Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Nu kommer mera på knattern.

ska slippa lite till på gaffekronan o slipa mera på distanserna o sen slippa lite på skivbultarna så blir de no bra tillslut.:D
 

Bifogat

  • 100_2714.JPG
    100_2714.JPG
    135.8 KB · Visningar: 391
  • 100_2715.JPG
    100_2715.JPG
    136.9 KB · Visningar: 297
  • 100_2716.JPG
    100_2716.JPG
    138.6 KB · Visningar: 200
  • 100_2717.JPG
    100_2717.JPG
    124.4 KB · Visningar: 154
  • 100_2719.JPG
    100_2719.JPG
    137.4 KB · Visningar: 144
  • 100_2720.JPG
    100_2720.JPG
    133.8 KB · Visningar: 111
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Nu kommer mera på knattern.

ska slippa lite till på gaffekronan o slipa mera på distanserna o sen slippa lite på skivbultarna så blir de no bra tillslut.:D

verka va mycket material o ta bort där skruvarna ska sitta i fälgen.. går de inte o få de nersvarvat.. gjorde så för bakddrevet på min fälg.. svarvarn va klar på 5 min
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
verka va mycket material o ta bort där skruvarna ska sitta i fälgen.. går de inte o få de nersvarvat.. gjorde så för bakddrevet på min fälg.. svarvarn va klar på 5 min

Jag har inte ett öre just nu så allt får man inte på silverfat.
skule jag haft en svarv så skule jag varvat av först distanserna 0.7 mm per sida, sen bromskivekanten på fälgen 0.7mm, så skule jag vara klar på bara en stund o allt skule passa finemang :tummenupp men har man varken svarv eller pengar så fungerar vinkelslipen, men de e inget jag vill använda på fälgen, för de e tusendelar så kan skivan vobla o inget jag vill råka ut för.

Men ska gå på o slipa lite mera på distanserna + bromskivebultarna så ska jag no få på den övre kronan okså :) den övre gaffelkronan skilder 2mm just nu för gafflarna lutar inot, men lite slipning på distanserna så jag får gaffeln närmare fälgen så blir de rakare där uppe o den övre gaffelkronan glider på rakt.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Fränt. Choppergaffelvinkel och Tyskröv.
Klart unikt.

Jo jag tycker om reta saker sen jag såg en reta första gången den kom 98 :)

Då har man ficksat gaffelkronan till 99.9% lite små pill kvar, men har ficksat fast mina R1a bromsar nu :D
 

Bifogat

  • 100_2728.JPG
    100_2728.JPG
    115.9 KB · Visningar: 82
  • 100_2725.JPG
    100_2725.JPG
    127 KB · Visningar: 178
  • 100_2714.JPG
    100_2714.JPG
    130.7 KB · Visningar: 120
  • 100_2726.JPG
    100_2726.JPG
    134.8 KB · Visningar: 81
  • 100_2727.JPG
    100_2727.JPG
    120.7 KB · Visningar: 81
  • 100_2729.JPG
    100_2729.JPG
    137.9 KB · Visningar: 112

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Då har man mätt lite igen med dom nya sakerna.

Fackta på mitt bygge:
Längd 2019 mm.
Höjd 1210 mm.
Sitthöjd 930 mm.
Hjulbas 1585 mm.

Men hitta några knepigheter.
Mitt bygge e kortare en nya R1a 07an men jag har längre hjulbas. hum hur kommer de sig ? tycker jag borde ha både längre hjulbas o längd ju.

Medans Yamaha R1 07a har följande fackta:
Längd 81.1" (mm) 2060
Bred 28.3" (mm) 720
Höjd 43.7” (mm) 1110
Sitt höjd 32.9” (mm) 835
Hjulbas 55.7” (mm) 1415
Minimum markfrigång (mm) 135
Rake ( gaffelvinkel ) 24.0°
Trail 4.0”
Fuel Capacity 4.75 gal.
Dry Weight 381 lbs. 173kg
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hahaha, allvarligt? Vad är det för något? EN offroad-chopper-sporthoj-glidare-cross?

Ja du bra fråga :S men man kan ju ta bort cross/offroad för det e inte mycke cross egenskaper kvar o de e inget man ska bräsa med i skogen.

Då har man kvar: Sporthoj-glidare-chopper.

Glidare kan man ju ha den till men den har mer sporthojsegenskaper i formerna förutom chopper gaffelvinkeln, så vad ska man säja.

Sportformen o Glidare till hur snabb den e o de sista får vara chopper till gaffelvinkeln :D

För de e inget man vill framföra över 300km/h, men 299.99 räknas :yoparty
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du menar på att Jag ska läsa tråden? Äre det du säger? va?


Nej, jag avråder dig tillomed, det sker saker i denna tråd som kommer göra dig sömnlös och du har säkert något du måste göra imorgon..
Detta är "beyond bizarre"
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
och hur mycket varvar en 250 tvitakkt? 500an varvar ju bara 7 eller nått.

250 cross motorn varva någonstanns i topp 9000 + varv, vet ej hur möer för hade ej varvräknare på innan, 500an varvar mindre ja men dne har brutalare botten :D

Det här blir bara sjukare och sjukare. :D

Ja de hoppas jag, de ska vara någon som bygger sjuka hojar ju :D

Nej, jag avråder dig tillomed, det sker saker i denna tråd som kommer göra dig sömnlös och du har säkert något du måste göra imorgon..
Detta är "beyond bizarre"


Håller med, läs inte tråden du komer somna, o du har säkert viktigare saker för dig imön :yoparty
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Så nu har man skruvat ihop motorn o monterat den åter på hojen, heheh bara lite såm pill på allt annat först innan de blir uppstart, o sen ut o prova o se om den e vildare en innan, borde den vara :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top