Nu när vi ändå är inne på spåret med utlandsflyttar och dylikt så har jag en fråga som kanske någon här har svar på;
Kanada, är det så bra som det verkar? När vi pratar om ett land att flytta till med ändå någorlunda liknande seder och traditioner som i Sverige till exempel men även annat.
Jag känner precis som många andra att Sverige är på väg att köras i botten och jag är innerligt trött på att gå omkring och störa mig på att framtiden ser mörk ut med dagens politik och att det tar alldeles för lång tid att ändra på något, om det ens går att ändra.
Därför har jag funderat på vilket annat land som skulle passa mig och min familj om man någon gång skulle dels få råd med att flytta men även modet.
Kanada står högst upp på listan då jag gillar det jag har läst och hört om det men mycket mer är det inte. Jag har en bekant som flyttade dit och ser hennes statusuppdateringar på Facebook och blir avundsjuk. En gemensam kompis brukar åka dit och besöka henne och han talar också bara gott om det landet.
Australien är ett annat land som känns vettigt men det har ett stort minus för mig, värmen
Jag gillar inte värme utan skulle gärna bo i ett land med liknande klimat som Sverige där man kan få riktiga vintrar med snö och kyla.
Tankarna snurrar men jag inser att det ligger minst 10 år bort med tanke på barnens skolgång (svensk grundskola ska vara avklarad) men man måste ju börja någonstans. En resa dit i första hand så klart men tydligen så är en solresa av högre prioritet enligt min kära sambo