Bra tips på hur man lätt får snutjag???

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
men mitt statement står kvar....TRÅDSKAPAREN VERKAR VARA HELT DUM I HUVUDET.

Ok, bra att veta. Ska tänka på det när jag åker hem ikväll.

Eller så vill jag inte utsätta andra människors liv på spel genom att bete mig som en idiot. För övrigt ser jag hellre att polisen ägnar sin tid åt att jaga mördare, rånare, våldtäktsmän etc....

Äh, om folk bara håller till höger så brukar det va lungt att dra på lite extra. Ibland händer det ju att man får panikbromsa för bilar som ska byta fil & så. Men om man succesivt ökar farten ska du se att efter ett tag kan man hålla ett grymt tempo även på gatan, utan att riskera så mycket. Det gäller bara att känna till vägarna. Essingeleden håller jag lätt 150-160km/h i full trafik på morgonen, utan problem. Knepet där är att hålla längst till höger istället, den filen är ofta tom av nån anledning. Kommer man ikapp nån så kan man antingen köra om på innern eller byta till en fil åt vänster, dom brukar också vara rätt tomma. Men det är nästan bara på Essingeleden detta går, annars är bästa tipset att alltid hålla till vänster om du har bråttom.

Men nog om tekniken för ett mer spännande liv, fler tips på hur man lätt får snutjag nu! Bort med skylt & blinkers samt bromsa lite efter man kört om dom, fler konkreta tips?

Last edited:

toto1

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
1993, Honda, NX250
Ingenting, inte deras kollegor heller. Men jag tycker bankörning är rätt lamt jämfört med att hålla stumt på gatan. Dock har även det börjat tappa sin charm så nu är jag ute efter lite mer, det där lilla extra, dock vet jag inte hur jag ska bära mig åt. Tipset om att bromsa in lite är nog bra, ska prova det på vägen hem om jag ser nån polisbil.

Hojsnutar, är dom svåra att dra? Har inte vågat provat hetsa mot dom än. Tänkte man skulle prova med bilar först så man vänjer sig lite. Hur mycket svårare är det mot en sån där 250kg's Honda, nån som provat? Känns som det borde gå rätt lätt? :confused:
Om du bara vill så kan du.

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Du hae tydligen otur i ditt val av poliser. Det hade krävts en heart break ABC-strategi:

A. Vinka glatt och nicka, se till att avvakta positiv respons. Nu har du vunnit deras hjärtan och förtroende.

B. Gör konstiga saker. Vingla lite, blinka åt höger men byt fil åt vänster. Bromsa i onödan och kör sen pyttelite på slangen. Återgå till att vinka glatt. De undrar nu vem du är och vad du håller på med, men de är inte arga.

C. Kör nära, sparka av en spegel och peka finger. Kör sedan en redig bit på slangen. Sakta in och invänta, peka finger när inom räckhåll! KLART!

Det handlar om att bygga upp ett förtroende först. Ingenting sårar som ett svek, och poliser är inget undantag. Se det som en kortnovell av en kärlekshistoria helt enket!

:tummenupp

Stolt över dig som försöker iaf

Hahaha! Du måste prova det här, bästa tipset än så länge.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Instämmer i övriga som påpekat miniskylt, miniblink (som gärna blinkar för fort) samt slipon.

Kan du dessutom påvisa att du brukar pissa på Hamréns gräsmatta så torde saken vara biff. :tummenupp :D

Om man dessutom inte kan redogöra för var pengarna man just köpt ett äpple för på ICA kommer ifrån så får man ju även eko polisen efter sig.

Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
asså ba ja förstår ditt problem . här hos oss är dom lika tröga.. dom hade poliskontroll utanför ett dagis . så ja liksom åkte upp bredvid och peka finger sen doppkicka jag till en liten unge som skulle gå över vägen -- me liksom försök fatta att jag ska åka här .. kom ut en dagiskärring och kasa grejor efter mig. men ja ba uiiila iväg i 150.. men snuten stod kvar. liksom. hur fan ska man göra ?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
När min lillebror och hans kompisar var 15år och ville ha kul med sina mopeder så bad dom en storasyster till en av grabbarna att ringa polisen och säga att trimmade mopeder buskörde på X-gatan.

Sedan åkte dom dit och väntade på polisen.

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Hoj
CBR650R -21
Du _MÅSTE_ ha på dig en reflexväst :mattias! Då jävlar du... :fakta

Hur ska de annars se dig :)

Dominator-Rocks

Guest
Eller så vill jag inte utsätta andra människors liv på spel genom att bete mig som en idiot. För övrigt ser jag hellre att polisen ägnar sin tid åt att jaga mördare, rånare, våldtäktsmän etc....

Snack/ursäkter för att du inte vill erkänna att du är en riktigt fegis!11!!

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Hoj
Yamaha XT 600 E
Modda fast en sådan ovanpå mc-hjälmen och välj lämplig dryck :D

165931998.jpg

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad