Borde vara samma i alla större städer samt universitetsstäder tänker jag.Kan nog vara så i Tjockholm, inte lika säker på att det gäller riket i övrigt.
Bostadsmarknaden är väl också många och mycket driven av Stockholm gissar jag.
Borde vara samma i alla större städer samt universitetsstäder tänker jag.Kan nog vara så i Tjockholm, inte lika säker på att det gäller riket i övrigt.
När man kommer sådär 15 mil utanför tullarna så slutar Stockholm ha någon jättestor påverkan.Borde vara samma i alla större städer samt universitetsstäder tänker jag.
Bostadsmarknaden är väl också många och mycket driven av Stockholm gissar jag.
Ja men det blir ju ingen massa av det, 15 mil från Stockholm är Gävle eller Kolmården eller Arboga alt Mariehamn om jag kan mina km rätt. Blir för lite att mäta på gissar jag.När man kommer sådär 15 mil utanför tullarna så slutar Stockholm ha någon jättestor påverkan.
Problemet är väl att husen och lägenheterna finns där folk inte vill bo.
När man kommer sådär 15 mil utanför tullarna så slutar Stockholm ha någon jättestor påverkan.
Problemet är väl att husen och lägenheterna finns där folk inte vill bo.
Nya inflationssiffror för Augusti.
KPIF nere på 1,2%.
KPI nere på 1,9%.
Jag skulle säga att dom siffrorna borde peka på dubbelsänkning men RB är ju som dom är...
Sant, mycket berodde på energipriset.Orsakat av fallande energipriser som lika gärna kan dra iväg uppåt till hösten så jag skulle ifrågasätta förståndet hos riksbanken om dom tycker det i sig är ett motiv för dubbelsänkning.
Däremot så har ju konjunkturen vikt ner en hel del så tillsammans med det kan man väl möjligen motivera en dubbelsänkning. Fallande konjunktur och stigande arbetslöshet kommer ju också dämpa inflation framöver.
Men var inte energipriset en drivare när inflationen ökade? Och det spillde över på transport, produktion, bygg mm?Sant, mycket berodde på energipriset.
Och det verkar ju bli katastrofhögt i vinter enlig diverse artiklar.
Den här, som det verkar, tillfälliga dippen i energipris borde man kanske bortse från då man vet att priset på energi snart kommer stiga igen.Men var inte energipriset en drivare när inflationen ökade? Och det spillde över på transport, produktion, bygg mm?
Nu när energipriset sjunker så är det väl lika valid faktor som när du ökade, var på inflationen ökade, och räntorna höjdes?
Men var inte energipriset en drivare när inflationen ökade? Och det spillde över på transport, produktion, bygg mm?
Nu när energipriset sjunker så är det väl lika valid faktor som när du ökade, var på inflationen ökade, och räntorna höjdes?
Band du tio år på 2,6 med start 2020? Det låter högt, den låg väl under två procent då?Jag har 2.6% ända fram till 2030.
Än så länge har det varit en bra affär att binda räntan när det var ekonomisk kris pga pandemin. Även om alla experter tjatade om att rörlig ränta var bäst.
Band du tio år på 2,6 med start 2020? Det låter högt, den låg väl under två procent då?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|