Någon som har nåt tips på en bra slip on som passar på originalfästet på XB12:an? Sånt förbannat meck att byte dämpare annars...
Kolla vad du kan hitta på twin motorcycles.
twin motorcycles
Någon som har nåt tips på en bra slip on som passar på originalfästet på XB12:an? Sånt förbannat meck att byte dämpare annars...
Kolla vad du kan hitta på twin motorcycles.
twin motorcycles
Hejsan alla Buell ägare!
Jag är riktigt sugen på att skaffa en sån här liten söt elak arg tuff leksak =).
Den modell jag mest funderar över är en Xb12s eller en Xb12ss gärna en årsmodell från 2006 och uppåt
Hur är de att äga ?
Servicekostnader?/Intervall
Bensinförbrukning?
Behöver man oroa sig över att Buell är nerlagt av HD och att det kommer att finnas reservdelar osv...hur ställer ni andra er till det?
ser att de flesta maskiner på marknaden har gått väldigt lite om man ser till andra mc..
Ha de gött!/Jimpa
Tycker själv att min Buell är väldigt skön att äga. Vet inte hur gammal du är, men jag har ett bra försäkringspris på min genom Bilsport och MC.
Servicekostnader har jag inte jättebra koll på; när jag lämnade in hojen (medan jag hade garanti kvar), fick jag väl betala mellan 2500 och 3000 spänn. Annars är det ju en rätt skottsäker konstruktion, så byter du olja och kollar över de viktiga punkterna i mekhandboken ligger du nog rätt bra till.
Bensinförbrukningen brukar vid inte alldeles för huliganaktig körning stanna under 0,5 l/mil för mig. Jag har fått den att komma upp i nästan 0,8, men då körde jag hårt.
Reservdelar ska finnas kvar i tio år. Efter det kan det bli kinkigt om det inte byggs upp någon form av kultrörelse runt hojarna (vilket jag å andra sidan tycker är troligt).
En modell fråga
Finns Xb9sx som Xb12sx också? för tittar på blocket och där har fimrorna lagt ut den blåa xb9sx som xb12sx men på Buells hemsida finns ingen XB12sx..
Finns bara Xb12scg, Xb12ss som 2009 och 2010 årsmodell
Är SS versionen lika lekfull som scg versionen..hmmm..nyfiken..
En modell fråga
Finns Xb9sx som Xb12sx också? för tittar på blocket och där har fimrorna lagt ut den blåa xb9sx som xb12sx men på Buells hemsida finns ingen XB12sx..
Finns bara Xb12scg, Xb12ss som 2009 och 2010 årsmodell
Är SS versionen lika lekfull som scg versionen..hmmm..nyfiken..
Även jag ger runt 4800:- helår bilsport/mc (40+) för en 2006:a XB12X.
Tror förresten inte att man behöver oroa sig sådär speciellt mycket för reservdelar i framtiden. Motorn tex. är ju i grund och botten en Sportstermotor som tillverkats i evigheter år så slitdelar samt möjlighet till service lär inte bli ett problem enligt min lokala HD-dealer.
Div. övriga komponenter kommer säkert också gå att tillgå i någon form.
Jag tycker att min Ulysses kombinerar det bästa av alla världar och jag ska ha min länge!
Hej allihopa!
Köpte en XB12Ss igår och fick problem redan idag. Först tändes varningslampan "check engine". Stannade, stängde av och vid start igen var den borta. Men efter ca 5 minuters åkning får jag problem med att motorn inte svarar vid gaspådrag, den liksom dör av när jag kommer till 4-5000 rpm. Jag vet att batteriet är dåligt och behöver bytas men har läst i manualen att om motorn är överhettad så kan det också bli så här. tror det stod att motorn skulle gå in i "skip spark" läge tills temperaturen var nere igen på normala nivåer. Det skumma i så fall är att jag bara hade kört fem minuter. En orsak skulle kunna vara i så fall att det var varmt ute, ca 35° vid tillfället. Kan det ha spelat in? Vad tror ni?
/Andreas
Hej gott folk!
två frågor:
1. kan jag använda vilken rizoma styre som helst till en xb9s-03?
tänker främst på denna: http://www.rizoma.se/Prodotti/ProdottiUniversal.cfm?ID_categoria=4&IDSez=1
Eller biltemas:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium-286-Mini-MX/
2. Vad kan man använda de där usb-kablarna till egentligen?
Är det för och koppla upp sin hoj mot datorn och kolla info eller vad?
tacksam för svar
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |