Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

RogerP

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
DM minimoto
Importera från USA ?

Har också drabbats av svår Buell feber !!
tänkte ev. importera från USA, undrar om ni kan ge lite tips på saker som man bör tänka på inför importen .
Vilka fallgropar finns det som man bör tänka på ?
Tex. vilka kostnader som tillkommer inköpspriset på frakt, olika avgifter m.m.
Har kikat lite på Ebay och det borde finnas möjlighet att göra en bra affär....:tuttar
Skulle vara ovärderligt med er erfarenhet samt väldigt skönt att slippa lära sig alla fallgropar den hårda vägen som vanligt ... :huvet

Mvh
Roger
 

Dark_Messenger

Guest
Har också drabbats av svår Buell feber !!
tänkte ev. importera från USA, undrar om ni kan ge lite tips på saker som man bör tänka på inför importen .
Vilka fallgropar finns det som man bör tänka på ?
Tex. vilka kostnader som tillkommer inköpspriset på frakt, olika avgifter m.m.
Har kikat lite på Ebay och det borde finnas möjlighet att göra en bra affär....:tuttar
Skulle vara ovärderligt med er erfarenhet samt väldigt skönt att slippa lära sig alla fallgropar den hårda vägen som vanligt ... :huvet

Mvh
Roger

Hej. Har för mig att "Bulle Xb12S" importerade sin hoj från staterna. PM:a honom. Han kan säkert tipsa dig lite.
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Den duger, tack! :yoparty
Om min sinnesförvirring inte går över snart kommer det bli bilder från mig på den här tråden snart. Det brinner i plånboken...

jag ska fota o lägga upp så småning om men min e också sjukt skitig efter lördagens tur. måste tvätta den asap. men det lär bli en del fotande i sommar =)

va ute en sväng ikväll med, jobbade givetvis skitlänge idag, och troligen i minst 2 veckor till så man inte får åka så mycket... sunk..

men jag e glad att jag har hoj iaf!
 

mickelin

Guest
Sköna grejer iaf, kul att ni börjar fota nu!

Att Buellen inte gör så mkt mer än 200 är inte ett problem utan ngt jag efterfrågar numera då jag är rätt illa skadad (trött på rehab) och precis blivit pappa, det är dags att lugna sig lite... Siktar på bus och fina kurviga vägar.
En XB9R som första hoj, verkar lagom. Vi får se vad som händer närmaste tiden.
Ut och åk med er....:tummenupp
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Sköna grejer iaf, kul att ni börjar fota nu!

Att Buellen inte gör så mkt mer än 200 är inte ett problem utan ngt jag efterfrågar numera då jag är rätt illa skadad (trött på rehab) och precis blivit pappa, det är dags att lugna sig lite... Siktar på bus och fina kurviga vägar.
En XB9R som första hoj, verkar lagom. Vi får se vad som händer närmaste tiden.
Ut och åk med er....:tummenupp

Här kommer äntligen lite bilder. Dock i sempa kvalitet då det är min kameramobil... det e från kvällen den 14e mars. Jag o Mike :)

Inte mycket till bilder kanske :p
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Här kommer äntligen lite bilder. Dock i sempa kvalitet då det är min kameramobil... det e från kvällen den 14e mars. Jag o Mike :)

Inte mycket till bilder kanske :p

Fler! Bättre! Större! :D
Fick akut pengabrist den här månaden så jag kommer inte att kunna ställa på förrän efter nästa lön. :huvet Under tiden sitter jag på Sporthoj, Badweb och Advrider och suktar... Men hon startar fint, och en racekittad bullemotor låter fint inomhus... :tummenupp
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Klart skön känsla i bilderna!

hehe, ja kassa bilder va det men kul är det. varit ute nästan varje kväll i en veckan nu! tur som fan att inte våren e lika sen som förra året.

lite väl få buellåkare i borås bara! synd som fan!

Snackade med en Ducatiåkare igår som skulle sadla om till Buell nästa säsong :p
 

lil'Dan

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki
Jag "sparade" alla bilder på min hoj, på hårddisken på min gamla burk...
Men en finns kvar,



Är det nån som vet hur mycket en nia bullrar med racekitet? Har tänkt prova den på Pite dragway i sommar, gränsen verkar vara 110db.
 

Bifogat

  • garage.jpg
    garage.jpg
    50 KB · Visningar: 99

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
På tal om buller...

...Är det någon som har riskerat att köra in med racekittet till besiktning? Jag menar: mycket bullrar det ju inte, eller?

Inte dags än på ett tag, men det är ju skönt om man slipper sätta på originaldelarna och köra TPS-reset (för det måste man nästan göra annars, eller?) när det väl är dags...
 

lil'Dan

Ny medlem
Gick med
2 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki
Jag kommer att byta till original ljuddämpare på besiktningen. Kör du bara fram och tillbaks till sbp behöver du inte byta ecm. Jag vågar nästan lova att du kan köra hur länge som helst utan motorskador med racekit och original ljuddämpare. Motorn borde bara få lite fetare bränsleblandning.
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Jag kommer att byta till original ljuddämpare på besiktningen. Kör du bara fram och tillbaks till sbp behöver du inte byta ecm. Jag vågar nästan lova att du kan köra hur länge som helst utan motorskador med racekit och original ljuddämpare. Motorn borde bara få lite fetare bränsleblandning.

Är det inte risk att den beckar igen tändstiften om den går fetare? Vet att en hel del folk har fått problem bara av att ge gas vid kallstart och sen stänga av innan motorn fått gå varm (i åtminstone två fall ledde det till att serviceavdelningen på firmorna i fråga fick byta stift på hojarna). Det är ju ingen jätteoperation, men lite surt är det ju. :rolleyes:
 

Dark_Messenger

Guest
Jag kommer att byta till original ljuddämpare på besiktningen. Kör du bara fram och tillbaks till sbp behöver du inte byta ecm. Jag vågar nästan lova att du kan köra hur länge som helst utan motorskador med racekit och original ljuddämpare. Motorn borde bara få lite fetare bränsleblandning.

:fakta
 

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
En liten fråga om Buell.
Vet att det går att hitta info om det jag söker, Men lat som jag är.
Vilket år kom XB9, Alltså vilket år kom Buell med alu.Ramen.
Tack på förhand.
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
En liten fråga om Buell.
Vet att det går att hitta info om det jag söker, Men lat som jag är.
Vilket år kom XB9, Alltså vilket år kom Buell med alu.Ramen.
Tack på förhand.

d va la 03 va? jag e inte den mest kunnande här men jag tror det va 03 iaf.
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Igår va det ju underbart väder i Västra Götaland och jag o exet va ute o åkte båge. Åkte från Borås till Göteborgs Tatueringsmässa och åkte hem vid 23 ungefär. Underbar tur tills vi kom till Bollebygd på hemvägen då jag behövde tanka. Efter en paus där med mat o tankning så började cykeln bete sig konstigt.

Ljuset hade börjat flacka redan i Landvetter men tänkte inte mer på det eftersom det inte va så mycket eller störande.
Men sen så började lampan för insprutningen lysa och motorcykeln tappade kraft. Stannade o kolla, såg om den inte hade blivit tillräckligt varm o den stod o puttra lite fint utan att insprutningslampan lyste så klart.

Körde en bit till för o se om det va lugnt men icke. Nu dock bågen helt.
Men nu hade vi kommit till Boråstorpet. Testade låta den stå på tomgång så jag skulle kunna kolla lite kablar eller nåt men då stendog den och kunde inte ens ha igång tändningen. Alltså helt dött batteri.

Vad tror ni om detta? Jag är inte den grymmaste på hojar men fattar ju att det troligen va batteriet som knasat.

Är det som min polare tror, laddningsfel eller fel på batteriet eller har detta hänt nån annan som kanske vet vad det är?

Tycker det låter som ett vettigt fel.

Btw, jag underhållsladdar ju alltid batteriet när jag inte kör så igår när jag körde lite över 12 mil så tog det ju då slut eftersom det inte räcker så länge..

Iaf, en underbar dag bortsett från detta lilla missöde kl 01 på natten heh..
 

Bike Mike

Guest
Min är tillverkad -02 men det är en -04 enligt HD/Buell :D


Kan det inte vara så att din är tillverkad -02 och är en -03 men är utagen -04? Har inte sett den du har som -04 men jag kan ha fel...
Harley kanske säger att det är en -04 bara för att ha reda på när garantin går ut... 2år på hojen och 3år på motorn

Igår va det ju underbart väder i

Har ju haft samma problem och då var det magneten (generatorn) som hade smällt ihop... Är det någon som vet hur det kommer sig att det blir så här... Är det vid någon speciell typ av körning??? eller bara otur?? Jag behandlar ändå min buell ganska försiktigt... så det kan juh inte vara att den är tokkörd...:va :va :va
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top