Borgarna

Status
Ej öppen för fler svar.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
sandstream skrev:
2477175 De är bara avundsjuka på oss borgarbrackor som har råd med hojar från 2000-talet :D

Så är det nog... min K5 är säkert äldre än din...
Politik är kul!

Det roligaste av allt är att så många väljare redan mindre än en vecka efter valet ångrar sig!
Kan på intet sätt se hur skattesänkningarna skulle bli lika stora som min familjs ökade kostnader för försäkringar.
Man får hoppas att de höjer barnbidraget rejält... har ju fem kids!:D

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
K.L skrev:
2476801 .....Men som sagt så är det jag skriver inte helt säkert... Det är ju ingen av oss här som vet hur det kommer bli... Men som det låter på dom nu styrandes politik så drar ju alla här sina slutsatser av detta... Men jag hoppas på att det blir bra iaf:tummenupp

Precis, vi får vänta och se:tummenupp

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Gsxr 750
Håller med ovanstående!!!
Det är ju trots allt ett "förslag" på premiehöjnig som de har lämnat, sen får vi ju faktist se om det prioriteras eller inte......... jobbar själv inom försäkringsbranchen och vad jag har hört så kommer det att bli klart i januari-februari. Vi får helt enkelt vänta och se.

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Är ju mest rykten angående hur mycket dyrare det blir...
att åka bla fordon...men dyrare blir det...
Smart drag av alliansen att hålla denna fråga relativt tyst
inför valet...
Senaste jag hörde igår var att Alliansen säger att det kommer
att bli ca 1000:- dyrare/fordon men försäkringsbolagen säger MINST
2000:-/fordon, och då ett fordon med minsta motorn..och minst
olycksbenägna...
Försäkringsbolagen nämnde att värsta sporthojarna kan
i värsta fall räkna meden höjning på över 10000:-/år eftersom de är mest inblandade i olyckor....
Men som sagt...vi får väl vänta och se...

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Kanske reinfeldt löser in våra hojar till en rimlig penning när dom blir osäljbara... Han är ju mån om sina medmänniskor nu när han bildat dom nya moderaterna:D

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Det kommer ju liknande "upprörande" förslag hela tiden, allt från krav på regskylt fram till ökade försäkringar med mera, med mera.. Ingen har brytt sig innan för "det går aldrig igenom"..

Men nu med ny regering kommer helt plötsligt alla förslag gå rakt igenom, dessutom kommer dom automatiskt bli 10ggr värre påvägen och då givetvis för att sätta dit alla sporthojsåkare...

Nä, jag tror inte det kommer bli några enorma skillnader..

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
det är ju fullkomligt vansinne det som utspelar sig på diverse platser idag, folk gråter och undrar om de ska kunna fortsätta leva...här börjar man böla över höjd trafikförsäkring, ska man inte längre kunna få åka på någon annans bekostnad?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,890484,00.html

innan valet så har det ju varit högermajoritet så det skrikit om det på detta forum, men nu får ni/vi väl också bekänna lite färg att vi är för det samhälle där frihet och marknadsekonomi råder?!

jian skrev:
2477235 Är ju mest rykten angående hur mycket dyrare det blir...
att åka bla fordon...men dyrare blir det...
Smart drag av alliansen att hålla denna fråga relativt tyst
inför valet...
Senaste jag hörde igår var att Alliansen säger att det kommer
att bli ca 1000:- dyrare/fordon men försäkringsbolagen säger MINST
2000:-/fordon, och då ett fordon med minsta motorn..och minst
olycksbenägna...
Försäkringsbolagen nämnde att värsta sporthojarna kan
i värsta fall räkna meden höjning på över 10000:-/år eftersom de är mest inblandade i olyckor....
Men som sagt...vi får väl vänta och se...

klart att f-bolagen hotar då en ganska trygg inkomstkälla för deras del stryps, dvs staten...nä, släppt det fritt och låt folk ansvara själva för sina försäkringar så kommer ni få se att premierna kommer att sjunka allt eftersom...

Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Dom som gnäller om att premierna blir endast anpassade efter dom som är rika så är ju det helt fel. Va fan en rik är ju dum om den går med på något som gör något dyrare.

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
Han kanske har en plan den där freddan... Tänk ifall han börjar köpa in sporthojar för billiga pengar och sen säljer dom dyrt när sossarna tar makten igen om 4 år och sänker försäkringarna... :tomten

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Gossan skrev:
2477223 Håller med ovanstående!!!
Det är ju trots allt ett "förslag" på premiehöjnig som de har lämnat, sen får vi ju faktist se om det prioriteras eller inte......... jobbar själv inom försäkringsbranchen och vad jag har hört så kommer det att bli klart i januari-februari. Vi får helt enkelt vänta och se.

Och det är nog det förslaget som kommer möta mest motstånd bland intresseorganisationer och vanligt folk, troligt är väl att dom kommer få omarbeta det med råge som tex det jätte smarta förslaget om "sloppningen av ränteavdragen" för att finansiera borttagningen av fastighetsskatten.

