ALspeed
Ny medlem
- Gick med
- 26 May 2009
- Ort
- Norra Gotland
- Hoj
- Just nu: CB 450 -69 lillchopper, CB 450 -70, CB 750 -71 Muscle Machine-projekt, CB 650 cafe, Monark 125 -52, Yamaha RD350-projekt. ESW-Rotax 250 Classicrace-projekt, Yamaha TR1 + ett par till
Tack!
Som jag skrev så var jag mest ute efter att få upp tilräcklig slaglängd på tryckplattan igen. Den kortas ju pga av vajerns flex vid hårda fjädrar. Men visst blir kopplingen även lättare med hydraulik. Mindre friktion än vajer. Min koppling är dock den tyngsta i garaget. Men lättare än tidigaren.
Om du inte har en väldigt vridstark motor så är recluse/lockup-kopplingar bättre. Kolla på Rekluse samt VP. Jag kan dock inte ha en sån på min eftersom den inte är kompatibel med banditkopplingen som är väsentligt större och kraftigare än originalkopplingen. VP och Rekluse bygger på originalkopplingen. De funkar dock bra. En kompis har en VP på sin sportster dragbike. Funkar bra.
Min motor slet dock fort upp bommarna i originalkopplingskorgen så jag vill inte prova en sån korg igen.
Bandit har lockup-tryckplatta, men den bygger så mycket att den inte får plats i originaltranskåpan. Så det är inte aktuellt på min gathoj.
Hilsen
J
Ok, tack för info!