Verkar svårt att komma överens med lokala verkstaden om vilka service intervaller som gäller för 1125
Någon annan som råkat ut för samma sak?
Lokala verkstaden kör efter HD intervall ?
Buell har längre mellan servicen på 1125:an
Verkar svårt att komma överens med lokala verkstaden om vilka service intervaller som gäller för 1125
Någon annan som råkat ut för samma sak?
Lokala verkstaden kör efter HD intervall ?
Buell har längre mellan servicen på 1125:an
Service intervallen är ju inställd i instrumenteringen, står även i " owner's manual" Du verkar ju bo i en "större" stad så det kanske finns mer än 1 verkstadPrecis.. och att diskutera mina argument var inte aktuellt.. ("service boken är det som gäller")
Hur som helst så har jag i alla fall fått svar från Erik Buell Racing på mina frågor om deras uppdateringar till 1125R kommer att skeppas till europa..
**********************************************************
Absolutely we will continue work on 1125 race parts for all markets.
Thank you,
Tech Support
Erik Buell Racing
**********************************************************
Service intervallen är ju inställd i instrumenteringen, står även i " owner's manual" Du verkar ju bo i en "större" stad så det kanske finns mer än 1 verkstad
Övriga verkstäder är hopplösa att få tag i via telefon, och när det gäller argument som instrumentering, owners manual samt Buell official statement vad gäller service så gäller det inte om service boken säger annorlunda.
Då har jag tur, för http://www.harley-davidson.se/norrkoping, har inga problem med att gå efter Buell's service intervall.
Låter lite spontant som att dom vill tjäna extra pengar på dig
Norrköping gillar jag.. och jag har dessutom runt 110 mil kvar så jag har ett hyfsat utbud på verkstäder inom den radien
Precis.. men sannoligheten att det kommer att ske är mindre än noll.
Kan rekommendera PO:s Harley i Norrk, alla är trevliga att ha att göra med.
Harley kan iof vara lite tjurig i bland, men han är labrador
ska byta framdäck på min buell ska man tänka på nått speciellt ,hur man spänner fram med lager o sånt?
Batteri och/eller laddning är den troligaste boven här. Jag hade min hoj i bitar i vintras pga bränd voltregulator som i sin tur fick statorn att bränna ihop. Symptomen började på ungefär det viset, och jag blev lurad av att batteriet också var trasigt.
Ladda batteriet och mät sedan upp det med och utan belastning (om du inte vet att det är trasigt). Skaffa annars mekhandbok och kolla värdena på vad som kommer ut ur generatorn enligt anvisningarna i den.
Jag har installerat en laddningsindikator på hojen för att underlätta diagnosticering ifall det skulle hända igen - finns en bild några sidor bakåt i tråden.
EDIT: "Enklaste" sättet att kolla om det är något mer än batteriet ifall du inte har mätinstrument är att ladda batteriet och se om symptomen återkommer inom 30-40 minuters körning.
EDIT2: Naturligtvis gäller ovanstående med ett nytt batteri.
Ja det var en lös batterikabel som var boven visade det sig efter att HD hade kört en diagnos. Så nu är allt löst med den biten. Känns skönt!
::::::::::::::::::::::::
Instämmer!
De är bland de bästa jag stött på!
Kan varmt rekommenderas, servade där för en 6 veckor sedan inkl Ny "flash/ecm".
Bra skit det där!
Vattnet är inga konstigheter, oljan är lite bökigare, ställ hojen plant och upprätt i mer än 1 min i det läget får du sen kolla på stickan, skulle det behövas fylla på, så ta lite i taget, motorn är känslig för överfyllnad.
Hör med handlaren om den sista flashen verkligen är i ECM:en, det gör en stor skillnad på körbarheten, speciellt under 4000 rpm.
Kamkedje guiden är en så kallad "recall", går sönder och täpper i värsta fall igen oljekanaler med haveri som följd. På min vart den gjord innan den togs ut i försäljnings hallen.
Kan vara värt att kolla så att det verkligen är gjort
Kablaget till laddningen är också en recall, för att rädda statorn, är den inte gjord, så snacka med handlarn, brukar ta en stund att få hem grejerna från USA, väntar sen i April på mina kablar
På R:en är det olja/vatten, flash och kopplings kåpan om det är Version A, den lilla svarta pucken. Har du bra kontakt med handlaren så ta ett snack ang den. För det är tyvärr inte en fråga "om" den kommer att börja läcka utan "när"
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |