ist
no fika, no ride!!
Ja är det gjutjärn så är det skämt åsido har en -04 12R & min är rostig.
...jaha....då blir det lite arbete med högern och autosol...ändå för kalt för att köra!!
Ja är det gjutjärn så är det skämt åsido har en -04 12R & min är rostig.
...jaha....då blir det lite arbete med högern och autosol...ändå för kalt för att köra!!
Ja putsa bort rosten med lite stålull, sedan ser du till att axeln får lite olja eller wd40 eller liknande på sig. Axeln är i obehandlat stål.
..har haft några som sagt att man skall läga hård vax på...jag trodde åxå lite fett el. olja men det påstås bli kladdig?!?
Tjena!
Köpte mej en buell XB9R i februari
Tog mej en provtur i går.......skönt ljud i maskinen men tyvärr upplever jag den som slö 8(
Sitter luft&buller monterat
Drar hyffsat på 1an&2an sen tycker jag det blir kalle anka
Skulle köpt mej en japps istället
Vax rostskyddar ju också lite, det viktiga är bara att du har på ngt som utestänger syret om axeln blivit avfettad. En tunn film av ngt är bra, sedan om det är 556, WD40, bilvax, olja, rostskyddsvaxspray osv spelar mindre roll.
Gäller som sagt att det är bra krut i batteriet för att mc:n skall gå bra. Bytte till nytt batteri i höstas och det är som natt och dag, billigt var batteriet dock inte :-/ runt 1300 kr på HD/Buell center.
Däremot får jag otroligt ont i ryggen av att köra längre sträckor. Jag är 188 cm lång och därför kommer jag sälja av cykeln till förmån för någon annan hoj. Trivs som fisken med ljudet och utseendet men ergonomin för en som är längre och har stora fötter är kört, tyvärr :-(
Tjena!
Köpte mej en buell XB9R i februari
Tog mej en provtur i går.......skönt ljud i maskinen men tyvärr upplever jag den som slö 8(
Sitter luft&buller monterat
Drar hyffsat på 1an&2an sen tycker jag det blir kalle anka
Skulle köpt mej en japps istället
jaha....det är snart dags för första inköp till buellen och kom underfull med att alla mina år och fynd letande som Japs-ägare gör ingen nytta alls längre så jag vänder mig till er
....några tips om var man få tag i bra broms belägg til en XB9R över nätet till ett bra pris
Vet inte vad originalbelägg kostar, så jag kan inte säga om nedanstående är bra priser eller inte. Har inte handlat från detta ställe själv, så jag vet inte om det är smidigt, säkert, snabba leveranser etc.
http://en.freespirits.it/catalog/brakes_en.php
Jag har för mig att det har diskuterats bromsbelägg tidigare här i tråden. Det ska finnas nå't märke som gör att man slipper "allt/inget"-känslan som finns i i bullens frambroms.
...(ursakta brist pa aao; sitter pa ett hotell pa Koh Pha Ngan och vantar pa att fa komma ut i havet igen om ett par dagar nar mina ben lakt ihop lite - upptackte lite for sent att det ar dumt att utforska offroadmojligheterna utan skydd i det har klimatet)
Aj! Förra året upptäckte jag att även om de thailändska hyrhojarna har bra däcksmönster så är greppet på asfalt lika med noll. De kinesiska däcken är nämligen gjorda i bakelit. Försökte lägga ner lite i en kurva och....
Hondan blev lite ledsen och tappade några delar, men det var inget som inte gick att fixa med eltejp och svart silikon.
...men har hotade lakaren med kallbrand och stelkramp...
Tjenare!
Är sugen på att bygga om en buell till en customhoj, sett flera riktigt råa och grymma byggen från usa. Inget krimskrams eller massa krom utan bara rent och brutalt!
Om det är någon av Er som vet vart man kan få tag på en begagnad motor från -05 > samt gaffel, fram- bakfälg, belt så säg till!
MVH
Danne
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha