Bygga om honda cr250R 85a, till hoj!

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Jag vill absolut inte vara taskig men, VAD FAAAAN.
Du har lagt ner en hel del tid och delar på den där.
Du funderade inte en sekund på att ändra gaffelvinkeln en liten aning eller?
Det ser ju rent ut sagt för jävligt ut. Det kan du inte ens själv blunda för trots att det e din skapelse.
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag vill absolut inte vara taskig men, VAD FAAAAN.
Du har lagt ner en hel del tid och delar på den där.
Du funderade inte en sekund på att ändra gaffelvinkeln en liten aning eller?
Det ser ju rent ut sagt för jävligt ut. Det kan du inte ens själv blunda för trots att det e din skapelse.

Gaffelvinkeln ska ändras till 32grader, motorn ska flyttas upp/ tanken ska flyttas ner o vinklas i framkant upp/ sadeln ska längre ner, hum finns lite o göra, ramen ska byggas ny okså. den får vara som den e nu, körstälningen e ju bekväm så den får vara så en stund till :D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
du är en sjuk människa ferspeedboy, och jag diggar det:D
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
du är en sjuk människa ferspeedboy, och jag diggar det:D

Jo tycker om o vara lite sjuk :D laddar in ny film på teståket med den ny renoverade motorn nu, så om en stund åker länken in här på SH :)

Men varvräknarn e flippig o oljetrycket med om ni undrar varför den flarar o har sig mellan växsligarna i mellan åt :D

Kommer no ta en stund innan länken åker in för den vill bara ladda upp max 10min o denna e nästan 20min, o vet inte hur man delar en film på hälften eller klipper bort vissa delar :(
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hitta inget annat ställe en o ladda upp den här, dom tog ju inte mitt format/storlek o hitta inget program som kunde dela som jag hade fullversion på så de stog texst i mitten hela tiden, jajjaja iallafall något

http://www.lunarstorm.se/FetSpeedBoy/galleri/738

Här kommer någon bild hur den ser ut dagsläget okså :D
 

Bifogat

  • DSC00934.JPG
    DSC00934.JPG
    125.8 KB · Visningar: 441
  • DSC00938.JPG
    DSC00938.JPG
    83.9 KB · Visningar: 234
  • DSC00939.JPG
    DSC00939.JPG
    85.6 KB · Visningar: 133
  • DSC00943.JPG
    DSC00943.JPG
    129.4 KB · Visningar: 105
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ser bara ett alternativ..
sänk den, gör den stelben o bygg en egen tank så har du en cool ratglidare :tummenupp
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
ser bara ett alternativ..
sänk den, gör den stelben o bygg en egen tank så har du en cool ratglidare :tummenupp

Jo tänkte okså på de, tycker om stelbenta stötdämpare bak, rätta tackter, har kört så innan men de va i mopped stadiet på en gammal Honda MB50 som fick armeringsjärn till stötdämpare bak o maxfylda stötdämpare fram :D
 

Solid snake

Guest
Bara en fråga, du har väl inte packning på tub mellan cylindrarna och toppen istället för en riktig packning? Isf håller det inte speciellt länge.
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Jo tycker om o vara lite sjuk :D laddar in ny film på teståket med den ny renoverade motorn nu, så om en stund åker länken in här på SH :)

Men varvräknarn e flippig o oljetrycket med om ni undrar varför den flarar o har sig mellan växsligarna i mellan åt :D

Kommer no ta en stund innan länken åker in för den vill bara ladda upp max 10min o denna e nästan 20min, o vet inte hur man delar en film på hälften eller klipper bort vissa delar :(


Ha ha. Är oljetrycket "flipprigt"? Du har inte funderat på vad som var orsaken till förra raset?

Coolt bygge hur som helst!
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Ha ha. Är oljetrycket "flipprigt"? Du har inte funderat på vad som var orsaken till förra raset?

Coolt bygge hur som helst!

Jo jag vet varför den fick för lite oljetryck o inte gav vevens alla lager smörjning de vaf örst o främst hade huvud oringen till veven sprukit o gått av o sen va hela oljepumpens filter igenlagd så den inte kunde suga någon olja. men denna gången e allt rengjort i bensin i minsta ditalj :)

Har kollat över oljetrycket nu varför de va lite flippigt, de e så att när jag ligger o kör på 1-2 tusen varv så vill inte oljetrycksmätarn ge utslag o ibland 1 kg, men de börjar hända saker när jag närmar mig 3000varv då stiger den till 3kg o vid 5000varv så slår den i botten på 7 kg :D

Vet okså varför den e lite flippig, mätarn e ej oljefyld så de blir ju som ett flipperspel :)

Äntligen skule pojken med R1a delarna sänd bakhjulet + stora framkåpan + sidokåorna under stora framkåpan imon, hoppas de så jag kan bygga min nya ram för en gång skull nu :) då har man ju alla delar för den nya ramen :)

Packning vad e de :confused: ja ha sån där Mjölkartong :yoparty de fungerar kanon i 10 min :D hehehe skoja bra, alla oringar e bytta i motorn + packningarna, men fick inte med packningen till cylinderfoten så där la jag ett lager tunt med motor packning på tub för säkerhetskull + har kletat på lite var stanns på alla packningarna, vill ju inte de ska pizza olja ju, inte skoj.
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Hade trökit så jag snikra ditt en framskärm tills vidare tills jag köper mig en R6 framskärm, macha framskärmens färg med styret :D
 

Bifogat

  • DSC00945.JPG
    DSC00945.JPG
    127.2 KB · Visningar: 234
  • DSC00946.JPG
    DSC00946.JPG
    127.3 KB · Visningar: 104

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Dether er klart det dummeste bygge jag har set på SH :D

Hahaha.... va cool :Rockbanan

:D så klart de e dumt o gallet, men vad gör de, finns bara 1 av min, alla köpehojar finns de tusentals av, inget spänande längre, man har ju något som ingen annan har o man har skapat den själv o kan vara stolt över de :yoparty o den kommer bli fetare med andra svingen o goare ram med rätt gaffelvinkel om ett tag :tummenupp
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Om ni undrar varför jag byggde de jag byggde, så va de bara för o prova motorn innan jag bygger rätt ram :) här e en film till.

Om ni undrar varför oljetryckslampan lyser i slutet på filmen under 1000varv så e de så att jag har koplat oljetryckskontakten på kam bryggan.

http://www.youtube.com/watch?v=JbIYDqiiRSk
 

Sölta

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Broby
Hoj
Yamaha R1 -99
har inte följt tråden men får nog börja från början =) gott ljud iallafall!!!! Keep up!
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Om ni undrar varför jag byggde de jag byggde, så va de bara för o prova motorn innan jag bygger rätt ram :) här e en film till.

Om ni undrar varför oljetryckslampan lyser i slutet på filmen under 1000varv så e de så att jag har koplat oljetryckskontakten på kam bryggan.

http://www.youtube.com/watch?v=JbIYDqiiRSk

går det inte åka rakt med den när du åker sakta? eller åker du slalom för det är kul? :gnissla
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
går det inte åka rakt med den när du åker sakta? eller åker du slalom för det är kul? :gnissla

Jo så klart de går åka rakt utan problem i farter under 10km/h men orkar inte bry mig om o köra rakt, kuligare o köra lite zick zack :D

Jag e ju inte ute o kör konbarna direkt men har ingen störe ansträngning i o köra spikrakt, lika bra o slapna av lite, så länge man håller sig på sin egna vägbarna så får la man använda den till 100% har jag för mig :D
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Äntligen fick man sitt R1a bakhjul med 190sulla :) men inga kåpor :(

Så nu blir de o bygga nya ramen snart :)

Men måste jaga fatt på lite motordelar okså för min motor kommer rasa snart igen :(

Någon som har en 1100 vev med stackar o cylinderad med kolvar ? då blir de fart i machinerit :) just nu så knakar de sattan över 3000 varv, men under 3000varv går de köra :D
 

Bifogat

  • DSC00952.JPG
    DSC00952.JPG
    138.1 KB · Visningar: 72
  • DSC00955.JPG
    DSC00955.JPG
    137.7 KB · Visningar: 69
  • DSC00956.JPG
    DSC00956.JPG
    131.8 KB · Visningar: 87
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Att du orkar!!! :D :tummenupp

Som sakt de e inte svårt o starta något, de svåra e o slutföra de, o slutföra detta bygget ska jag göra innan jag börjar på nästa hoj :tungan

Att man orkar, ja du vet inte, ibland undrar man själv, men har man tillräklig byggork så e de inga problem :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top