Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Blev skitbra! Men jag tycker att framskärmen och däckmönstret förtar flat-track stuket lite. Men å andra sidan, så körs den ju inte som en flat-track hoj, så valet är nog helrätt.
Tack!
Håller med om att flattrackers/streettrackers av hävd inte ska ha framstänka. Så jag provade att köra med grovmönstrade offroaddäck och utan den tunga originalframstänkan i två år. Syns bla här, när vi bänkade med förgasarversionen. Lite halt i starten också
[YOUTUBE-ID]H5wf8iqKAJs[/YOUTUBE-ID]
Men det var för jobbigt med allt sprut från framhjulet för att vara behagligt i längden, mycket småpartiklar i ögonen när man kör med öppen visir tex.
Så då valde jag att bygga dit denna lätta glasfiberskärm som beskrevs i byggtråden tidigare http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3293665&postcount=1019. På asfalt gick dessutom hojen som en packad snok med offroaddäcken. Men visst var det nice med offroaddäck på grusväg, gatdäck är inte kul på grus. Men det känns för jobbigt att åka tex Rörken och bankörninger och inte ha de bästa gatdäcken. Nu när hojen blivit starkare har det dessutom blivit halt i starten om det inte är bra gummi.
Jäkligt snygga fälgar. Väldigt fint arbete med ekringen av Sigge också.
Tack! Ja jag säger samma sak, snyggt hantverk kan jag titta länge på.
Kan rapportera att Morad verkad hålla samma höga klass på dessa fälgar sedan de köpte Akront. Enda skillnaden jämfört med de gamla fälgarna är att det står Morad isf Akront.
Läst igenom tråden och är egentligen ingen fan av HD men det slutade med att man satt på blocket och spanade lite
Snygg hoj!
Tack! Ja Sportster 1200 XLH 91-03 är nice att bygga på. Lite som en Triumph eller Norton i proportioner och geometri, fast med V-twin och större motor.
Last edited: