Borgerlighetens misslyckanden

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Däremot blir det ju hyckleri på hög nivå när Freddan själv står och säger vad man ska göra och vad man inte ska göra.
Freddan är ju smällfet! :brinnerup

Även Filippa (kan man verkligen heta så?) verkar har tröttnat på buken ....

http://www.dn.se/nyheter/sverige/paret-reinfeldt-separerar

Paret Reinfeldt separerar

Statsminister Fredrik Reinfeldt och och hans hustru Filippa separerar, uppger statsministerns pressekreterare i ett pressmeddelande.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bara för att man själv inte lever rätt betyder det ju inte att kunskapen saknas.

Jämför med en världsmästare i valfri idrott, han är bäst i världen på sin gren men har trots det en eller flera tränare som oftast inte ens platsar i en korpserie men dessa kan ändå lära upp en världsmästare.

Jag tycker att det är respektlöst av många tränare (främst fotboll) att vara i så otroligt dålig form själva.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nu har ju flera redan givit lite alternativa svar, och här är mitt, BLL på vänster bakdörr fryser så den går inte att öppna, det är ombesiktning på det, det är ett allvarligt fel som gör bilen trafikfarlig, enligt statistiken, i realiteten är det bara lite störande om jag skulle ha mera än två passagerare.

Egentligen är det inte riktigt så enkelt.
Du måste ju inte ha bakdörrar på en bil. Du kan svetsa igen dom och då är det godkänt.
Om dom däremot finns så måste dom gå att öppna.
Anledningen är väldigt enkel. Om dörren inte går att öppna så kan dom inte verifiera att låset verkligen fungerar. Dvs att det spärrar dörren från att öppnas. Så dom vet ju inte om det kanske skakar loss under färd och dörren går upp.

Det är på samma sätt med dragkrokar. Om den är avtagbar så måste man kunna ta av den. Detta för att dom ska kunna kontrollera att spärren faktiskt spärrar som den ska. Om draget har kärvat fast så kan dom inte kolla att spärren klickar i och då kanske det bara är att det kärvar som håller fast det och då kanske det lossnar under färd om spärren inte håller fast.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Ett tips till alla andra föräldrar som också tycker att ungar bara är jobbiga:

Alfons,Pettson och Findus, Saltkråkan, Pippi och allt vad de heter är ändå bara
kommunistpropaganda. Det finns ingen anledning att slänga ut pengar på DVD-filmer.
Från två år och uppåt kan man precis lika gärna sätta ungarna framför nyheterna istället.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Konsten att hålla käften

Kommer ni ihåg för några månader sedan?

Såssarna var uträknade och det verkade osäkert om de ens skulle överleva som parti.

Nu:
M+Fp+C+Kd = 28.5+4.8+3.6+3.9 = 40.8%
Mp+S+V = 9.2+35.6+5.7 = 50.5%

Eller om man räknar de röster som skulle hamna i riksdagen:
M+Fp = 36.6%
S = 39.1%
Mp+S+V = 55.5%
Sd = 7.9%

Och allt detta bara för att såssarnas ny partiledare ... vad var det han hette nu igen ...
har ... ja vad är det han har gjort egentligen?

När politiker inte vill ta i någonting utomlands brukar de prata om tyst diplomati.
och att den fungerar så bra (när det är någon annan som har rett ut problemen åt dem).

Frågan är om det inte är tyst politik som är det som fungerar bäst.

Jag tror att det är så med de flesta politiker, att de gör sig bäst med truten stängd.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja ska man tro opinionsundersökningarna har den politiska kartan ritats om sedan Socialdemokraterna bytte partiledare. Vi får väl se vad de presenterar för politik och vilka de övriga politikerna är som man kommer att ge mandat att föra fram denna politiken vid valrörelsen. Kör man sin gamla politik hoppas jag att väljarna genomskådar det. Samtidigt hoppas jag att alliansen tar hotet på allvar. För de ska inte tro att väljarna enbart tycker att de fört en klockren politik över två mandatperioder. Anders Borg har varit väldigt framgångsrik, men jag tycker mig se en del sprickor där han går andras vägnar. Tänker närmast på diskussionen om att ägare till riskkapitalbolagen ska få skattelättnader enligt de förslag som presenterats. Jag tror inte sådant går hem i de röda stugorna. Tror knappast att det är något som majoriteten av alliansväljarna skriver under på heller.

http://di.se/Default.aspx?pid=263798__ArticlePageProvider&epslanguage=sv&referrer=

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ni har väl inte missat turerna kring vårdcentralen Serafen?
Om ni har det finns en bra sammanfattning här.
Men eftersom det här är SH så lär alla avfärda det som kommunistpropaganda från SR.
Nåväl, både DN och SvD har också tagit upp det hela.

För mej som är icke-borgerlig visar detta på själva essensen i den borgerliga privatiseringspolitiken. Nån som tror att Serafen är ett undantag?
Tänk om...
Att sälja ut statens, landstingens och kommunernas (och därmed folkets) tillgångar till vrakpriser och sedan köpa in tjänster är något borgarna jublar över. Men det blir fan inte bra.
Med tanke på hur många år och hur mycket pengar (från skattemedel, icke att förglömma!) det tagit att bygga upp dessa verksamheter, kan man inte säga annat än att privatiseringspolitiken lett till kapitalförstörelse av ofattbara mått. Hade Sverige varit ett aktiebolag och alliansen dess styrelse, så hade aktieägarna gjort uppror för länge sedan...
Då kommer såklart borgarna dragandes med effektiviseringsargumentet: att verksamhet som drivs privat drivs mer effektivt. Men även detta har blivit motbevisat (källa finns i ett av mina tidigare inlägg i den här tråden).

Sedan skryter borgarna skamlöst om att DE ligger bakom den starka svenska ekonomin!
Man vill tro det är ett skämt, men det är det inte. Det är Sverige år 2012.
Fyfan.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kommer ni ihåg för några månader sedan?

Såssarna var uträknade och det verkade osäkert om de ens skulle överleva som parti.

Nu:
M+Fp+C+Kd = 28.5+4.8+3.6+3.9 = 40.8%
Mp+S+V = 9.2+35.6+5.7 = 50.5%

Eller om man räknar de röster som skulle hamna i riksdagen:
M+Fp = 36.6%
S = 39.1%
Mp+S+V = 55.5%
Sd = 7.9%

Och allt detta bara för att såssarnas ny partiledare ... vad var det han hette nu igen ...
har ... ja vad är det han har gjort egentligen?

När politiker inte vill ta i någonting utomlands brukar de prata om tyst diplomati.
och att den fungerar så bra (när det är någon annan som har rett ut problemen åt dem).

Frågan är om det inte är tyst politik som är det som fungerar bäst.

Jag tror att det är så med de flesta politiker, att de gör sig bäst med truten stängd.

Nu har stentrollet gjort sitt första misstag.
Han talade.
Att de aldrig lär sig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har stentrollet gjort sitt första misstag.
Han talade.
Att de aldrig lär sig.

Nåja, jag tycker han verkar vara den sundaste partiledare som såsarna någonsin haft.

Sen kan man ju roat förundras över att såsarna föraktar sina väljare så till den grad att dom vill skicka hela arbetarklassen på utbildning och göra akademiker av dem.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nåja, jag tycker han verkar vara den sundaste partiledare som såsarna någonsin haft.

Sen kan man ju roat förundras över att såsarna föraktar sina väljare så till den grad att dom vill skicka hela arbetarklassen på utbildning och göra akademiker av dem.

Det håller jag kanske med om.
Det partiet jobbar bäst under press.
När de kastade in paniklösningen Ingvar så blev det bra.
Paniklösningen Lövén verkar OK.
Men problemet är sällan att de inte får ut sin politik.
Det är när de får ut den.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...