofta stöter på häst med ryttare - håll in kopplingen där är ni snälla. Så slipper hästkraken dra till skogs med ryttare och resultera i tråkiga påföljder.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Konstigt ändå.
Någon annan gör en liknande film och "hyllas" för sin körning.
Nu kastas det enbart skit, nästan.

Hur ska ni ha det?

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Gustav1 skrev:
Konstigt ändå.
Någon annan gör en liknande film och "hyllas" för sin körning.
Nu kastas det enbart skit, nästan.

Hur ska ni ha det?

Du har en poäng där!

divez: Ut och pressa lite mer så klämmer du nog fyra blankt snart. Glöm inte att ladda batteriet i kameran!

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Jag har tittat på filmen nu och när det gäller spårvalen finns det inte så mycket att anmärka på tycker jag. Han håller ut till höger på dom ställena där man måste göra det. Så jag förstår inte riktigt alla negativa kommentarer. I år ser man ju faktiskt bättre genom böjarna iom att dom har avverkat träd längs vägen. Sen ska man ju förstås ta avstånd från den här typen av körning. Fy! :hihi

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
K-Micke skrev:
Jag har tittat på filmen nu och när det gäller spårvalen finns det inte så mycket att anmärka på tycker jag. Han håller ut till höger på dom ställena där man måste göra det. Så jag förstår riktigt inte alla negativa kommentarer. I år ser man ju faktiskt bättre genom böjarna iom att dom har avverkat träd längs vägen. Sen ska man ju förstås ta avstånd från den här typen av körning. Fy! :hihi

Då är ju bara frågan varför man hyllar en person och kastar skit på en annan. Undrar om någon kan förklara det för mig..

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Bikerbitch skrev:
Då är ju bara frågan varför man hyllar en person och kastar skit på en annan. Undrar om någon kan förklara det för mig..

Hmm, jag gör ett försök.
De "gamla och kända" på forumet ska hyllas och nya ska sättas på plats.
Är en person ung så innebär det att han /hon är oerfaren och dålig på att köra hoj. Precis på samma sätt så är man en gud om man började köra en 400 för många år sen och har bytt upp sig bland modellerna genom åren.

Det är nog det närmaste jag kommer som förklaring. Sen blir det lätt så att om några börjar att vara negativa så hänger gärna fler på. Givetvis blir det precis likadant åt andra hållet om några kändisar är positiva i början...

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
UltraMarine skrev:
Vem är det som hyllas för att köra på felsida på små vägar - jag måste ha missat de trådarna :confused:

"Hyllas" var ordet.
Med det menar jag att personen/personerna inte får sidvis med arga inlägg mot sig.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Bra kört, du är skicklig.

Synd att inte man kan se hur snabbt du åker :(

Vad är rekordet på bogesund?

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Nu kanske man inte ska kasta berg i glashus eller hur det nu är man brukar säga. :va

Men precis som Lucius säger ta det lugnt vid Elboda och vid slottet annars blir det :fatta!

Dessutom är vänstern efter Elboda helt blind å där genas det friskt. Å strax efter blir det möte med två fyrhjulingar. Kunde gått illa!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
H4 skrev:
Bra kört, du är skicklig.

Synd att inte man kan se hur snabbt du åker :(

Vad är rekordet på bogesund?
Höga femmor = relativt säkert, låga fyror är lite risky, att tävla på allmän väg är lika dumt som det är roligt.

Ja jag har kört Boge ett par ggr men aldrig med tidtagning, men jag är en feg j-l.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tänker inte kommentera filmen...

Iallafall inte mer än att hojen låter synnerligen märkligt...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...