Dr.Bike
Guest
Vilken motorpoesi!
"Landgångsskivad donut..."
Det råder ingen tvekan på hur en sån pryl ser ut exakt!
"Landgångsskivad donut..."
Det råder ingen tvekan på hur en sån pryl ser ut exakt!
Inte jag heller :freak
Jag får dock sällsamma bilder för mitt inre var gång jag ser Andreas avatarbild med dammsugarslangen kan jag erkänna.
Självdistans rockar, jag önskar jag hade lika mycket som de som gjort skinnställsdansfilmerna
Orden du söker är "brist på självkritik"...
Då fixar vi det snarast!
Jag kommer troligen hem lite tidigare dessutom.
Då ska jag åka och glana på Jörgens bygge.
Ja sådana har jag redan skissat på. Typ "landgångsskivad donut". Men den dragracegubbe jag känner (som jag vet tillverkat sådana trattar till en annan hoj) har häcken full med sin egen tävlingsjonne nu.
Avståndet och filterflödet klarar jag nog, har hittat ett 3" högt K&N-filter med samma Solvalla-form som det befintliga 1" höga i Screamin Eagle-burken.
Min motor kommer nog att vara lugna gatan för det filtret.
/J
Orden du söker är "brist på självkritik"...
Kan kolla i Grillby vad dom ska ha för att göra ett par sådana.
Men det ska väl vara klart till midsommar va?
Midsommar är ett neutralt datum i min värld, då ska jag nämligen ligga aspackad i min fiskebåt, fyllstarta tändkulan för kompisar och förbipasserande, sedan somna till det mysiga kvällsputtret av förtretade plastbåtsfamiljer som överger viken.
Seriöst så är jag mycket tacksam för att du roddar i luftburksfrågan! Själv har jag inte kommit så långt än. Jag hålller på att koppla ihop alla olje- och ventilationslangar av "slangklämmetyp" för närvarande. Hoppas att jag kan beställa de som ska har pressade kopplingar nästa vecka..
/J
Ja sådana har jag redan skissat på. Typ "landgångsskivad donut". Men den dragracegubbe jag känner (som jag vet tillverkat sådana trattar till en annan hoj) har häcken full med sin egen tävlingsjonne nu.
Avståndet och filterflödet klarar jag nog, har hittat ett 3" högt K&N-filter med samma Solvalla-form som det befintliga 1" höga i Screamin Eagle-burken.
Min motor kommer nog att vara lugna gatan för det filtret.
/J
Aspackad...
Skoj.
Ja nån typ av luftburksmodd måste ju göras...
Även på Mammas snurra!
Aspackad...
Skoj.
Ja nån typ av luftburksmodd måste ju göras...
Även på Mammas snurra!
Filter ??
Är inte det lite " fjolligt" ...
å hämmande ?
Orden "Mammas snurra" är så ohyggligt hoppingivande inför den kommande ålderdomen... Din mamma har, utan att jag nånsin träffat henne, seglat upp som ett kvinnoideal på min hojåkarhimmel!
Sådetså!
Imorgon fredag ska jag även sticka till Probike på lunchen och handla en ny batterikabel, den som ska gå mellan minuspolen på batteriet och motorblocket. Min gamla såg ut som kriget. Jag insåg igår att det vart bråttom med denna kabel eftersom jag då såg att det är enklast att skruva dit batterikabeln innan jag monterar oljeslangarna som går till och från oljetanken samt ventilationsslangarna från trans resp växellåda. Så när jag har dessa delar kan jag skruva ihop motorn ytterligare.
Orden "Mammas snurra" är så ohyggligt hoppingivande inför den kommande ålderdomen... Din mamma har, utan att jag nånsin träffat henne, seglat upp som ett kvinnoideal på min hojåkarhimmel!
Sådetså!
Ja det här kan bli kul, vi bygger något snyggt tillsammans som passar på båda hojarna. Det här kommer urarta till den mest sönderoptimerade luftburk till Sportster som världen har skådat om vi inte bromsar varann
/J
Angående minuskabeln så har jag lagt ut en i butiken här i Täby med ditt namn samt 15% rabatt på nu. Artikelnumret är 70097-75B och ordinarie priset är 257:-
Du kanske inte ämnade att åka hit, finns ju några Probike butiker i Sthlm, men utifall att så ligger det nu en med ditt namn här
MVH
Björn
Tack, vad snällt! Jag har varit ute hos er och handlat en del under förra veckan. Jag stod då faktiskt och flummade på om jag ovetandes hade mött mr Buell incognito
Jag susar ut med dieselloket på lunchen!
/J
Näe, det är för det mesta Pelle som står i butiken, en lätt tatuerad herre
Jag knegar bara på lagret jag... Jag la ut en HillBilly katalog till dig också, dem har vissa motor/trans-delar som passar till gamla Buell/Sportster som dem själva står för tillverkningen av, bla slirkoppling... Jag tyckte att den sista katalogen vi har skulle gå till en sann entusiast!!!
Ja han har onekligen en del sköna uttryck den mannen!!
Imorgon fredag ska jag även sticka till Probike på lunchen och handla en ny batterikabel, den som ska gå mellan minuspolen på batteriet och motorblocket. Skickar med en bild på min flint som lymmeln Cyrén tog när han var på besök i söndags.
Special minuskabel... Bra koppar med rejäl kvadrat, räcker inte det till en HD
Jo jag brukar pressa mina kablar på Skyllermarks, http://www.skyllermarks.se/
Men som jag skrev innan så vart det bråttom med kabeln och då är det enklare att betala 100:- extra och handla en originalkabel och få den på direkten, än att behöva ta mått och göra en skiss, lägga beställning och vänta en vecka.
Sen är det ju bra att då och då gynna de som bemödar sig att lägga upp lager också, brukar jag tänka. Det är ju de som kan rädda mig när ngt pajar mitt under industrisemestern
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|