Busa - moddar för banhoj?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Finns väl en anledning till att det är max 1250cc i R1000?
Busen är KASS på bana, som att försöka köra på E4:an med X2000

//håkan

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Victor skrev:
Hur många ZX-12R ser man i R1000? Inte många.
Undrar varför...
Den är helt enkelt inte vettig för tävling på bana, det ger sig ju självt.
Varför krångla till det och spela dumskalle och envisas med en modell som aldrig var tänkt för banracing.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Tommy skrev:
Med tanke på att jag vid mer än ett tillfälle hängt av R1 åkare med bland annat FJR1300 och Bulldog på olika banor i Sverige så visar det enbart att det finns folk som är usla på att köra som använder väldigt potenta hojar.

Det hänger på föraren hur fort man tar sig runt och självklart går det väldigt mycket fortare på en modern 600/750/1000 än en hayabusa om man är duktig på att hantera hojen.
Du skulle alltså tävla med en hayabusa på svenska banor, är det korrekt uppfattat?
Du skulle mao inte välja en modell som är bättre anpassad för ändamålet?
Att du kan köra ifrån folk på en prova på bandag är ju helt orellevant, här snackar vi om tävling på bana.
Man slutar aldrig förundras.

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Poacher skrev:
Du skulle alltså tävla med en hayabusa på svenska banor, är det korrekt uppfattat?
Du skulle mao inte välja en modell som är bättre anpassad för ändamålet?
Att du kan köra ifrån folk på en prova på bandag är ju helt orellevant, här snackar vi om tävling på bana.
Man slutar aldrig förundras.

Den här tråden har väl aldrig handlat om att tävla med en Busa. V-G vill bygga om an Busa till banhoj för att han tror att den är kung på bana, men han har aldrig sagt att han skall tävla med den.

Sen om du läser längst ner i Tommys inlägg så skriver han:
"Det hänger på föraren hur fort man tar sig runt och självklart går det väldigt mycket fortare på en modern 600/750/1000 än en hayabusa om man är duktig på att hantera hojen."

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Magnus skrev:
Den här tråden har väl aldrig handlat om att tävla med en Busa. V-G vill bygga om an Busa till banhoj för att han tror att den är kung på bana, men han har aldrig sagt att han skall tävla med den.

Sen om du läser längst ner i Tommys inlägg så skriver han:
"Det hänger på föraren hur fort man tar sig runt och självklart går det väldigt mycket fortare på en modern 600/750/1000 än en hayabusa om man är duktig på att hantera hojen."

Äntligen nån som fattat andemeningen!! Men så var du ju inte från Stockholmstrakten heller...
Jag ämnar inte tävla med Busan, för det får man ju inte göra på bankörningarna ju!! :hihi
Att jag däremot kommer att förnedra både Gixxrar, räk-ettor å en massa annat drägg på svenska banor till sommaren är ju nåt helt annat! :arsele

Krashkåpor har jag fått tag på nu, men fortfarande så är Tyskldj**eln spåtlöst borta.

Vilka avgassystem bör man köpa för att få mest effekt?
/VG

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Logga inpå Hayabusa.nu så kan du få lite bra tips ifrån folk som tycker om hojen.
Akra, eller HMF Big Bird om du ska göra mer med hojen, är nog ett bra tips för mycket effekt, men jag tror det beror mer på resten av hojen vilket system som ger mest effekt. Det är inte så mycket som skiljer de olika helsystemen.
Jag själv kör med ett HMF 4-2-1-2, mest för att jag vill ha dubbla burkar bak.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
V-Gurra skrev:
Äntligen nån som fattat andemeningen!! Men så var du ju inte från Stockholmstrakten heller...
Jag ämnar inte tävla med Busan, för det får man ju inte göra på bankörningarna ju!! :hihi
Att jag däremot kommer att förnedra både Gixxrar, räk-ettor å en massa annat drägg på svenska banor till sommaren är ju nåt helt annat! :arsele

Krashkåpor har jag fått tag på nu, men fortfarande så är Tyskldj**eln spåtlöst borta.

Vilka avgassystem bör man köpa för att få mest effekt?
/VG
Dom flesta svenska banor är små och knixiga, har man en lätt hoj med bra chassie räcker det med tex en Aprulla 250SP (60 pållar)för att förnedra en Busa på bana.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
V-Gurra skrev:
det här ska ju bli så roligt att se, skriv en tråd den dan du ska köra bana och krossa allt i din väg med busan för då måste jag köpa mig lite :corn att ha när jag garvar läppen av mig :lol

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Om nu V-G får tag på sin tyska busa så har Oscar lovat att köra skjortan av honom med en arm på ryggen, utmaningen äger rum på Anderstorp.

Vadslagning går även att ordna, oddsen är riktigt bra om man håller på V-G.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
GSXR1100R skrev:
Om nu V-G får tag på sin tyska busa så har Oscar lovat att köra skjortan av honom med en arm på ryggen, utmaningen äger rum på Anderstorp.

Det operativa ordet i meningen är alltså OM... :tungan

Men vi får väl se. :rolleyes:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
snack mest tror jag, det har ju låtit så där ett bra tag nu, fast från början var det v-maxen som han skulle krossa alla med, sen rasade väl en 25öring ner och då övergick han till busan.

Vi får se i sommar, han måste ju ställa upp iaf, man snackar ju inte så där utan täckning direkt.
Dyker han inte upp så var allt sagor.

Fast personligen tycker jag det är ganska underhållande speciellt med de snubbar som har de hojar han vill köra bana med, de lägger orden i hans mun om hur han menar "han ska inte tävla" "ingen sa att..." osv:lol

Sen kommer Gurra in och skriver att så menade han ju och sen tar han ett andetag och skriver att han ska köra om både den ena och den andra sporthojen:lol

Fortsätt.

Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
GSXR1100R skrev:
Dom flesta svenska banor är små och knixiga, har man en lätt hoj med bra chassie räcker det med tex en Aprulla 250SP (60 pållar)för att förnedra en Busa på bana.

Nej nej nej! Du har ju helt fel... :tummenupp *ironi*

V-Gurra skrev:
Men Busan har fler hästar och en bana består av några få kurvor och massor av rakor!
/VG

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Zilversurfer skrev:
Om du hänvisar till Oscar´s utmaning, kan jag nog meddela dig att du kommer bli hjälplöst efter hans ny kittade Honda 250 RS :) .

Mvh//ZS

Kitt har man i fönster. Förresten har jag inte sett till nån utmaning från Oscar :confused:

MEN, Oscar, kom ihåg att det inte finns nån moderator du kan springa och gnälla hos väl på banan :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
V-Gurra skrev:
Kitt har man i fönster. Förresten har jag inte sett till nån utmaning från Oscar :confused:

MEN, Oscar, kom ihåg att det inte finns nån moderator du kan springa och gnälla hos väl på banan :tummenupp
Oscar är lite blyg, han bad mig att framföra utmaningen.

Du är enligt ryktet en väldigt snabb kille, du kanske t.o.m spöar lill-oscar med din V-Max på Anderstorp :tummenupp

Varvtider är ointressant, det blir road rasch med yxa och spikklubba i sann mid evil time, man mot man skall ni mötas.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln