testade den med det blåset på låter fint som fan
monterade race kitet på min idag(ecm + luft+ buller )
fy fan vilket ljud det blev, mörkt som fan
någon som vet hur mycket det gör i hk ca: (jardine kitet)
Last edited:
Jo jag läste mig till hur den funkade vid inlärning idag var nog det som var felet igår att jag aldrig körde tillräckligt jämt, ska ut en sväng på eftermiddagen och köra på i princip samma varvtal under en stund så får vi se sen, jo TCM spy är en våt dröm just nu.. hör av mig till dig efter helgens festlighter om beställning och så, fortsätter skriva om detta fel när tid finns, annars ha en bra midsommmar gott folk!
någon som vet hur mycket det gör i hk ca: (jardine kitet)
Är nu hem kommen från amerika resan...tyvär är mina väskor samt allt smått o gott till bullen på vift tack vara british airways men jag är nyfiken på hur det gick med 02 sensorn på din hoj....några förbättringar??
Hann inte rulla många mil innan bakhjulslagret dog, under den korta turen så fungerade det inte men hojen har ju inte heller fått lära in sig så det blir en ny runda när lagret är fixat, uppdaterar när jag vet mer...
Och på tal om bakhjulslager... J**la mekhandbok... Är man tvungen att lossa på skiva + rem "sprocket" för att kunna lossa på axeln?? (har vridit sönder 2 st ´bits´ när jag försökt att lossa skivan sitter som f*n) Jag har lossat på skruven på undersidan av svingen och testat, men axeln, sitter den både för kung och fosterland??
Hann inte rulla många mil innan bakhjulslagret dog, under den korta turen så fungerade det inte men hojen har ju inte heller fått lära in sig så det blir en ny runda när lagret är fixat, uppdaterar när jag vet mer...
Och på tal om bakhjulslager... J**la mekhandbok... Är man tvungen att lossa på skiva + rem "sprocket" för att kunna lossa på axeln?? (har vridit sönder 2 st ´bits´ när jag försökt att lossa skivan sitter som f*n) Jag har lossat på skruven på undersidan av svingen och testat, men axeln, sitter den både för kung och fosterland??
man få ta fram stora verktygen....oftast för nån varit och dragit lite hårt
man få ta fram stora verktygen....oftast för nån varit och dragit lite hårt
Måste bromsskivan lossas??
Sitter ju med loctite... (eller hur det nu stavas )
Måste bromsskivan lossas??
Sitter ju med loctite... (eller hur det nu stavas )
inte för få väck axeln.....
1. upp med hojen på depå stöd
2. lossa lås-skruven under svingen....ordentligt!!
3. Fram med dånken och lossa bakaxeln och det är som vanligt åt vänster
...sätt gärna några träklossar eller något under bakhjulet i samma höjd som den hänger....underlättar när du skall ha ut axeln
allt bagage hittade och snart kommer kablar, klossar, tändhattar,o2-sensor och allt annat......och då har tjejen bjudit bort oss på grill-fest
Nån mer än jag som har preblem med hojjen efter service?
Det är tydligen en programvaru uppdateringen till boxen på buell som inte riktigt är som den skall har jag fått berättat för mig och de vet inte när de får en ny.
Tydligen så går det inte att lägga in den gamla igen heller så hur fan gör man?
Hoj jäveln har ju stått på verkstad till och från mest hela tiden i 5månader och jag har kanske fått till 20 mil om jag har tur när jag tagit ut den därifårn för att suget är för stort. Men den är inte ens kul att köra så.
Den bara hackar, hostar, nyser, känns slö och dör. Helt enkelt som att köra på kängurubensin av värsta sort.
Alla tips mottages med öppna armar eller ges till Harley på friggagatan i Göteborg. Anje reg nummer NOJ och svart Buell XB12s så vet de vilken det är.
Tack alla ni kunniga där ute.
Jag har nu fått tag på samtliga eeprom filer till xb 9 / 12 från 03 - 07 och även tidiga xb12 08.
ecmspy-kablar beställes på luleabullen@live.se
I skrivande stund har jag 3 st 3m kablar 650:-
På fredag åker jag på en veckas hojsemester (norge )
Sen kan jag börja löda kablar igen.
Har du till 1125r också? Luleå, du kan väl PM:a mig när du kommit hem igen. Jag har insett att det är en bra idé att städa lite i ECMen. Men som Murphy kunde ha förutspått så lagom när den tanken mognat så slår både ECMspy och Xopti igen portarna. Men jag misstänker att du kanske har en del matnyttigt att delge när det gäller den biten. Jag har jobbat ett antal år med inbyggda fordonssystem så jag kanske skulle kunna bidra lite själv.
En kabel köper jag av dig, lägger beställningen via mail. Den kommer väl till pass när pappaledigheten kickar in i slutet av augusti.
Nej, inga 1125 filer. Dock finns det hjälp att få.
På ohio sportbike (http://www.ohiosportbike.com/phpBB3/viewforum.php?f=7&sid=f4cd1ea4dbb888d6104e2600776d404d)
Här finns ett program som kan flasha eepromen till 1125. Du med din yrkesbakgrund har säkert inga problem med programmet. Maila din adress (mailadress finns ovan) så kokar jag ihop en kabel med en gång Då hinner jag skicka den i dag eller i morgon.
betalningsanvisning via mail...
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |