håkan
Brumm brumm
Finns väl en anledning till att det är max 1250cc i R1000?
Busen är KASS på bana, som att försöka köra på E4:an med X2000
//håkan
Busen är KASS på bana, som att försöka köra på E4:an med X2000
//håkan
V-Gurra skrev:Näe, men om du startar en tråd om hur man moddar en VTR 1000 så ska jag utnämna den till årets mest ironiska tråd.
Den är helt enkelt inte vettig för tävling på bana, det ger sig ju självt.Victor skrev:Hur många ZX-12R ser man i R1000? Inte många.
Undrar varför...
Du skulle alltså tävla med en hayabusa på svenska banor, är det korrekt uppfattat?Tommy skrev:Med tanke på att jag vid mer än ett tillfälle hängt av R1 åkare med bland annat FJR1300 och Bulldog på olika banor i Sverige så visar det enbart att det finns folk som är usla på att köra som använder väldigt potenta hojar.
Det hänger på föraren hur fort man tar sig runt och självklart går det väldigt mycket fortare på en modern 600/750/1000 än en hayabusa om man är duktig på att hantera hojen.
Poacher skrev:Du skulle alltså tävla med en hayabusa på svenska banor, är det korrekt uppfattat?
Du skulle mao inte välja en modell som är bättre anpassad för ändamålet?
Att du kan köra ifrån folk på en prova på bandag är ju helt orellevant, här snackar vi om tävling på bana.
Man slutar aldrig förundras.
Magnus skrev:Den här tråden har väl aldrig handlat om att tävla med en Busa. V-G vill bygga om an Busa till banhoj för att han tror att den är kung på bana, men han har aldrig sagt att han skall tävla med den.
Sen om du läser längst ner i Tommys inlägg så skriver han:
"Det hänger på föraren hur fort man tar sig runt och självklart går det väldigt mycket fortare på en modern 600/750/1000 än en hayabusa om man är duktig på att hantera hojen."
Dom flesta svenska banor är små och knixiga, har man en lätt hoj med bra chassie räcker det med tex en Aprulla 250SP (60 pållar)för att förnedra en Busa på bana.V-Gurra skrev:Äntligen nån som fattat andemeningen!! Men så var du ju inte från Stockholmstrakten heller...
Jag ämnar inte tävla med Busan, för det får man ju inte göra på bankörningarna ju!!
Att jag däremot kommer att förnedra både Gixxrar, räk-ettor å en massa annat drägg på svenska banor till sommaren är ju nåt helt annat!
Krashkåpor har jag fått tag på nu, men fortfarande så är Tyskldj**eln spåtlöst borta.
Vilka avgassystem bör man köpa för att få mest effekt?
/VG
det här ska ju bli så roligt att se, skriv en tråd den dan du ska köra bana och krossa allt i din väg med busan för då måste jag köpa mig lite :corn att ha när jag garvar läppen av migV-Gurra skrev:Att jag däremot kommer att förnedra både Gixxrar, räk-ettor å en massa annat drägg på svenska banor till sommaren är ju nåt helt annat!
GSXR1100R skrev:Om nu V-G får tag på sin tyska busa så har Oscar lovat att köra skjortan av honom med en arm på ryggen, utmaningen äger rum på Anderstorp.
sportarn skrev:Riktigt kul till sommaren alltså. Frågan är om v-max vågar ta utmaningen.
V-Gurra skrev:Men roligast för mig!
GSXR1100R skrev:Dom flesta svenska banor är små och knixiga, har man en lätt hoj med bra chassie räcker det med tex en Aprulla 250SP (60 pållar)för att förnedra en Busa på bana.
V-Gurra skrev:Men Busan har fler hästar och en bana består av några få kurvor och massor av rakor!
/VG
Zilversurfer skrev:Om du hänvisar till Oscar´s utmaning, kan jag nog meddela dig att du kommer bli hjälplöst efter hans ny kittade Honda 250 RS .
Mvh//ZS
Oscar är lite blyg, han bad mig att framföra utmaningen.V-Gurra skrev:Kitt har man i fönster. Förresten har jag inte sett till nån utmaning från Oscar
MEN, Oscar, kom ihåg att det inte finns nån moderator du kan springa och gnälla hos väl på banan
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|