Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Kan det inte vara så att din är tillverkad -02 och är en -03 men är utagen -04? Har inte sett den du har som -04 men jag kan ha fel...
Harley kanske säger att det är en -04 bara för att ha reda på när garantin går ut... 2år på hojen och 3år på motorn

Igår va det ju underbart väder i

Har ju haft samma problem och då var det magneten (generatorn) som hade smällt ihop... Är det någon som vet hur det kommer sig att det blir så här... Är det vid någon speciell typ av körning??? eller bara otur?? Jag behandlar ändå min buell ganska försiktigt... så det kan juh inte vara att den är tokkörd...:va :va :va

ja o dessutom att det en 04a och en 05a som har haft samma problem, man tycker att det borde hänt så pass många ggr att det åtgärdats på 05an... ja menar min har bara gått 250mil nu och betydligt fler 04or borde ha gått upp till 1000 mil tycker man :p

anyway, tips, råd och hypoteser ang detta är välkommna.
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Min är tillverkad -02 men det är en -04 enligt HD/Buell :D

XB9R'n lanserades i pressen tidigt 2001 eftersom den var tänkt att släppas som en '02:a men Buell hade lite problem med den så dem släppte den i maj/juni 2002 istället, då som en "mid year introduction". Mao som en 2003 modell. XB9R har endast sålts som en 2003:a i sverige, till 2004 års modell så släpptes ju XB12:an och då valde H-D Sweden att inte ta in nån XB9:a.

Till den vanliga 2003 introduktionen så släpptes XB9S modellen, dvs i augusti 2002. Alla nya årsmodeller släpps i augusti året innan, så om man har en modell som är tillverkad i tex augusti 2002 så är det en 2003:a och så vidare.

Att din går som en 2004 beror endast på när den är tagen i trafik, det är vägverkets regler och inget som H-D har att göra med. Min XB9:a gick också som en 2004:a enligt Trygg-Hansa pga vägverket vilket resulterade i att trafik försäkringen gick på 6500:- istället för 5500:-.... Men efter mycket tjafsande samt mailande av massa underlag för att det inte finns några svensksålda 2004 XB9:eek:r (årsmodeller alltså, inte såna som är reggade första gången då)
så ledsnade dem på mig och gav med sig :D

Deathmachine:
Underbar tur tills vi kom till Bollebygd på hemvägen då jag behövde tanka. Efter en paus där med mat o tankning så började cykeln bete sig konstigt.

Ljuset hade börjat flacka redan i Landvetter men tänkte inte mer på det eftersom det inte va så mycket eller störande.
Men sen så började lampan för insprutningen lysa och motorcykeln tappade kraft. Stannade o kolla, såg om den inte hade blivit tillräckligt varm o den stod o puttra lite fint utan att insprutningslampan lyste så klart.

Körde en bit till för o se om det va lugnt men icke. Nu dock bågen helt.
Men nu hade vi kommit till Boråstorpet. Testade låta den stå på tomgång så jag skulle kunna kolla lite kablar eller nåt men då stendog den och kunde inte ens ha igång tändningen. Alltså helt dött batteri.

Vad tror ni om detta? Jag är inte den grymmaste på hojar men fattar ju att det troligen va batteriet som knasat.

Är det som min polare tror, laddningsfel eller fel på batteriet eller har detta hänt nån annan som kanske vet vad det är?

Tycker det låter som ett vettigt fel.

Btw, jag underhållsladdar ju alltid batteriet när jag inte kör så igår när jag körde lite över 12 mil så tog det ju då slut eftersom det inte räcker så länge..

Det låter som laddningsfel det där. Det kan vara batteriet som sagt upp sig men det är ovanligt, mer troligt att laddningen sagt upp sig tyvärr... Eller laddningsreläet ("voltpack" som det heter på H-D språk:) )
Det enklaste felet det kan vara är ett jordfel eller dylikt. Kolla batterianslutningarna, eftersom det vibrerar en hel del är det bra att kolla dem då och då. Har du tur är det bara att dra åt minuskabeln och ut å gasa igen :)

Om det inte är nån batterikabel så är det bara att göra så här:

Det enklaste för dig är att ladda upp batteriet igen, funkar det att ladda upp det till minst 12,7 volt så är det troligen okej. (ett AGM batteri ska ha 12,7 volt för att vara fullladdat, det får ha mer men inte mindre. Vid typ 12,2 volt så är det på cirka 40-50% av sin kapacitet bara...)

Ett sätt att kolla om batteriet är schysst är att ladda det fullt och sen mäta det medans man startar motorn, man brukar säga att volten inte får understiga 9 volt, gör batteriet det så är det inte helt friskt. Nu tror jag som sagt inte att det är batteriet det är fel på i ditt fall.

Det som finns kvar då är själva laddningen eller laddreläet att felsöka.
Om du har ett schysst batteri så är det lätt att kolla om den laddar som den ska, mät batteriet medans hojen går. Volten ska ligga kring 14-14,8 ungefär.
Vid tomgång ligger den kanske kring 14,1-14,2 och när du drar upp varvet bör spänningen öka till cirka 14,3-14,6. Det är inte så viktigt med ökningen, det viktiga är att batteriet ökar från sina cirka 13 volt till 14 volt när man startar hojen, då funkar laddningen.

Om den inte laddar okej så vet du att det antingen är statorlindningen eller laddreläet som strular. Generellt så om laddreläet lägger av så laddar den inte alls. Dock så kan den fortfarande ladda men ladda konstigt, för mycket eller för lite, om det är nåt fel på själva generatorn. Det beror på vad som är felet där, det kan vara nån lindning som sagt upp sig eller kabelbrott eller vad som helst...

Det är inget vanligt fel direkt, att laddningen pajar men det förekommer. Ibland så är det bara att det slutar funka, massproducerade elgrejor gör ju så ibland tyvärr... Eller så kan det vara som det var på en V-Rod vi hade på verkstan en gång, där hade en bult som skulle suttit inne i transen lossnat och ramlat ner och kortslutit ena statorlindningen :näsblod
Ett enkelt knep att kolla om lindningen brunnit,som jag kom ihåg nu när jag tänkte på V-Roden :), är att ta bort inspektions luckan på transen och lukta på oljan! Ingen garanterad felsökningsmetod direkt men om statorlindningen brunnit eller om kopplingen slirat sönder så känner man det ofta på oljan som luktar blä... Men det är iofs kanske inte så lät om man inte mekar lika ofta som jag gjort, svårt att veta hur en olja ska lukta då kom jag på :rolleyes:

Jaja, nu har jag gett dig lite att fundera på iaf :D
Lycka till och hoppas det bara är batterikablen som lossnat :tummenupp

MVH
Björn
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
XB9R'n lanserades i pressen tidigt 2001 eftersom den var tänkt att släppas som en '02:a men Buell hade lite problem med den så dem släppte den i maj/juni 2002 istället, då som en "mid year introduction". Mao som en 2003 modell. XB9R har endast sålts som en 2003:a i sverige, till 2004 års modell så släpptes ju XB12:an och då valde H-D Sweden att inte ta in nån XB9:a.

Till den vanliga 2003 introduktionen så släpptes XB9S modellen, dvs i augusti 2002. Alla nya årsmodeller släpps i augusti året innan, så om man har en modell som är tillverkad i tex augusti 2002 så är det en 2003:a och så vidare.

Att din går som en 2004 beror endast på när den är tagen i trafik, det är vägverkets regler och inget som H-D har att göra med. Min XB9:a gick också som en 2004:a enligt Trygg-Hansa pga vägverket vilket resulterade i att trafik försäkringen gick på 6500:- istället för 5500:-.... Men efter mycket tjafsande samt mailande av massa underlag för att det inte finns några svensksålda 2004 XB9:eek:r (årsmodeller alltså, inte såna som är reggade första gången då)
så ledsnade dem på mig och gav med sig :D



Det låter som laddningsfel det där. Det kan vara batteriet som sagt upp sig men det är ovanligt, mer troligt att laddningen sagt upp sig tyvärr... Eller laddningsreläet ("voltpack" som det heter på H-D språk:) )
Det enklaste felet det kan vara är ett jordfel eller dylikt. Kolla batterianslutningarna, eftersom det vibrerar en hel del är det bra att kolla dem då och då. Har du tur är det bara att dra åt minuskabeln och ut å gasa igen :)

Om det inte är nån batterikabel så är det bara att göra så här:

Det enklaste för dig är att ladda upp batteriet igen, funkar det att ladda upp det till minst 12,7 volt så är det troligen okej. (ett AGM batteri ska ha 12,7 volt för att vara fullladdat, det får ha mer men inte mindre. Vid typ 12,2 volt så är det på cirka 40-50% av sin kapacitet bara...)

Ett sätt att kolla om batteriet är schysst är att ladda det fullt och sen mäta det medans man startar motorn, man brukar säga att volten inte får understiga 9 volt, gör batteriet det så är det inte helt friskt. Nu tror jag som sagt inte att det är batteriet det är fel på i ditt fall.

Det som finns kvar då är själva laddningen eller laddreläet att felsöka.
Om du har ett schysst batteri så är det lätt att kolla om den laddar som den ska, mät batteriet medans hojen går. Volten ska ligga kring 14-14,8 ungefär.
Vid tomgång ligger den kanske kring 14,1-14,2 och när du drar upp varvet bör spänningen öka till cirka 14,3-14,6. Det är inte så viktigt med ökningen, det viktiga är att batteriet ökar från sina cirka 13 volt till 14 volt när man startar hojen, då funkar laddningen.

Om den inte laddar okej så vet du att det antingen är statorlindningen eller laddreläet som strular. Generellt så om laddreläet lägger av så laddar den inte alls. Dock så kan den fortfarande ladda men ladda konstigt, för mycket eller för lite, om det är nåt fel på själva generatorn. Det beror på vad som är felet där, det kan vara nån lindning som sagt upp sig eller kabelbrott eller vad som helst...

Det är inget vanligt fel direkt, att laddningen pajar men det förekommer. Ibland så är det bara att det slutar funka, massproducerade elgrejor gör ju så ibland tyvärr... Eller så kan det vara som det var på en V-Rod vi hade på verkstan en gång, där hade en bult som skulle suttit inne i transen lossnat och ramlat ner och kortslutit ena statorlindningen :näsblod
Ett enkelt knep att kolla om lindningen brunnit,som jag kom ihåg nu när jag tänkte på V-Roden :), är att ta bort inspektions luckan på transen och lukta på oljan! Ingen garanterad felsökningsmetod direkt men om statorlindningen brunnit eller om kopplingen slirat sönder så känner man det ofta på oljan som luktar blä... Men det är iofs kanske inte så lät om man inte mekar lika ofta som jag gjort, svårt att veta hur en olja ska lukta då kom jag på :rolleyes:

Jaja, nu har jag gett dig lite att fundera på iaf :D
Lycka till och hoppas det bara är batterikablen som lossnat :tummenupp

MVH
Björn

Tack som fan för tipsen! Du är verkligen en levande Buell-Uppslagsbok, eller snarare kanske en levande Buell-felsökare.

Ska kolla batterikabeln med en gång men det andra kommer få vänta då jag inte är allt för grym på mekning och behöver en multimeter för o mäta spänningen.

Kollade ju batterikabeln nyss och den satt faktiskt lite löst. Jag kunde snurra på den med fingrarna så vi får hoppas att det var det. Men ska för säkerhetsskull även låna en multimeter o mäta i veckan.

Det skumma va att bara för en typ 30 min sen, strax innan jag läste Mr.Buells svar så flyttade jag hojen lite och då började laddaren och eller hojen klicka samtidigt som laddlampan skiftade mellan orange och grön... vet inte vad som orsakade det... va det den lösa kabeln tro? Om ja så visade det sig ju ganska tydligt vilket glapp det va.
 
Last edited:

Patte76

patte
Gick med
26 Mar 2006
Ort
Båtsjaur
Hoj
vfr750
:confused: Är inte räckvidden dålig på en Buell?? :confused: När man som jag bor och kör (mestadels) där det kan vara långt mellan mackarna... Tankstorleken är väl inget att hurra över?? :va Vore en dröm annars...mmm Firebolt. :tummenupp
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
:confused: Är inte räckvidden dålig på en Buell?? :confused: När man som jag bor och kör (mestadels) där det kan vara långt mellan mackarna... Tankstorleken är väl inget att hurra över?? :va Vore en dröm annars...mmm Firebolt. :tummenupp

det beror ju lite på hur man kör och vad man kör på för vägar men jag vet inte vad som drar mest men kurvkörning borde ju dra mest soppa tycker jag då man växlar upp o ner hela tiden... beror väl lite på om det e långdragna kurvor eller inte iof... men jag körde upp ca 10 liter igår... för det e väl typ 4 liter reserv tror jag???

jag körde iaf ca 10-14 mil igår på en tank. kom rätt lagom till en mack efter att resverven gick på. o då va det ca 10 mil motorväg i en hastighet av runt 120km/h. Kan väl skilja lite på en R och en S. R:en borde ju ha bättre aerodynamik... men det blir nog till att tanka rätt ofta om man inte vill känna sig dum och väldigt stillastående :p
 

RogerP

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Västerås
Hoj
DM minimoto
USA Import

MR Buell och andra experter!
Jag behöver er hjälp!
Jag vill importera en Buell från USA och undrar om der är möjligt ?
Jag vet att Bulle Xb12S har gjort så och jag har PM:at men får inget svar, är väl bara ute och njuter av sin Buell:tuttar
Så min fråga ar KAN man ta in en Buell XB12r 06 från USA eller inte ?
Vilka intyg måste man ha för att regbesikta i Svedala ?

Oerhört tacksam för lite info:Bugar
RogerP
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
MR Buell och andra experter!
Jag behöver er hjälp!
Jag vill importera en Buell från USA och undrar om der är möjligt ?
Jag vet att Bulle Xb12S har gjort så och jag har PM:at men får inget svar, är väl bara ute och njuter av sin Buell:tuttar
Så min fråga ar KAN man ta in en Buell XB12r 06 från USA eller inte ?
Vilka intyg måste man ha för att regbesikta i Svedala ?

Oerhört tacksam för lite info:Bugar
RogerP

Här står nog allt du behöver veta:
http://www.vv.se/templates/page3____703.aspx

Själv kan jag inget om det där.... Men jag tror inte det är lätt iaf!

MVH
Björn
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Hur mycket går fläkten på era bullar när ni varit ute och kört? Har inte tagit tid på min, men jag upplever det som att den säkert står och snurrar uppåt 2 minuter ibland. Först en kort stund på riktigt högt varv, och se'n än längre stund på lågt varv. Nu är ju inte hojen inkörd och då går ju allt lite trögare = med mer värmeutveckling. Men samtidigt har det ju inte varit speciellt varmt ute än så länge. Hur länge står fläkten på när man varit ute och kört på sommaren? Finns det nå'n risk att man drar ur batteriet, så att man bör stödladda?
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Hur mycket går fläkten på era bullar när ni varit ute och kört? Har inte tagit tid på min, men jag upplever det som att den säkert står och snurrar uppåt 2 minuter ibland. Först en kort stund på riktigt högt varv, och se'n än längre stund på lågt varv. Nu är ju inte hojen inkörd och då går ju allt lite trögare = med mer värmeutveckling. Men samtidigt har det ju inte varit speciellt varmt ute än så länge. Hur länge står fläkten på när man varit ute och kört på sommaren? Finns det nå'n risk att man drar ur batteriet, så att man bör stödladda?

Jag och Mike har diskuterat detta också, och våra hojar beter sig verkligen annorlunda. Min e ju en 05a o hans en 04a. Min är en XBS och hans en XBR.

Jag tycker min fläkt alltid går igång varje gång jag stänger av och snurrar rätt länge. Hans fläkt hör jag sällan tycker jag. Har ju inte tagit tid men ska försöka komma ihåg o ta det. Att den ska köra slut på batteriet borde inte va nån risk väl. Inte så länge det räckte i lördags :p
 

Pitbuell

+ 2 deciliter
Gick med
31 Jan 2007
Ort
Nyköping
Hoj
XB12S
Jag och Mike har diskuterat detta också, och våra hojar beter sig verkligen annorlunda. Min e ju en 05a o hans en 04a. Min är en XBS och hans en XBR.

Jag tycker min fläkt alltid går igång varje gång jag stänger av och snurrar rätt länge. Hans fläkt hör jag sällan tycker jag. Har ju inte tagit tid men ska försöka komma ihåg o ta det. Att den ska köra slut på batteriet borde inte va nån risk väl. Inte så länge det räckte i lördags :p

Tycker inte heller det BORDE vara nå't problem. Men frågan är hur det blir om man sitter och småkör inne i sta'n under en längre period på sommaren. Verkar ju som att fläkten kommer gå hela tiden och laddningen kommer få svårt att orka med då. Fast det går ju att avhjälpa med att ta en rejäl tur på landsväg då och då, känns ju inte som någon uppoffring direkt. :D
 

Dark_Messenger

Guest
Hur mycket går fläkten på era bullar när ni varit ute och kört? Har inte tagit tid på min, men jag upplever det som att den säkert står och snurrar uppåt 2 minuter ibland. Först en kort stund på riktigt högt varv, och se'n än längre stund på lågt varv. Nu är ju inte hojen inkörd och då går ju allt lite trögare = med mer värmeutveckling. Men samtidigt har det ju inte varit speciellt varmt ute än så länge. Hur länge står fläkten på när man varit ute och kört på sommaren? Finns det nå'n risk att man drar ur batteriet, så att man bör stödladda?

Låter helt normalt det där. Tycker det är fränt när man stannar o fläktfan ylar så folk som går förbi vrider på huvudet.:D Allt med Buell är ju skrammligt, frustande, högjlutt och vibrerar osv.. En hoj med karaktär helt enkelt! Har fått många kommentarer bara när hojen står på tomgång på stödet och "hoppar".. Sånna saker är ju bland det tuffaste med Buell!

Förövrigt var jag med om en pinsam grej i lördags när hojen inte startade. Tydligen finns någon spärr som gör att startmotorn inte börjar snurra om växel ligger i eller kopplingen inte hålls in? Trodde startmotorn hade lagt av eller nått först... Tiltade helt i skallen så jag glömde kolla växlarna, men nu vet man det..:rodnar
 

thornestedt

Wohoo Motard...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
norrköping
Hoj
buell xb9r
så nu har man hittat en buell tråd oxå, jisses varför har jag inte kollat det innan, trögo. själv så bor jag i norrköping, verkar som en del av er bor i nyköping? har en gammal väl inkörd buell xb9r, stadiga 1700mil har fixat ordningen nu inför sommaren här är en liten bild på den inan jag putsa upp den inför sommaren... visst kan vi njuta av varandras hojar? snart dags för besiktning hoppas att det är lugnt att köra med orginaldämparen men med racekittet, har precis bytt stiften ingen lust att göra det igen blä trångt.
 

Bifogat

  • buell 22.JPG
    buell 22.JPG
    104.1 KB · Visningar: 132

Dark_Messenger

Guest
så nu har man hittat en buell tråd oxå, jisses varför har jag inte kollat det innan, trögo. själv så bor jag i norrköping, verkar som en del av er bor i nyköping? har en gammal väl inkörd buell xb9r, stadiga 1700mil har fixat ordningen nu inför sommaren här är en liten bild på den inan jag putsa upp den inför sommaren... visst kan vi njuta av varandras hojar? snart dags för besiktning hoppas att det är lugnt att köra med orginaldämparen men med racekittet, har precis bytt stiften ingen lust att göra det igen blä trångt.

Hoppas du inte tar bullen med det där väglaget :tungan
 

thornestedt

Wohoo Motard...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
norrköping
Hoj
buell xb9r
Hoppas du inte tar bullen med det där väglaget :tungan

menar du att förra ägaren lurade mig?? är det inte en enduro jag har köpt :confused:

wtf ska nog ta och ringa och gnälla lite på han..

ingen som har et orginalfäste till skylthållaren att låna?? ska besikta på tisdag nästa vecka..
 

