Bulten 2008-09-04 ca kl 19.40 gul(?) mc med snutjag...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men lägg av, beejsa är väl trevligt.. Man säger väl så i Stockholm (reeker osv)?

När det gäller den där "spiken" eller va fan vägen kallas.. Det måste väl finnas en massa andra vägar att köra ihjäl sig på!?
Förstår inte varför det envisas med att köras för fort på samma ställe, riktigt korkat faktiskt..

.

Men det är tryggt att veta var man har krigarkillarna, nu kan man tuffa runt ensam på fina vägar runt tex Mälaröarna, Mariefred eller i Roslagen och bara påminnas om krigszonerna när man då och då ser den röda ambulanshelikopter i horisonten.

Bogesund tycker jag är ok, bulten har jag aldrig riktigt blivit vän med. Men jag är ju inte från södersidan. En onsdagskväll om sommaren är dessutom både Bulten och Bogesundsvägen rätt läskiga tycker jag. Man kan möta en zatzybil som rejsar med en sporthoj, eller vad som helst mitt i en kurva.

Jag kan tänka mig att dö med stövlarna på. Men då ska det vara självförvållat.
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag tycker att vi alla borde slåss för att man bygger en bana i Stockholms området där vi kan få utlopp för det som vi gillar bäst....dvs åka fort under kontrollerade former.

Gärna en bana men att tro att det kommer att få folk att sluta gasa satan på gatan (rimmar ju..:D ) är rätt naivt.

Rejsade med en idiot i en M3 på väg hem från Barkarby i förrgår....normalt sett brukar jag inte ta den typen av utmaningar men just då kunde jag inte låta bli..omoget och barnsligt javisst men jag skulle ljuga om jag inte sa att det var rätt kul...

Och allt är Jörgen Karlssons fel....:D :rolleyes:
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Men det är tryggt att veta var man har krigarkillarna, nu kan man tuffa runt ensam på fina vägar runt tex Mälaröarna, Mariefred eller i Roslagen och bara påminnas om krigszonerna när man då och då ser den röda ambulanshelikopter i horisonten.

Bogesund tycker jag är ok, bulten har jag aldrig riktigt blivit vän med. Men jag är ju inte från södersidan. En onsdagskväll om sommaren är dessutom både Bulten och Bogesundsvägen rätt läskiga tycker jag. Man kan möta en zatzybil som rejsar med en sporthoj, eller vad som helst mitt i en kurva.

Jag kan tänka mig att dö med stövlarna på. Men då ska det vara självförvållat.
Förstår precis.. Tänkte mer att man kanske kunde flytta ut "krigarkillarna" i ödemarken, både för deras och andras skull..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Rejsade med en idiot i en M3 på väg hem från Barkarby i förrgår....normalt sett brukar jag inte ta den typen av utmaningar men just då kunde jag inte låta bli..omoget och barnsligt javisst men jag skulle ljuga om jag inte sa att det var rätt kul...

Var det ett race? Då kanske jag skulle gasat lite istället då :rolleyes:
För egen del blev jag mest irriterad på att ni körde om, sen körde långsammare och låste bägge filerna. Om det nu var du som körde en rc51'a tillsammans med en polare på en zx12 tror jag det var, och sen kom ifatt ett par till hojar? e18, förbi rinkeby, SEB, järva krog..

Och nej, jag rejsar inte med bilen mot hojar rakt fram, däremot har det blivit något hetsrejs hoj/bil på bogesundsvägen, då mot förare som kan svänga med hojen också :tungan
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
Tillbaks till frågan i början.

Hur gick det? Fick polisen fast hojjen eller kom han undan?

har ju redan svarat på det, polisen vart sne på att (någon) åkte om och gjorde ett skrap med gnisterpuck i kommande kurva (lagligt tempo 70 blås vad jag hört:rolleyes: - då satte han kurs efter med blå ljus//suck han vet inte hur mycket någon vart på bulten tänkte den och gjorde några fler skrap - plöttsligt så var han borta......


hade hoppas på lite kompis åka fram till rosen men men:rolleyes: vad jag hört

____________

häpåre
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
har ju redan svarat på det, polisen vart sne på att (någon) åkte om och gjorde ett skrap med gnisterpuck i kommande kurva (lagligt tempo 70 blås vad jag hört:rolleyes: - då satte han kurs efter med blå ljus//suck han vet inte hur mycket någon vart på bulten tänkte den och gjorde några fler skrap - plöttsligt så var han borta......


hade hoppas på lite kompis åka fram till rosen men men:rolleyes: vad jag hört

____________

häpåre
ja det inlägget såg jag ;)
men det talades om en gul hoj i början på tråden...
 

xjr1300sp1

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
xjr1300 2008
Argumentations- och kunskapsnivån hos de som skriver med förorättat tonläge i den här typen av trådar är på så låg nivå att vilken vuxen person som helst skulle bli "riktigt förbannad". Eller i all fall uppgiven över hur en del av framtidens mänskliga kapital tänker.

