Ha ha. Är oljetrycket "flipprigt"? Du har inte funderat på vad som var orsaken till förra raset?
Coolt bygge hur som helst!
Jo jag vet varför den fick för lite oljetryck o inte gav vevens alla lager smörjning de vaf örst o främst hade huvud oringen till veven sprukit o gått av o sen va hela oljepumpens filter igenlagd så den inte kunde suga någon olja. men denna gången e allt rengjort i bensin i minsta ditalj
Har kollat över oljetrycket nu varför de va lite flippigt, de e så att när jag ligger o kör på 1-2 tusen varv så vill inte oljetrycksmätarn ge utslag o ibland 1 kg, men de börjar hända saker när jag närmar mig 3000varv då stiger den till 3kg o vid 5000varv så slår den i botten på 7 kg
Vet okså varför den e lite flippig, mätarn e ej oljefyld så de blir ju som ett flipperspel
Äntligen skule pojken med R1a delarna sänd bakhjulet + stora framkåpan + sidokåorna under stora framkåpan imon, hoppas de så jag kan bygga min nya ram för en gång skull nu
då har man ju alla delar för den nya ramen
Packning vad e de
ja ha sån där Mjölkartong
de fungerar kanon i 10 min
hehehe skoja bra, alla oringar e bytta i motorn + packningarna, men fick inte med packningen till cylinderfoten så där la jag ett lager tunt med motor packning på tub för säkerhetskull + har kletat på lite var stanns på alla packningarna, vill ju inte de ska pizza olja ju, inte skoj.