Betalartikel men inledningen säger nog allt.
Ja, de har lånat tio miljoner och hamnat i ekonomiskt trångmål, mycket tråkigt. Hoppas det går bra för dem.
Betalartikel men inledningen säger nog allt.
Ja, de har lånat tio miljoner och hamnat i ekonomiskt trångmål, mycket tråkigt. Hoppas det går bra för dem.
Föreningen eller de enskilda innehavarna?Jobbar en del med diverse relativt nystartade BRF:er.
Det som förvånat mig är att merparten har låst sina ( stora) lån på korta bindningstider...
+1 men är det i princip gratis att låna...ja då blir helt enkelt "allt man kan"och det man klarar av väldigt mycket sas.F ö har jag svårt med det här att låna allt man kan, till skillnad från sånt man kan klara.
Man blir inte poppis när man varnar.+1 men är det i princip gratis att låna...ja då blir helt enkelt "allt man kan"och det man klarar av väldigt mycket sas.
Inga problem, vet flera med sådan ekonomi.En mellanchef med fru som lånat 10 Mkr?
Låter inte riktigt rimligt, vad är lönen för en mellanchef idag?
Alldeles för hög på vissa firmor. Där jag jobbade tidigare hade lägsta gradens mellanchef cirka 80k per månad. Sen fanns de sju-åtta steg till där nästa steg var runt 100k, sen 150, 200k, 400k upp till 7 miljoner. Per månad.En mellanchef med fru som lånat 10 Mkr?
Sju miljoner per månad låter mycket i Sverige, det måste innehålla en massa rörliga delar inklusive optioner.Alldeles för hög på vissa firmor. Där jag jobbade tidigare hade lägsta gradens mellanchef cirka 80k per månad. Sen fanns de sju-åtta steg till där nästa steg var runt 100k, sen 150, 200k, 400k upp till 7 miljoner. Per månad.
Inga problem, vet flera med sådan ekonomi.
Mellanchef, vad är det? Ansvarig för ett system på Trafikverket eller ett affärsområde på EQT? Lönen varierar väl mellan 45 och 400 kanske. Hur som helst är det ju alltid tråkigt när folk hamnar i klistret.
Nej där var jag otydlig. 7 miljoner avsåg total ersättning för vd, inte mellanchef. Steget under vd hade runt en miljon per månad.Sju miljoner per månad låter mycket i Sverige, det måste innehålla en massa rörliga delar inklusive optioner.
"Vd:n för Wallenbergsfärens maktbolag Investor; Johan Forssell, tjänar drygt 6,4 miljoner i månaden. Det motsvarar 193 industriarbetarlöner. Volvo cars vd, Håkan Samuelsson, hamnar strax efter med en månadslön på 6,1 miljoner, eller 183 industriarbetarlöner.14 feb. 2023"
Jag tror ingen mellanchef har sju miljoner i "lön" i månaden.
50k-100k känns för mig som en vanlig lön för en tjänsteman i storstäderna. Skulle säga att 70-150k för en mellanchef känns standard.Jag tänkte mig att mellanchef handlade om 50-100kkr och därefter är man inte längre mellanchef utan någon slags högre chef. Men jag killgissade väl mest.
Ja det låter mer rimligt.Nej där var jag otydlig. 7 miljoner avsåg total ersättning för vd, inte mellanchef. Steget under vd hade runt en miljon per månad.
Edit: Det var 6 miljoner, inte 7.
Föreningen, den skall ju rimligtvis vara mer långsiktig än de enskilda medlemmarna.Föreningen eller de enskilda innehavarna?
Tror många yngre, i den mån de alls binder, gör det över en period de kan överblicka. Kanske en horisont på ett par tre år. Vem vet var man tar vägen sen, jobb eller ändrade behov pga t ex familjebildning. Förtidsinlösen kan ju bli rätt kännbar...
F ö har jag svårt med det här att låna allt man kan, till skillnad från sånt man kan klara.
Ja om ens det.Kan inte läsa hela artikeln, vad handlar den om?
En familj som tyvärr råkat i ekonomiskt trångmål efter att själva ha tagit mlm okloka ekonomiska beslut? Och tyvärr igen så tappar mannen också sin anställning.
That's it?
En snabb titt här:En mellanchef med fru som lånat 10 Mkr?
De bör ju ligga på långa avtal för att boendekostnaden skall vara planerbar, kan man tycka. Borde därtill ha bättre förhandlingsläge än en enskild låntagare, eller?Föreningen, den skall ju rimligtvis vara mer långsiktig än de enskilda medlemmarna.
Självklart är det så.De bör ju ligga på långa avtal för att boendekostnaden skall vara planerbar, kan man tycka. Borde därtill ha bättre förhandlingsläge än en enskild låntagare, eller?
De där lönerna är inte representativa för han i artikeln, så mycket kan jag lova.En snabb titt här:
Säger att det är ganska låga medellöner för mellanchefer i Sverige.Chef – kolla om du har rätt lön
Vad bör du tjäna som chef? Ny lönestatistik visar läget för chefslöner för din bransch och ålder – ett bra verktyg inför din kommande löneförhandling.kollega.se
Utliggare kan säkert ligga på ett par hundra lök i månaden, men majoriteten ligger runt medel.
En medellön för mellanchef är definitivt inte grundande för ett lån på 10 mille. Åas, jag jobbade med en chefskonsult som tyckte att sålänge man hade lån med den extremt låga räntan var det bara att maxa lånen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|