rallyfisken
Eleganten i från vidderna.
Med risk för att bli kallad kommunist (väldigt vanlig att bli det när man inte håller med "blåbären") men själv anser jag att ingen skall kunna tjäna pengar på sjukvård, mediciner exkluderat (förutom läkare, undersköterskor etc, och dessa grupper ska fan ha riktigt bra betalt), sjukvården skall bedrivas av stat/landsting och skall bekostas gemensamt och solidariskt av oss som har ett arbete punkt! Räcker inte pengarna till att bedriva sjukvård kanske man får ta och se över andra utgifter, vilka vågar jag knappt skriva för då blir jag attackerad av vänsterpacken åsså!
Håller med dig nästan fult ut. Med undantag för att tjäna pengar på mediciner. Självklart ska företag som utvecklar mediciner kunna räkna hem sina kostnader på ett acceptabelt sätt. Problemet jag ser idag är att man genom att tolka "acceptabelt" tar ut skyhöga priser för mediciner som egentligen inte kostat några större summor. Nä, tillbaka med Apoteksmonopolet så att man kan köpa Alvedon för rimliga summor och inte bara blir överöst av hudkrämer och annan skit som numera krängs friskt i brist på riktiga läkemedel.