Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
BRUTALT :yoparty :yoparty på gränsen till väldigt brutalt. Rullar man omkring med den där så lär nog polisen få upp ögonen för alla ens förehavanden.

Är inte det den här som är till salu på blocket? sade han som kan nästan alla buellannonser utantill.....:D skall bestämma mig snart...
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
BRUTALT :yoparty :yoparty på gränsen till väldigt brutalt. Rullar man omkring med den där så lär nog polisen få upp ögonen för alla ens förehavanden.

Är inte det den här som är till salu på blocket? sade han som kan nästan alla buellannonser utantill.....:D skall bestämma mig snart...

ajjemän, hade inte bytt bakdelen då, la mest ut den med lite överpris för o se vad man kan få för den, men annonsen va la lite dåligt utformad.

hade funderingar på o byta till nån annan hoj. typ en superduke, men ju mer ja kör desto mer tror jag att jag inser att jag inte vill va utan mitt lilla monster.

kärlek vid första ögonkastet och nu när jag "skaffat silicon" till min kära som man skulle kunna uttrycka det vill jag nog fan inte sälja den ändå.

Det blir troligen en ny färgcombo men vet ännu inte hur, gillar den blå den är i men gillar inte flamesen på luftburken.

Har hittat nice plast på buellparts.net men det står att dom bara passar XB från 06. Men ändå står det att det inte är säkert att dom passar, heh...

men om jag kunde få det där att passa på min hoj hade jag på nåt vis fixat dom asap!

kolla bilderna:
http://www.buellparts.net/content-product_info/product_id-1283/lightning_air_box_cover_kick_ash.html
http://www.buellparts.net/content-p.../lighting_translucent_flyscreen_kick_ash.html
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
ajjemän, hade inte bytt bakdelen då, la mest ut den med lite överpris för o se vad man kan få för den, men annonsen va la lite dåligt utformad.

hade funderingar på o byta till nån annan hoj. typ en superduke, men ju mer ja kör desto mer tror jag att jag inser att jag inte vill va utan mitt lilla monster.

kärlek vid första ögonkastet och nu när jag "skaffat silicon" till min kära som man skulle kunna uttrycka det vill jag nog fan inte sälja den ändå.

Det blir troligen en ny färgcombo men vet ännu inte hur, gillar den blå den är i men gillar inte flamesen på luftburken.

Har hittat nice plast på buellparts.net men det står att dom bara passar XB från 06. Men ändå står det att det inte är säkert att dom passar, heh...

men om jag kunde få det där att passa på min hoj hade jag på nåt vis fixat dom asap!

kolla bilderna:
http://www.buellparts.net/content-product_info/product_id-1283/lightning_air_box_cover_kick_ash.html
http://www.buellparts.net/content-p.../lighting_translucent_flyscreen_kick_ash.html


Ja jag står i valet och kvalet mellan Buell och Superduke, kan inte bestämma tanken är väl att hamna så nära 70 000kr som möjligt och det finns inte massor med Buell i den prisklassen.... Jag har sett flera SD mellan 72 - 76 000 så där borde det mest handla om timing om man vill ha något. Jag kör "udda" bil (Land Rover Defender 90 - 2002) så varför inte gå på känsla och köra en Buell XB12S.... alltid retar det någon.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Tjena allihopa på Buelltråden, tänkte bara med lite ödmjukhet försöka ansluta mig till er som kör Buell.

Har efter att testat runt lite olika modeller, nu slutligen bestämt mig. Och igår köpte jag mig en Buell XB12s -07 :) :)

Har med stort intresse läst igenom ca alla 1000 inlägg, hälften vad ni skrivit har jag inte fattat ett smack av, medans resten har varit rolig och nyttig info.

Jag vet att man nog inte ska skriva så här, och att det står i tidigare inlägg och att jag kan leta där......

Men för ett snabbt svar + att jag inte orkar gå igenom allt igen. Jag måste rensa bakdelen + nya backspeglar + att jag vill veta vilka sidor som är att rekommendera för att kunna köpa tillbehör till min nya kärlek.

Tacksam för alla svar...
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Tack för ett snabbt svar, många roliga grejor där..
Men seriöst, typ 3 lax för en ny bakdel, tjockt dyrt.. Well, får surfa vidare o kolla ebay osv. Lär väl dröja ett tag inna man kommer ut på vägarna..
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Tjena allihopa på Buelltråden, tänkte bara med lite ödmjukhet försöka ansluta mig till er som kör Buell.

Har efter att testat runt lite olika modeller, nu slutligen bestämt mig. Och igår köpte jag mig en Buell XB12s -07 :) :)

Tacksam för alla svar...

Grattis - väldans avundsjuk.....
Var köpte du hojen, var det i Stockholm?
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Ja jag står i valet och kvalet mellan Buell och Superduke, kan inte bestämma tanken är väl att hamna så nära 70 000kr som möjligt och det finns inte massor med Buell i den prisklassen.... Jag har sett flera SD mellan 72 - 76 000 så där borde det mest handla om timing om man vill ha något. Jag kör "udda" bil (Land Rover Defender 90 - 2002) så varför inte gå på känsla och köra en Buell XB12S.... alltid retar det någon.

Samma problem som jag, bara att jag redan äger en Buell och funderar på att byta till Superduke, men troligen blir det inte så. Om du inte provkört nån av dom så borde du göra det. En Buell håller sig hyffsat i värde under en längre tid, Superduke går ju bara ner i värde hela tiden.

Men det värdet som är högst är ju det man har för den själv. Vilket pekar på att jag troligen inte säljer min Buell. Kör på en Bulle, du kommer inte ångra det, bara att du inte hade råd med båda heh...
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Grattis - väldans avundsjuk.....
Var köpte du hojen, var det i Stockholm?

Nepp, inte Sthlm. Åkte ner till småland igår o hämtade den. Såg att den fortfarande låg uppe på Blocket idag, han kanske försöker sälja den flera ggr:D

Snubben som sålde den hade bara kört 210 mil, satt på trimkit o sen inte haft tid att köra den, trist för han o kul för mig..

Men den e helt orginal i övrigt, därför jag vill ha tag på fler sidor med tillbehör, kan ju bara inte köra med orginal bakdel, så fler tips bitte shön..
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Tack för ett snabbt svar, många roliga grejor där..
Men seriöst, typ 3 lax för en ny bakdel, tjockt dyrt.. Well, får surfa vidare o kolla ebay osv. Lär väl dröja ett tag inna man kommer ut på vägarna..

Jag vet att delar kostar satan, men jag hade tur att han som jag köpte min av hade gjort om bakänden redan, dock hade han satt blinkersna helt jävla idiotiskt då dom är skymda av passagerarfotpinnarna.

Men jag ville byta bakdelhelt, alltså hela sittplatsen och få den höjd. Dessa delar kan du se på min hoj några inlägg tidigare i tråden, den blå buellen.

Men som sagt, delar kostar en del. Finns typ ingen som har allt o alla har olika priser, men köper du inom eu så slipper du iaf tullen.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Jag vet att delar kostar satan, men jag hade tur att han som jag köpte min av hade gjort om bakänden redan, dock hade han satt blinkersna helt jävla idiotiskt då dom är skymda av passagerarfotpinnarna.

Men jag ville byta bakdelhelt, alltså hela sittplatsen och få den höjd. Dessa delar kan du se på min hoj några inlägg tidigare i tråden, den blå buellen.

Men som sagt, delar kostar en del. Finns typ ingen som har allt o alla har olika priser, men köper du inom eu så slipper du iaf tullen.

Har kollat in din många ggr, både på blocket o här på SH, din e riktigt fin. Och nu när du bytte bakdelen så blev den ju helt radikal:yoparty

Well, det får väl kosta lite då, "vill man vara fin får man lida pin"
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Trajjan; vill du bara bli av med "durkslaget" så räcker det med vinkelslip, lite jobb och en burk sprayfärg.

Deathmachine; snyggt! Vem har du köpt så coola delar av? ;-)
 

Björne666

Member
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Buell XB12S Lightning
Har hittat nice plast på buellparts.net men det står att dom bara passar XB från 06. Men ändå står det att det inte är säkert att dom passar, heh...

men om jag kunde få det där att passa på min hoj hade jag på nåt vis fixat dom asap!

kolla bilderna:
http://www.buellparts.net/content-product_info/product_id-1283/lightning_air_box_cover_kick_ash.html
http://www.buellparts.net/content-p.../lighting_translucent_flyscreen_kick_ash.html

Det passar. Det är bara det att tankatrappen är avsedd för den nyare luftfilterboxen med luftintag i locket. Men den passar på alla XB.
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Det passar. Det är bara det att tankatrappen är avsedd för den nyare luftfilterboxen med luftintag i locket. Men den passar på alla XB.

Haha, ja visst e den fin. Någon snäll person som sålde den till mig =)

Hur nöjd som helst! Men som sagt, funderar lite på hur jag ska göra med färgen, ska försöka få tag i Kick-Ash plasten, då blir den ännu grymmare =)
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Vilka ska med upp till Norrtälje och lufta hojen när det beger sig, går nått rykte att det är samling på buell center för gemensam upp färd. Kul att träffa alla som man läser om här och har massa funderingar som en annan du kanske kan åka lite bakom med din sportster

/M

Jag var på BuellCenter Bromma idag och träffade de nya som jobbade där. Vet inte om de är ökända Buell/HD-åkare. Men de var otroligt trevliga! :) Snappade också upp att det ska "anordnas" en ivägkörning till Norrtälje (någon gång i början av Juni?) Frågade killen som pratade om det (glömt namnet såklart) och han sade att information om det kommer att komma på deras hemsida. Han berättade också om att han skulle försöka anordna ban-dagar på gelleråsen för buellåkare. Låter grymt >:) Man får ju se sen, om det blir nåt.
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Trajjan; vill du bara bli av med "durkslaget" så räcker det med vinkelslip, lite jobb och en burk sprayfärg.

Deathmachine; snyggt! Vem har du köpt så coola delar av? ;-)

Fast om man inte har en vinkelslip, eller för den delen har en j-vla aning om hur en sån funkar:va

Men visst har jag gått i de tankarna, har väl nån snäll polare som inte har tummen lika långt in i handen som jag själv har..
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Var förbi Robban's för att kolla framstegen på hojen. De frågade om jag verkligen ville se hojen. :D


Det känns som det fattas nå't. :va
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
vilka ska med?

Jag var på BuellCenter Bromma idag och träffade de nya som jobbade där. Vet inte om de är ökända Buell/HD-åkare. Men de var otroligt trevliga! :) Snappade också upp att det ska "anordnas" en ivägkörning till Norrtälje (någon gång i början av Juni?) Frågade killen som pratade om det (glömt namnet såklart) och han sade att information om det kommer att komma på deras hemsida. Han berättade också om att han skulle försöka anordna ban-dagar på gelleråsen för buellåkare. Låter grymt >:) Man får ju se sen, om det blir nåt.

Ja ja det var du som var där och fick lite hd kaffe :yoparty

Ja det var Rikard du snackade med så åka till Norrtälje första veckan i juni kan man väl göra, kul att åka kortege upp med only buells :arsele

får se hur många som är sugna på att åka upp och kolla läget.

Jag är på ialla fall

Vilka ska med på Custom Bike Show™,anordnas den första lördagen i Juni varje sommar.

Samling på Buell center Bromma tid och plats meddelas senare på forumet när Buell center har bestämt sig. Tanken är att man kan se vilka som kommer med och göra en anmälan vem vet buell centret kanske bjuder på korv ;-) om vi kommer.

/M

Ja ja det var du som var där och fick lite hd kaffe :yoparty

Ja det var Rikard du snackade med så åka till Norrtälje första veckan i juni kan man väl göra, kul att åka kortege upp med only buells :arsele

får se hur många som är sugna på att åka upp och kolla läget.

Jag är på ialla fall

Vilka ska med på Custom Bike Show™,anordnas den första lördagen i Juni varje sommar.

Samling på Buell center Bromma tid och plats meddelas senare på forumet när Buell center har bestämt sig. Tanken är att man kan se vilka som kommer med och göra en anmälan vem vet buell centret kanske bjuder på korv ;-) om vi kommer.

/M


Så anmälnings listan + hoj:

Fullcave, XB12S -04

Tunis, ? ? ?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top