Men, men det är inte lagt ännu och kanske aldrig läggs.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Det sjuka är att vissa pannben ångrar sig pga höjda försäkringskostnader. Är det just detta som utformar ert liv? Är det inte skatter, sjukvård, skola, barnomsorg, äldrevård som är lite viktigare att bry sig om?

Tycker man borde ta bort allmän rösträtt för 80% av idioterna vet inte ens varför de röstar.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
sluta gnälla allihop, det fanns en tråd innan valet om detta, nu är det för sent att ångra sig. och om sossarna tar över makten om 4år lär dom inte ändra tillbaka, det är ju trots allt en god affär för staten.
bara att knyta näven i fickan och inse att vår hobby är dödsdömd.

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Hmm, eftersom dom flesta här inne på sporthoj åker sporthojar så tycker jag det är konstigt att man överhuvudtaget röstar på borgarna...

Att köra motorcykel är troligen det det största intresset som alla hojåkare har, framförallt de som åker sporthojjar, eftersom man inte har råd att ha så mycket andra dyra intressen...

Som vi kan läsa har det funnits åtskilda många noticer om att försäkringspremierna ska höjas, framförallt för sporthojar, detta har kommit från borgarna... Den tusenlappen som kommer att bli över (som Reinfeldt har lovat) kommer snabbt att försvinna, om det blir höjda förskäkringspremier...

Om en medelsvenson har ett stort intresse för sporthojar så är det för mig obegripligt att man röstar på borgarna, eftersom att man kan tvingas sälja sin hoj p.g.a. höjda försäkringar...:va

Det är som sagt att skjuta sig själv i ryggen, men det verkar inte som att många tänker så långt när man väl lägger sin röst:va

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Argyle skrev:
2477247 Dom som gnäller om att premierna blir endast anpassade efter dom som är rika så är ju det helt fel. Va fan en rik är ju dum om den går med på något som gör något dyrare.

Och vilka tror du tjänar mest på att inkomstskatten sänks?

Haha! Hoppas sporthoj blir nån statusgrej för alla brats när det blir extra svindyrt, extra kul om dom hänger med på era körningar och kommer och snackar om hur kungen glodde på honom en gång och vilket vax som e bäst för backslick-frilla :D

Last edited:

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
hållundan skrev:
2477252 Men, det är ju en mänsklig rättighet att köra hoj! :skrämd :gråta

Vadå det är väl det man lever för eller? Du kanske inte ens har någon hoj utan bara är här på forumet för att verka ball? Hur är det med intresset? Börjar det svalna så du inte ens bryr dig ifall du inte skulle ha råd i fortsättningen?:tomten

Är väl inget annat än äta,ha sex,skita och sova som är en mänsklig rättighet om man nu ska grubbla på det...

Nä ökade kostnader för båtägare och folk som bor i landskapsförfulande storstäder:D

Norrland rockar fett:yoparty

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Mycket gnäll och få vettiga förslag. Jag har dock ett. Om man inte har råd att åka motorcykel som det är så kan man kanske arbeta lite mer. Det finns säkert fler och bättre förslag, men det här är en början. Eller hur :)

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
:rolleyes:
HönaPower skrev:
2476462 Haha, ojjjj vad mycket bittra rödtottar det var här....:D

Kom igen 12 år har GP haft chansen att lyckas, har det gått bra?
Min ekonomi som ensamstående villaägare har bara gått rakt NER...det ska bli underbart när alliansen lyckas vända den pråmen med skit på rätt väg igen!

Lessen att behöva säga det...men det kallas att "leva över sina tillgångar". Nått som medelsvensken är jävligt bra på, när det sen går rakt åt pipsvängen med ekonomin heter det: "det är politikernas fel" :rolleyes:

Många skulle tjäna på att växa upp och ta ansvar för sitt eget handlande i stället för att sparka och skrika som barnungar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
K.L skrev:
2477283 Vadå det är väl det man lever för eller? Du kanske inte ens har någon hoj utan bara är här på forumet för att verka ball? Hur är det med intresset? Börjar det svalna så du inte ens bryr dig ifall du inte skulle ha råd i fortsättningen?:tomten

Är väl inget annat än äta,ha sex,skita och sova som är en mänsklig rättighet om man nu ska grubbla på det...

Nä ökade kostnader för båtägare och folk som bor i landskapsförfulande storstäder:D

Norrland rockar fett:yoparty
Haha, njewbie, du vet ingenting märker jag.

Hur som helst, jag bor i storstan, röstar blått, tjänar bra med pengar på ett apjobb, kör en förhållandevis ny hoj och försäkrar den själv. Jag gnäller inte det minsta. Mitt ovanstående inlägg ironiserar lite över alla gnälliga jävlar som uppenbarligen inte satt sig in i valkampanjer och annat innan den 17 september.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha