Hejsan!
Idag fick jag alla delar till hojen och efter att ha satt dit allt var det bara monteringen av framhjulet kvar. Då trillade beläggen ut när jag skulle sätta fast hjulet och dom gick inte att sätta fast utan att ta loss oket, trodde jag så jag skruvade av oket och lossade bromsslangen.
Då började det droppa ur slangen, tyckte det var konstigt pga att "sugrörseffekten" borde gälla även för bromsslangar, men tänkte inte mer på saken. Oket läckte givet vis som ett såll och när jag skulle ta bort skruven som håller beläggen har ju givetvis Suzuki-jävlarna satt en "platt-skruv" där och inte fan går den att få loss. ...Så jag tänkte, kan dom trilla ur kan dom väl trilla in... och det funkade med lite våld.
När jag slutligen får på oket och bromsslangen är på plats så tänker jag att jag måste pumpa upp trycket. Sagt och gjort eller jag hoppades att det skulle bli gjort, för trycket kom aldrig. Så jag skruvar av locket till behållaren och ser att den är rätt tom, tar en gammal flaska bromsvätska och fyller på (jag vet att man inte ska använda gammal bromsvätska, men bromsarna på denna hoj är bedrövliga ändå). Nu upptäcker jag att locket inte bara är lock utan även någon form av propp som gör att den fyller upp en groteskt stor del av behållaren, jag chansar och trycker dit propplocket och det är precis så jag inte får dit det utan att det svämmar över, men jag är inte så kräsen av mig så jag så jag tycker dit det ändå med följden att man får lite bromsvätska högt och lågt.
Men va falls! Det funkar ju ändå inte!?!?!? .............. AHA .... blev det vakuum i behållaren nu?
Idag fick jag alla delar till hojen och efter att ha satt dit allt var det bara monteringen av framhjulet kvar. Då trillade beläggen ut när jag skulle sätta fast hjulet och dom gick inte att sätta fast utan att ta loss oket, trodde jag så jag skruvade av oket och lossade bromsslangen.
Då började det droppa ur slangen, tyckte det var konstigt pga att "sugrörseffekten" borde gälla även för bromsslangar, men tänkte inte mer på saken. Oket läckte givet vis som ett såll och när jag skulle ta bort skruven som håller beläggen har ju givetvis Suzuki-jävlarna satt en "platt-skruv" där och inte fan går den att få loss. ...Så jag tänkte, kan dom trilla ur kan dom väl trilla in... och det funkade med lite våld.
När jag slutligen får på oket och bromsslangen är på plats så tänker jag att jag måste pumpa upp trycket. Sagt och gjort eller jag hoppades att det skulle bli gjort, för trycket kom aldrig. Så jag skruvar av locket till behållaren och ser att den är rätt tom, tar en gammal flaska bromsvätska och fyller på (jag vet att man inte ska använda gammal bromsvätska, men bromsarna på denna hoj är bedrövliga ändå). Nu upptäcker jag att locket inte bara är lock utan även någon form av propp som gör att den fyller upp en groteskt stor del av behållaren, jag chansar och trycker dit propplocket och det är precis så jag inte får dit det utan att det svämmar över, men jag är inte så kräsen av mig så jag så jag tycker dit det ändå med följden att man får lite bromsvätska högt och lågt.
Men va falls! Det funkar ju ändå inte!?!?!? .............. AHA .... blev det vakuum i behållaren nu?