jompa25
Ny medlem
lyfter
Kan någon vänlig själ förklara den elektroniska avgasventilens funktion? Vad jag förstår sitter det en sådan på min nyköpta XB12S.
Jag har sett kit för att koppla bort den. Och då undrar man ju förstås;
1) Finns det några effektvinster att hämta?
2) Ger det ett trevligare avgasljud?
Schysst respons! !
1: tror inte det gör nått att bara koppla bort den men om du byter dämp så.
och då kommer det där med ljud också..
Snälla kan inte någon svara går det att bygla och i så fall vilka kablar. och om det är risk fritt...
snälla det känns som tisdag är mils långt bort..
Schysst respons!
Kan också tänka mig att de håller hårt i sina grejer, hade jag med gjort. Klart, då för man ju inga pengar för de, ska nog hålla mig till att vara köpare Men Denimblack: Ni är HD/Buell-återförsäljare har jag förstått? Kan jag vänta mig att de är lika schyssta i HD-butikerna i tex helsingborg och fråga där? Lidköping känns inte som andra sidan världen direkt men finns de här med så är det ju dumt att sitta i en bil halva dan. Skönt med lite aktiva och positiva försäljare dock!
Tack för uppmuntran allihopa!
Har redan Buells race dämpare. Men jag har åkt 1520 Shovel med raka rör och 1550 Twin cam med uppborrad Pro Pipe förut... Så alltså får det gärna låta lite mer!
Raka rör funkar kanske på Buell också?Har redan Buells race dämpare. Men jag har åkt 1520 Shovel med raka rör och 1550 Twin cam med uppborrad Pro Pipe förut... Så alltså får det gärna låta lite mer!
hallå hallå.
har funderat på en buell xb9s och undrar bara av er erfarna åkare hur det fungerar å skjutsa på dem?
Är det bara å glömma eller fungerar det hyffsat i praktiken?
Så tanten slipper klaga så att säga...
Du behöver inte oroa dig över om det går att skjutsa på S-modellen. Det går fin fint. Har till o med skjutsat en polare på 95 pannor.. inte kul men det går, o då va ja uppe i 140..
till o med min mamma har suttit på bakom mig o hon fick plats, men inte att reckomendera då hon väger rätt mycket me hahah... anyway, jag blir fortfarande förstummad över att man få plats så pass bra trots hur liten sittdynan ser ut att va!
tjenare nybliven buell ägare som man är har jag en fråga.. När man vrider på tändningen lyser motorlampan men ej oljelampan ska den lysa också? motorlampan skocknar givetvis sen. modellen är xb9r tacksam för svar
Kan någon vänlig själ förklara den elektroniska avgasventilens funktion? Vad jag förstår sitter det en sådan på min nyköpta XB12S.
Jag har sett kit för att koppla bort den. Och då undrar man ju förstås;
1) Finns det några effektvinster att hämta?
2) Ger det ett trevligare avgasljud?
Den ska lysa.
Verkar vara väldigt vanligt att oljetryckskontakten går sönder på Buell och HD.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|