Är man grek så är det dags att kavla upp ärmarna och börja jobba. Demonstrera på torgen kommer inte lösa problemen.
Tror att gemene grek är fullt medveten att dom kommande 10 åren kommer bli värre än efter WWII!!
Reda för ett-två år sedan har ändringar gjorts bla.
-Statligt anställda har redan fått lönerna sänkta med ca. 30-40%
-Momsen har höjts från 19% till 23%
-Företag är tvungna att avskeda/inte anställa folk för att skatterna/socialavgifterna för en anställd har höjts till ca. 40-45%
Konsekvensen av detta blir svartjobb, svarta löner, allmänt mygel för att företagen ska fungera/klara sig!!
Tror ni på SH att det är grekiska folket som har förskingrat alla miljarderna, vi snackar om miljarder euro!?
Demonstrera på torgen gör dom för att dom vill att dom skyldiga politikerna ska ställas till svars för det dom har gjort.
ALLA greker vet att det är dom som kommer betala nota som vanligt.
Jag förstår hur ni resonerar och tänker, det är en ganska naturlig reaktion kanske lite naiv och blåögd men ni jämför med det ni vet och har blivit uppfostrade/matade med.
Jag är född i Sverige och levt mina första 35 år där, dom senaste 5 åren i Grekland och kan bara konstatera att med mina svenska mått/värderingar/uppfostran så är det ett under att Grekland som land exciterar år 2011.
Personligen tror jag INTE att EU kommer låta Grekland gå i konkurs.
Det som sker nu är politisk rävspel, Grekland kommer att få sina pengar för att klara sig, om INTE så kommer vi se värdens största domino med länder som kollapsar.
Mina 2 cent