”inom 107%”?P€RRA;5672463 skrev:Att man måste köra inom 107% av den snabbaste förarens tid för att få starta.
Regeln:
Kvalificeringskriterium = poletiden x 1,07
”inom 107%”?P€RRA;5672463 skrev:Att man måste köra inom 107% av den snabbaste förarens tid för att få starta.
För att få starta racet måste du bevisa att du är tillräckligt snabb och då använder man sig av 107% som en gräns. Föraren måste såsledes på ngt av de pass som är fram till race (FP1-FP3, QP eller WUP) köra inom 107% av den snabbaste varvtiden på det passet.vad innebär 107% regeln?
Jo, det är precis såna sporter jag menar.Hoppas det inte är fotboll, eller hockey du menar! Friidrott, nja kanske....
Du är ju grym på reglementen men jag tror att frågeställaren, och 99.99% (det är nästan alla) av de som läste svaret, förstod precis vad jag menade även om din förklaring var lämplig för de som inte börjat räkna procent i skolan ännu”inom 107%”? Regeln: Kvalificeringskriterium = poletiden x 1,07
Vad bra.P€RRA;5672674 skrev:...99.99% (det är nästan alla) av de som läste svaret, förstod precis vad jag menade...
”inom 107%”?
Regeln:
Kvalificeringskriterium = poletiden x 1,07
Det verkar inte bättre.Du kritiserar en korrekt förklarad regelbeskrivning, med en som inte är korrekt om man ska vara petig tillbaks.
Snart dags att dra fram denna gamla tråd...?
Bradley Smith just nu efter femton av årets arton race:
Sjätte plats i VM, före precis hälften av alla fabrikshojar.
Bästa satellitförare, 54 poäng före nästa satellitförare.
13-2 mot teamkollega Herr Moto2 Världsmästare.
64 poäng före teamkollega Herr Moto2 Världsmästare.
Vad säger expertisen...?
Fortfarande ovärdig sin MotoGP-styrning...?
Snart dags att dra fram denna gamla tråd...?
Bradley Smith just nu efter femton av årets arton race:
Sjätte plats i VM, före precis hälften av alla fabrikshojar.
Bästa satellitförare, 54 poäng före nästa satellitförare.
13-2 mot teamkollega Herr Moto2 Världsmästare.
64 poäng före teamkollega Herr Moto2 Världsmästare.
Vad säger expertisen...?
Fortfarande ovärdig sin MotoGP-styrning...?
Jag erkänner gärna att jag hade fel om Smith. Han är helt klart mer värd sin position än sin teamkamrat. Dock kan jag ju inte hjälpa att tänka på att Dovi och kalle hade tech3an på pallen i vart och varannat race för några år sedan. Men vad vet jag, den kanske var bättre då gentemot övriga maskiner än den är idag?
Snart dags att dra fram denna gamla tråd...?
Bradley Smith just nu efter femton av årets arton race:
Sjätte plats i VM, före precis hälften av alla fabrikshojar.
Bästa satellitförare, 54 poäng före nästa satellitförare.
13-2 mot teamkollega Herr Moto2 Världsmästare.
64 poäng före teamkollega Herr Moto2 Världsmästare.
Vad säger expertisen...?
Fortfarande ovärdig sin MotoGP-styrning...?
Jag funderar på varför han placerar sig så mycket sämre än Dovi och Crutchlow gjorde 2012?
Så mycket sämre vet jag inte om jag håller med om. Bradley har hittills snittat 10 poäng per race. Dovi snittade 12 poäng per race medans Crutchlow endast mäktade med 8 poäng per race. Bradley har en andraplats som bäst, Dovi och Crutchlow var aldrig bättre än trea.
Det känns som att vi snart är inne på hårklyverier, men Dovi hade ett gäng tredjeplatser 2012. Måväl vara att Tech 3:an var snarlik Repsolhondan han hade kört tidigare, men de hade väl inte de fördelar Open-klassen har idag?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |