Brutale
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 7 Oct 2014
- Ort
- Lidköping
- Hoj
- Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Eftersom jag har begränsat med tillgång till nätet, kommer här en kopierad rapport från Facebook:
VARNING !
MYCKET TEXT !
Nu så !!
Nu kommer det en något groggy racerapport från den gångna helgen i Falkenberg.
Men jag vill börja med att tacka alla som igen hjälpt mig på ett eller annat sätt med att packa ihop bussen transportera den eller mig till annan ort och se till att jag har det helt ok.
Det nämns inga namn nu, då jag med största sannolikhet fått hjälp av många jag inte vet om har dragit ett strå.
Nu till själva banåkandet då,
Jag har svårt för Falkenberg, det är nått som är fel helt enkelt.
I sommars skulle vi köra en trackday med träning och det skulle vara så där soligt som vi mest haft i år, men då jag med flickorna vaknar duggregnar det. WTF !! regndäcken hemma !!
VARFÖR !! Jaja... vi åker till banan, baxar in i en box och sen blir det torrspår ju. Dagen slutar med ynka 7 varv i torrspår.
Jag kunde lika gärna vart dyngrak och schynykllnat runt, så mkt gav det mig.
Sen efter en hjärnskakning på Ring Knutstorp skulle det onsdagsträna där !! Inte jättetaggad då skallen va minst sagt groggy då med.
Men så börja det regna !!!!
Inga problems, fram tills jag skulle få loss bultarna till axelöverfallen, och 1st ville inte !!
Så hem utan 1 meter på banan då heller !!
Så ner, fredsansträngning som alltid och torrt !!
Fortfarande lite lite försiktigt efter hjärnskakningen, som iof inte påverkar mig i körningen, men man får lite dåligt mood och är avtänd bara.
52.42 blev det bästa och jag klämde 21 varv första passet !
Sällan jag åker hela pass, men nu gjorde jag det vist, men inte nöjd med 52.42.... ville åka någon tid under 50 i helgen, även om det kanske va lite lite överambitiöst.
Andra passet började det dugga lite, men för lite för regn och för mkt för att jag skulle vara bekväm att åka på Supercorsa.
Stod över och var lite moloken för det med.
Tredje passet då, nu nu, nu skulle vi åka båge och hitta farten.
51.93 och jag va faktiskt lite nervös och obekväm över allt.
INGET kändes bra eller kul, mest besvärligt. Vågade inget, inte livrädd, men feg feg feg.
Bestämde mig för att skita i var jag hamnar i kvalet, bara jag tar mig i mål på tävlingen helt enkelt.
Kvalet då, 9 varv innan jag bromsade så fruktansvärt mkt senare än jag är bekväm med så jag hängde på framhjulet som en galning in i första böj, och det enda jag hörde i skallen var superåkaren BG´s ord, -"Bry dig inte om bakhjulet, du åker enhjuling in i böjen!" så med dom orden löste det sig, bra och känslan av ett bra varv fanns där då jag istället inte gick på gas i första vänstern och whopps så försvann framhjulet under mig och jag blev sur. Dock va ju nya skinnstället invigt omedelbart. !
51.15 som konstigt nog räkte till startruta 9 och jag hade höger sida med Anders Olsson intill på vänster och bortanför honom LJ Lindh.
In i första böj kom NIJO som en raket bakifrån och smet på höger sida, sen vek sig ingen direkt, jag och Anders var ihop tyvärr, men alla höll sig på hjulen. Helt overkligt att ingen lade sig då detta var det tightaste startförfarande jag vart med om. Det läst som plast mor plast och armbågar mot armbågar överallt. Kul iof, men kanske inte bästa sättet.
Mosade på ett tag efter LJ, men orkade inte hålla hans och NIJO´s tempo så jag tagga ner innan jag gör nått dumt i vanlig ordning,
Sen kommer min kamrat Robert Lundberg och bromsar om en bakom mig och mig in i första böj, men va i är detta för fasoner !!!??? Icke OK, så jaga på, ligger bakom och märker att jag är ltie snabbare genom snabbhögern och Ginsten, men är för feg, eller orutinerad på att sno spåret där
Men det blir vä en blåflaggs situation och Robert gör samma Rookie misstag som jag gjorde på Sviestad ser det ut som, han håller inte sitt helt vanliga spår utan ger lite mera plats, då smiter jag ganska lätt förbi, och vem som kom bakifrån och varva oss innan eller efter vet i 17. Det är ju blåflagg runt hela banan mer eller mindre..
Jag trillar i mål före Robert med ca 2s och 9s efter NIJO som jag kanske borde kunnat hakat på egentligen.Mitt snabbaste varv var ju snabbare än NIJO´s, men jag hade inte samma känsla som jag brukar ha.
Söndag och regnkval.
Regn, jag och Falkenberg alltså, OK, nu gör vi detta !!
Jag kan regnköra i teorin, det kan väl lalla ?
Så ut och dansa samba eller kalla det vad man vill, men jag kämpar med att göra allt rätt och det känns OK, men jag spänner mig ltie i armarna så efter 11 varv med imma på visiret, armpump och jag ser att jag åkt nått som börja på 5... så var jag nöjd.
Det visade dig vara 57.05 vilket var ltie bättre än jag räknat med !! så plats 8 i samma startled men i mitten.
Med startraketen LJ bakom mig !!!
LJ ser jag som en mycket stabil förare som kör riktigt snyggt och bra, inga misstag eller fuckups, och trevlig som alla i Team Masjävlar.
Starten går och jag tar det lite försiktigt men ändå en bra start, men LJ smiter före som han sade att han skulle, och han bad mig vänta in han, tjena !!
Jag ligger i hans vattensprut några varv, men jag tycker det går lite väl sakta efter några varv då däcken ju borde vara varma och goa.
Jag är på tok för försiktigt och vågar fortfarande inte stjäla spår in i böjar så jag tar den enda uppenbara omkörningen in i första böj, "enhjulingen" funka ju precis lika bra i regn !!
Nu jävlar måste jag dra upp tempot tänkare jag, annars kommer LJ i Ginsten, så jag får upp lite fart, känns helt underbart, jag hänger längre ut med allt än tidigare, skallen styr så bra och Robert Jönsson som åker A2 kom ju innan och åter igen bulta in hur man ska göra!!
Jag kämpar med att vara lealös, mjuk på alla sätt och det vara flyter på !!
SATAN va gött det går, gasar så framhjulet vill upp lite varstans, inge problem ju, mega fästet Allan, inga tendenser till släll någonstans, detta är helt overkligt.
Jag ät minst sagt överlycklig
inne i hjälmen och åker MITT race, ingen koll på placering utan bara fokuserar på uppgiften.
Men så whopps, så kommer jag i fatt någon riktigt långsam förare, men ? ska JAG varv någon ? ööö ... jaja OK, tror det är nu jag rundar på yttern uppför Nyhem och kommer förbi precis innan man lägger över till vänster, hur fan gjorde jag detta ?
Gick det ?... kan jag köra så ? ÄÄÄ ... fullgas och putta i 4an innan högern, sen nästa varv så kom nog ledaren och varva mig, eller var det samtidigt ? ...vet faktiskt inte riktigt för jag körade MITT race i min bubbla helt enkelt, och det var eufori !
Sen måste någonstans Ödlund varvat mig ... och sedan tog jag nog 2 långsammare förare till i varvningar innan jag på rakan noterar en 3a och eftersom jag vart varvad måste ju jag bara ha 2 varv kvar !
Va fan, detta är det ballaste race jag gjort, så jävla kul !!!
Inga problem genom Nyhem, men jag pressar på och Ödlund sa att det är bara att åka till knät är nere, men jag kom ju fan inte dit !!... i snabbhögern gör jag precis som vanligt minns jag, men i utgången så POFF börjar framhjulet kana som helvete, vad är detta ??? ... jag kämpar med att trycka upp hojen, jag reser upp mig och hojen och får fäste men då jag ser riktningen jag är på väg, då börjar jag undra hur fan ska detta sluta idag då?.
Gräs, Sand, Blött... ja detta kan ju inte funka med denna hojen eller ?...
Jag tror jag inte gjorde något alls där efter. Bara såg trasiga kåpor, lasta allt i sopsäckar och stressmeka i 14 dagar... sen ligger man där lite lätt på vänster sida.
MASSA proffsiga funktionärer, så extremt duktiga på alla sätt !
Efter att dom pillat av hjälmen och öronproppar förklarar jag att 2016 spräckte jag bäckenet på vänster sida och precis där har jag ONT.
Försöker se till min hoj och göra en kalkyl, men det är för mycket proffs runt mig som tar hand om mig.
Väl i sjukstugan kommer Anders Nordlander med min Crashbag _(alla har väl en sådan?)
Precis som 2016 presenterar han en bästa tid man kört och då blir man glad igen
Nu ligger jag på Varbergs Sjukhus, lite mör, men inget trasigt, bara lite inre blödningar som nu är över.
Jag är SUPERNÖJD !! Jag åkte ju typ 56 tider hela tiden, med 1 55.68 som bäst !! , och jag var faktiskt uppe och nosa på Jonas Sjölander på P7 lite, men lugnade mig då det ju inte va många varv kvar. I mål ville jag men det sket sig.
Nu är det slut åkt för i år !
Jag ska läcka till 100% och bygga ihop Yamahan så den är lite finare, och lite bättre än innan.
2019 ska jag jaga ALLA i Rookie 600 i vått eller torrt. på alla banor !
Stort TACK till alla företag och privatpersoner som hjälpt mig hit, nu ska vi ladda om och vara ännu mera på hugget 2019.
PS:
Med risk för fakta fel skyller jag på div hjärnskakningar.
Ps 2:
Nu har jag fått reda på idag onsdag att jag bör ligga kvar för observation då blödningen runt levern inte riktigt vill ge med sig ännu.
Men det planeras för flytt till mitt hemsjukhus, troligt imorgon.
Själv planerar jag att bygga upp Yamahan i vinter till att bli snyggare och lite lite bättre än innan.
Det finns några detaljer som går att förbättra så att den känns bättre och kanske kan bli bättre feeling i den, även om jag nu måste få påstå att dom sista dagarna på banan har vart riktigt nice.
Jag har verkligen blivit vänn med den.
Jag hoppar kamerna höll och kan få fram filmen senare, och Anders "toksnabb" Ödlund låg bakom mig då jag for ut i sandlådan, han och Mattias "ännu toksnabbare" har sett mitt "rossi" nedlägga ( borde va det samma som för mycket i regn) och jag kommer förhoppningsvis få se detta framöver.
Anders kommentera att jag rädda det bra till en början... men sen gick det som det gick !
VARNING !
MYCKET TEXT !
Nu så !!
Nu kommer det en något groggy racerapport från den gångna helgen i Falkenberg.
Men jag vill börja med att tacka alla som igen hjälpt mig på ett eller annat sätt med att packa ihop bussen transportera den eller mig till annan ort och se till att jag har det helt ok.
Det nämns inga namn nu, då jag med största sannolikhet fått hjälp av många jag inte vet om har dragit ett strå.
Nu till själva banåkandet då,
Jag har svårt för Falkenberg, det är nått som är fel helt enkelt.
I sommars skulle vi köra en trackday med träning och det skulle vara så där soligt som vi mest haft i år, men då jag med flickorna vaknar duggregnar det. WTF !! regndäcken hemma !!
VARFÖR !! Jaja... vi åker till banan, baxar in i en box och sen blir det torrspår ju. Dagen slutar med ynka 7 varv i torrspår.
Jag kunde lika gärna vart dyngrak och schynykllnat runt, så mkt gav det mig.
Sen efter en hjärnskakning på Ring Knutstorp skulle det onsdagsträna där !! Inte jättetaggad då skallen va minst sagt groggy då med.
Men så börja det regna !!!!
Inga problems, fram tills jag skulle få loss bultarna till axelöverfallen, och 1st ville inte !!
Så hem utan 1 meter på banan då heller !!
Så ner, fredsansträngning som alltid och torrt !!
Fortfarande lite lite försiktigt efter hjärnskakningen, som iof inte påverkar mig i körningen, men man får lite dåligt mood och är avtänd bara.
52.42 blev det bästa och jag klämde 21 varv första passet !
Sällan jag åker hela pass, men nu gjorde jag det vist, men inte nöjd med 52.42.... ville åka någon tid under 50 i helgen, även om det kanske va lite lite överambitiöst.
Andra passet började det dugga lite, men för lite för regn och för mkt för att jag skulle vara bekväm att åka på Supercorsa.
Stod över och var lite moloken för det med.
Tredje passet då, nu nu, nu skulle vi åka båge och hitta farten.
51.93 och jag va faktiskt lite nervös och obekväm över allt.
INGET kändes bra eller kul, mest besvärligt. Vågade inget, inte livrädd, men feg feg feg.
Bestämde mig för att skita i var jag hamnar i kvalet, bara jag tar mig i mål på tävlingen helt enkelt.
Kvalet då, 9 varv innan jag bromsade så fruktansvärt mkt senare än jag är bekväm med så jag hängde på framhjulet som en galning in i första böj, och det enda jag hörde i skallen var superåkaren BG´s ord, -"Bry dig inte om bakhjulet, du åker enhjuling in i böjen!" så med dom orden löste det sig, bra och känslan av ett bra varv fanns där då jag istället inte gick på gas i första vänstern och whopps så försvann framhjulet under mig och jag blev sur. Dock va ju nya skinnstället invigt omedelbart. !
51.15 som konstigt nog räkte till startruta 9 och jag hade höger sida med Anders Olsson intill på vänster och bortanför honom LJ Lindh.
In i första böj kom NIJO som en raket bakifrån och smet på höger sida, sen vek sig ingen direkt, jag och Anders var ihop tyvärr, men alla höll sig på hjulen. Helt overkligt att ingen lade sig då detta var det tightaste startförfarande jag vart med om. Det läst som plast mor plast och armbågar mot armbågar överallt. Kul iof, men kanske inte bästa sättet.
Mosade på ett tag efter LJ, men orkade inte hålla hans och NIJO´s tempo så jag tagga ner innan jag gör nått dumt i vanlig ordning,
Sen kommer min kamrat Robert Lundberg och bromsar om en bakom mig och mig in i första böj, men va i är detta för fasoner !!!??? Icke OK, så jaga på, ligger bakom och märker att jag är ltie snabbare genom snabbhögern och Ginsten, men är för feg, eller orutinerad på att sno spåret där
Men det blir vä en blåflaggs situation och Robert gör samma Rookie misstag som jag gjorde på Sviestad ser det ut som, han håller inte sitt helt vanliga spår utan ger lite mera plats, då smiter jag ganska lätt förbi, och vem som kom bakifrån och varva oss innan eller efter vet i 17. Det är ju blåflagg runt hela banan mer eller mindre..
Jag trillar i mål före Robert med ca 2s och 9s efter NIJO som jag kanske borde kunnat hakat på egentligen.Mitt snabbaste varv var ju snabbare än NIJO´s, men jag hade inte samma känsla som jag brukar ha.
Söndag och regnkval.
Regn, jag och Falkenberg alltså, OK, nu gör vi detta !!
Jag kan regnköra i teorin, det kan väl lalla ?
Så ut och dansa samba eller kalla det vad man vill, men jag kämpar med att göra allt rätt och det känns OK, men jag spänner mig ltie i armarna så efter 11 varv med imma på visiret, armpump och jag ser att jag åkt nått som börja på 5... så var jag nöjd.
Det visade dig vara 57.05 vilket var ltie bättre än jag räknat med !! så plats 8 i samma startled men i mitten.
Med startraketen LJ bakom mig !!!
LJ ser jag som en mycket stabil förare som kör riktigt snyggt och bra, inga misstag eller fuckups, och trevlig som alla i Team Masjävlar.
Starten går och jag tar det lite försiktigt men ändå en bra start, men LJ smiter före som han sade att han skulle, och han bad mig vänta in han, tjena !!
Jag ligger i hans vattensprut några varv, men jag tycker det går lite väl sakta efter några varv då däcken ju borde vara varma och goa.
Jag är på tok för försiktigt och vågar fortfarande inte stjäla spår in i böjar så jag tar den enda uppenbara omkörningen in i första böj, "enhjulingen" funka ju precis lika bra i regn !!
Nu jävlar måste jag dra upp tempot tänkare jag, annars kommer LJ i Ginsten, så jag får upp lite fart, känns helt underbart, jag hänger längre ut med allt än tidigare, skallen styr så bra och Robert Jönsson som åker A2 kom ju innan och åter igen bulta in hur man ska göra!!
Jag kämpar med att vara lealös, mjuk på alla sätt och det vara flyter på !!
SATAN va gött det går, gasar så framhjulet vill upp lite varstans, inge problem ju, mega fästet Allan, inga tendenser till släll någonstans, detta är helt overkligt.
Jag ät minst sagt överlycklig
inne i hjälmen och åker MITT race, ingen koll på placering utan bara fokuserar på uppgiften.
Men så whopps, så kommer jag i fatt någon riktigt långsam förare, men ? ska JAG varv någon ? ööö ... jaja OK, tror det är nu jag rundar på yttern uppför Nyhem och kommer förbi precis innan man lägger över till vänster, hur fan gjorde jag detta ?
Gick det ?... kan jag köra så ? ÄÄÄ ... fullgas och putta i 4an innan högern, sen nästa varv så kom nog ledaren och varva mig, eller var det samtidigt ? ...vet faktiskt inte riktigt för jag körade MITT race i min bubbla helt enkelt, och det var eufori !
Sen måste någonstans Ödlund varvat mig ... och sedan tog jag nog 2 långsammare förare till i varvningar innan jag på rakan noterar en 3a och eftersom jag vart varvad måste ju jag bara ha 2 varv kvar !
Va fan, detta är det ballaste race jag gjort, så jävla kul !!!
Inga problem genom Nyhem, men jag pressar på och Ödlund sa att det är bara att åka till knät är nere, men jag kom ju fan inte dit !!... i snabbhögern gör jag precis som vanligt minns jag, men i utgången så POFF börjar framhjulet kana som helvete, vad är detta ??? ... jag kämpar med att trycka upp hojen, jag reser upp mig och hojen och får fäste men då jag ser riktningen jag är på väg, då börjar jag undra hur fan ska detta sluta idag då?.
Gräs, Sand, Blött... ja detta kan ju inte funka med denna hojen eller ?...
Jag tror jag inte gjorde något alls där efter. Bara såg trasiga kåpor, lasta allt i sopsäckar och stressmeka i 14 dagar... sen ligger man där lite lätt på vänster sida.
MASSA proffsiga funktionärer, så extremt duktiga på alla sätt !
Efter att dom pillat av hjälmen och öronproppar förklarar jag att 2016 spräckte jag bäckenet på vänster sida och precis där har jag ONT.
Försöker se till min hoj och göra en kalkyl, men det är för mycket proffs runt mig som tar hand om mig.
Väl i sjukstugan kommer Anders Nordlander med min Crashbag _(alla har väl en sådan?)
Precis som 2016 presenterar han en bästa tid man kört och då blir man glad igen
Nu ligger jag på Varbergs Sjukhus, lite mör, men inget trasigt, bara lite inre blödningar som nu är över.
Jag är SUPERNÖJD !! Jag åkte ju typ 56 tider hela tiden, med 1 55.68 som bäst !! , och jag var faktiskt uppe och nosa på Jonas Sjölander på P7 lite, men lugnade mig då det ju inte va många varv kvar. I mål ville jag men det sket sig.
Nu är det slut åkt för i år !
Jag ska läcka till 100% och bygga ihop Yamahan så den är lite finare, och lite bättre än innan.
2019 ska jag jaga ALLA i Rookie 600 i vått eller torrt. på alla banor !
Stort TACK till alla företag och privatpersoner som hjälpt mig hit, nu ska vi ladda om och vara ännu mera på hugget 2019.
PS:
Med risk för fakta fel skyller jag på div hjärnskakningar.
Ps 2:
Nu har jag fått reda på idag onsdag att jag bör ligga kvar för observation då blödningen runt levern inte riktigt vill ge med sig ännu.
Men det planeras för flytt till mitt hemsjukhus, troligt imorgon.
Själv planerar jag att bygga upp Yamahan i vinter till att bli snyggare och lite lite bättre än innan.
Det finns några detaljer som går att förbättra så att den känns bättre och kanske kan bli bättre feeling i den, även om jag nu måste få påstå att dom sista dagarna på banan har vart riktigt nice.
Jag har verkligen blivit vänn med den.
Jag hoppar kamerna höll och kan få fram filmen senare, och Anders "toksnabb" Ödlund låg bakom mig då jag for ut i sandlådan, han och Mattias "ännu toksnabbare" har sett mitt "rossi" nedlägga ( borde va det samma som för mycket i regn) och jag kommer förhoppningsvis få se detta framöver.
Anders kommentera att jag rädda det bra till en början... men sen gick det som det gick !