Uppdatering efter service 1125R...
Jag vet att ni finns där, ni är inte många men VI är unika
1125"X" ägare!
Har som sagt en 1125R som jag köpte i höstas...
Bokade en 100mils service på HD/Buell i Norrköping vilket gick av stapeln i fredags.
Har jobbat hårt med att försöka hinna köra in hojjen under en rengnig och arbetsintensiv vår, 100 mils servade den som sagt i fredags, därav haussen att få den inkörd tills dess.
Inann servicen så surfade runt på lite amerikanska och framförallt ett engelskt forum som är riktigt bra, Buell enthusiast group.
Såg där att man kan "De-Noida" alla 1125
r, allstå koppla bort solenoid motorn som täcker insuget när man ger full trottel på 2 & 3:ans växel.
Man behöver bara köpa en lite säkring för ynka 7 Usd orginal Buell tillbehör!
Hittade en sådan i UK (HD SWE suuuuger då de inte har ett skit på lager oavsett del) på ett ställe som heter BlackBear Harley.
http://www.blackbear.co.uk/index.cfm
Kan VARMT rekommenderas, snabba as på att svara och expiera!
Ringde en kille där, hade 2 st kvar, skickade den med FedEx hade den på 3 dagar i god tid innan servicen! Kostnad 8,30 Pund + frakt, SMUTT.
Tog med min Kontakt till servicen, tänkte lika bra han gör det, det skall vara jätte enkelt men skall man ändå serva kan man ju få experthjälp istället!
På servicen byttes frambroms slangen, en Recall från Buell på alla 1125R. Mekanikern tankade också i den senaste (NYUTVECKLADE!) mapningen i hojjen som kom för en månad sedan. Gött och veta att de fortfarande utvecklar software till Buell trots nedläggningen.
Samt sedvanliga service med ny olja helsyntet tillskillnad från pre 100 mil som är mineral olja.
Resultat:
KAAAATJIIIING!!!!
1. Låter bra mycket mer nu när insugsljudet inte begränsas
2. Har en betydligt bättre respons på 2 och framförallt 3:ans växel, inga problem med ryckigheter efter 6-7 varv (då den brukar "täppa" till)
3. Nya SW är KANON, går påtagligt mjukare i lägre fart samt mer "spinn off" vid växlingar under medium acceleration, inget klonk eller ryck alls kvar.
4. Startar "lättare" och går betydligt lugnare på tomgång.
På Buell /HD i Norrköping (PO:s Harley Davidsson) har de en bra jäkla kompetent mekaniker som kan Buell och dessutom är de genuint trevliga!
REKOMMENDERAS!
Har ni INTE nya mappen och INTE "De-Noidat" er 1125?
-Köp en kontakt, både Blackbear och även Tvin motors säljer den
-Åk till Buell service tanka i nya SW
--> NJUT!
(Hade en grymt race med en Porsche 911 T-01 på vägen hem från Servicen...30-160 har han inte en suck mot den Amerikanska Rem kungen muha muhaaha muhaahaha.)
(Efter 230 så hängde jag inte med...jävla fartvind...)