Bifogat

  • bakdel liten.JPG
    bakdel liten.JPG
    66.3 KB · Visningar: 128

Dark_Messenger

Guest
menar du att förra ägaren lurade mig?? är det inte en enduro jag har köpt :confused:

wtf ska nog ta och ringa och gnälla lite på han..

ingen som har et orginalfäste till skylthållaren att låna?? ska besikta på tisdag nästa vecka..

Du måste ju vara fett sämst mannen! Du har blivit lurad! Det där är ingen enduro! :rofl

Bara en skylthållare här, o den vetefan hur jag tar bort. Finns inga bulleåkare i dina trakter? Förresten, kan du inte bara göra något enkelt av lite stark ståltråd eller nått? Bara så skylten sitter som han ska under besiktningen menar jag..
 

thornestedt

Wohoo Motard...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
norrköping
Hoj
buell xb9r
Du måste ju vara fett sämst mannen! Du har blivit lurad! Det där är ingen enduro! :rofl

Bara en skylthållare här, o den vetefan hur jag tar bort. Finns inga bulleåkare i dina trakter? Förresten, kan du inte bara göra något enkelt av lite stark ståltråd eller nått? Bara så skylten sitter som han ska under besiktningen menar jag..

men men men.... han svor på att det bara var däcken som var slitna när jag påpeka att han hade lite dåligt mönster. men men jag pruta och han fick bara ett par tusen imellan när han tog min yamma wr450 i byte.

appropå skylthållare. jag får väl åka ner till farsans firma och kapa till en allu jum jum bit och sätta skylten i, kände bara för att vara lite lat :)

ingen som har monterat dit en oljemätare på hojen får att se tempen på oljan?? har letat en hel del men inte hittat någon riktigt bra, hittade en till slt men den var analog och är lite fundersam på hur visaren ska klara av vibrationerna?? och sen var den 60 mm i diameter blir kanske lite svårmonterat. suck. el problemos del lösos. men om någon gjort det och har en bra lösning så håll inte inne på den informationen utan dela med dig. tackar på förhand. :yoparty
 

thornestedt

Wohoo Motard...
Gick med
2 Aug 2006
Ort
norrköping
Hoj
buell xb9r
Kanske en dum fråga eftersom du uppenbarligen vill ha en tempmätare, men vad fan ska du med en sån till? Har du något slags problem med oljan?

det är en befogad fråga. nej jag har inte haft några problem, men alltid roligt att ha någon som inte så många andra har och roligt med pryttlar. och det skadar ju inte att veta när oljan är ordentligt varm så man kan varva lite mera :):tummenupp
 

Deathmachine

Corrupt Streetfighter
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Rostock
Hoj
Kawasaki 125
Låter helt normalt det där. Tycker det är fränt när man stannar o fläktfan ylar så folk som går förbi vrider på huvudet.:D Allt med Buell är ju skrammligt, frustande, högjlutt och vibrerar osv.. En hoj med karaktär helt enkelt! Har fått många kommentarer bara när hojen står på tomgång på stödet och "hoppar".. Sånna saker är ju bland det tuffaste med Buell!

Förövrigt var jag med om en pinsam grej i lördags när hojen inte startade. Tydligen finns någon spärr som gör att startmotorn inte börjar snurra om växel ligger i eller kopplingen inte hålls in? Trodde startmotorn hade lagt av eller nått först... Tiltade helt i skallen så jag glömde kolla växlarna, men nu vet man det..:rodnar

ha ha ja det har jag med vart med om, men det hände typ andra gången jag va ute o skulle köra. för övrigt en sjukt bra säkerhet så inte bågen hoppar åt h-vete om man missar det...

vart visst lite liten bild, men ni förstår nog poängen med att sbp inte godkänner detta

haha, jag fick inte med nåt fäste heller till skylten men jag köpte en på ebay för 250kr... alla på blocket tar ju runt 500-1500 för sina durkslag, sanslöst!

anyway, så du kan låna min om du kostar på porto eller bensa till o från borås.
men då ska du va snäll me ;)

har som du med skylten, men med en mindre skylt än orginal. fick inte ens med orginalskytlen, han hittade den inte den fånen... anyway, har ju en stund kvar till min besiktning men jag har inget annat system att sätta på inför besiktning :/
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top