Låt höra hur du tänker i dessa frågor...:va
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Argumentations- och kunskapsnivån hos de som skriver med förorättat tonläge i den här typen av trådar är på så låg nivå att vilken vuxen person som helst skulle bli "riktigt förbannad". Eller i all fall uppgiven över hur en del av framtidens mänskliga kapital tänker.

Man inser att framtiden som målas upp i filmen "Idiocracy" inte är så väldigt avlägsen...
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Men det är tryggt att veta var man har krigarkillarna, nu kan man tuffa runt ensam på fina vägar runt tex Mälaröarna, Mariefred eller i Roslagen och bara påminnas om krigszonerna när man då och då ser den röda ambulanshelikopter i horisonten.

Bogesund tycker jag är ok, bulten har jag aldrig riktigt blivit vän med. Men jag är ju inte från södersidan. En onsdagskväll om sommaren är dessutom både Bulten och Bogesundsvägen rätt läskiga tycker jag. Man kan möta en zatzybil som rejsar med en sporthoj, eller vad som helst mitt i en kurva.

Jag kan tänka mig att dö med stövlarna på. Men då ska det vara självförvållat.

Lura nu inte hit några galningar....skall det busköras här ute så skall jag göra det. :yoparty
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Lura nu inte hit några galningar....skall det busköras här ute så skall jag göra det. :yoparty

Adelsö var vårt Isle of man på 80-talet. Till slut stod öborna vid färjan och skällde ut oss snorisar när vi skulle hem. Helt plötsligt saknade jag polisen där vi var instängda på ön. Vad fiffig man var på den tiden :gnissla
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Adelsö var vårt Isle of man på 80-talet. Till slut stod öborna vid färjan och skällde ut oss snorisar när vi skulle hem. Helt plötsligt saknade jag polisen där vi var instängda på ön. Vad fiffig man var på den tiden :gnissla

ja jävlar vad otaktiskt...... snacka om att bli tagen med handen i kakbuken...ö-eländet är ju inte stort så förr eller senare måsta man ju krypa upp ur snåren och fram till färjan. :D

Själv gillar jag vägen från Skå - Stenhamra - Sånga-Säby - Kungsberga - Svartsjö - Skå allra bäst. Jag är ingen fartfantom så 2:ans växel och v-tvinn muller i 90graders kurvorna är kul.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ja jävlar vad otaktiskt...... snacka om att bli tagen med handen i kakbuken...ö-eländet är ju inte stort så förr eller senare måsta man ju krypa upp ur snåren och fram till färjan. :D

Själv gillar jag vägen från Skå - Stenhamra - Sånga-Säby - Kungsberga - Svartsjö - Skå allra bäst. Jag är ingen fartfantom så 2:ans växel och v-tvinn muller i 90graders kurvorna är kul.

Ja den är fin, med de blå och gula lin- och rapsfälten vid Sånga-Säby. :tummenupp

Men nu är jag OT, igen... :S

/J
 

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
I enda röda huset på gatan.
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Adelsö var vårt Isle of man på 80-talet. Till slut stod öborna vid färjan och skällde ut oss snorisar när vi skulle hem. Helt plötsligt saknade jag polisen där vi var instängda på ön. Vad fiffig man var på den tiden :gnissla

Var ju och tittade på en kåk ut på Adelsö. Föll på färjan och den långa vägen in till stan, vintersässongen alltså :D. Hade jag vetat att man skulle ha tillgång till en alldeles egen racerbana så hade jag slagit till direkt :mad:.

Jaja, nu bor jag ju granne med bulten, men den har man ju inte för sig själv direkt.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Var det ett race? Då kanske jag skulle gasat lite istället då :rolleyes:
För egen del blev jag mest irriterad på att ni körde om, sen körde långsammare och låste bägge filerna. Om det nu var du som körde en rc51'a tillsammans med en polare på en zx12 tror jag det var, och sen kom ifatt ett par till hojar? e18, förbi rinkeby, SEB, järva krog..

Och nej, jag rejsar inte med bilen mot hojar rakt fram, däremot har det blivit något hetsrejs hoj/bil på bogesundsvägen, då mot förare som kan svänga med hojen också :tungan

Ajfan va den tog....:gnissla :gnissla :gnissla :D :D Hmm, jooo det var vi...ledsen att du satt och surnade till (antar att det var därför du lite senare låg och nosade i häcken på framförvarande bilar och blinkade med LEDen i höjd med Ursvik :rolleyes: ...)

Tja, smaken är ju som baken...eftersom jag inte kan svänga med min posörhoj så undviker jag "jagharstörrepenisändu" -tävlingar på allmänna, krokiga vägar med stenblock och skog vid sidan om. Har mött tillräckligt många zatzymuppar i fel körfält på bogan...sånt kostar folk livet, folk som kör ifrån tom dig...

Ber slutligen om ursäkt för idiotkommentaren...du är säkert en hyvens kille (med en skitfin bil :tummenupp ) men du körde jävligt lustigt.:hej
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top