cliftabiff
Edis M
några råd inför däckbytet. jag kör inte på bana, och e nybörjare så det blir inte så agressivt på gatan heller. ja skulle behöva ett par däck som håller länge men som också e bra kvalitet på. vill inte åka av första kurvan.
Michelin Pilot Power
Och eftersom TS inte åker bana så är det sak samma, och ska man åka bana med dom så ska man ha vanliga, inte 2CT. Men det finns det också massor med trådar om...Håller med Girl, bra däck att köra på gatan.Bra våt grepp.
Tyvärr är dom luriga att åka snabbt på bana med.
2CT modellen ska det vara.
MVH Håkan
Pilot Power 2ct fram och Pilot Road 2ct bak! Funkar bra för mig i alla fall!
Pilot Road 2ct har bra grepp och längre livslängd än Pilot Power.
Pilot Power 2ct fram och Pilot Road 2ct bak! Funkar bra för mig i alla fall!
Pilot Road 2ct har bra grepp och längre livslängd än Pilot Power.
Älskar personligen Qualifier RR sjukt mycket pga dess torregenskaper och sitt sätt att berätta vad som händer innan det ens är i närheten att släppa - men trotts det så skulle jag, om jag var du invänta det nya Sportsmart i från Dunlop som nu sopar banan med Qualifier RR på torrt och även konkurenterna i vått vilket vart Qualifier RR största svaghet kontra tex Pilot power däcken i från Michelin!!
Sluta att panika i dagsläget och in invänta ett nytt däck som kommer i mars nästa år: SPORTSMART : som i tester redan sopat banan med gamla Qualifier RR som var grymt i torrt samt Pilot power 2ct däcket på blött underlag!!
Dessutom kommer Sportsmart med Dunlop's N-TEC teknologi som används i deras racingslicks vilket gör att man kan sänka däckstrycket vid bankörning för maximalt grepp!!
Otroligt kloka ord...
Kunde inte sagt det bättre själv!
Men jag vill oxå tillägga en liten formel för "bra däck"
Där ordet bra, oxå innefattar att man matchar pris mot prestanda.
Nåväl: formeln som de flesta borde ta sig en funderare på (men som väl egentligen inte är så lätt att göra på ett vetenskapligt sätt) är:
Det däck, som kan leverera precis så mycket grepp (prestanda) eller lite över mina behov, till lägsta pris.
Släpps mycket info inom kort med diverse testresultat!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|