Men jag måste krascha i bingen nu
J
trodde inte du höll på med sånt
Men jag måste krascha i bingen nu
J
Vi brukar åka över till Åland och skärgårsdhavet varje sommar. Ensamt men kul.
/J
När du dessutom hänger dig åt tändkule motorer kan det ju inte bli bättre!
Tummen upp Jörgen!
Bäste Herr Stötstångstaliban! Jag hittade ett annat cool HD-bygge på blocket... http://www.blocket.se/vi/10770324.htm?ca=11_s
Men inte helt. Flytvästen sitter på!
Protegé
Someliér
Nya vackra ord utökar förrådet. Gillar den här tråden.
Kan erkänna att även tecken på passion, och bilder på maskinelement, tillför.
Och oddsen för ngt sånt är ??? Suck.
Jaja, när det nu blir så blir det värt att se & höra, det är jag övertygad om!
Denna tråden och den kompressormatade Aprillian är mekaniska höjdpunkter för mig här! Det är en ren fröjd att se människor som faktisk gör saker med händerna och inte bara kör bolt-on.
När jag utbildade mig till bilmeck (för sådär en 25-26 år sen) så var det faktiskt på den tiden där man fick lära sig renovera generatorer, startmotorer, bromscylindrar etc. Inte bara byta mot nytt. Hade jag haft ett eget ordentligt varmgarage vid huset så hade jag nog fortfarande skruvat och donat.
Någonstans i någon gammal flyttkartong har jag en mkt detaljerad ritning jag gjorde för ett tänkt amatörbygge, en rörramsförsedd gammal 70-tals Ford Granada i sleeper/nascar-stuk tänkt för en 350 V8 smallblock... Projektet lär aldrig bli av av 100 olika orsaker, men jag vet varifrån ni kommer om man säger så
Får väl se i vinter om jag ger mig på min xr400 och gör ngt kul, den får i alla fall plats i varmförrådet Men i sommar ska jag bara tuffa runt och njuta
U rock!
Vi lär ses
/Danne
trodde inte du höll på med sånt
Det där är det fetaste du kan plöjja vatten i som inte har kanoner
-@
Jag känner mig lite lätt beroende av den tråden... Jag är inne kollar ett antal gånger per dag bara för att se om det har kommit någon uppdatering. Det är jäkligt skoj med någon som bygger/uppdaterar en lite mer ovanlig hoj i jämförelse med andra byggen här inne.
Trist för dig att det blev en liten tillbakagång nu, men du verkar ju ha andra trevliga projekt vid sidan om också så jag antar att bristen på skit under naglarna inte blir allt för stor.
Keep up the good work!
Bäste Herr Stötstångstaliban! Jag hittade ett annat cool HD-bygge på blocket... http://www.blocket.se/vi/10770324.htm?ca=11_s
Tack!
Den har ju en kanon!
Kan ju inte bli annat än bra det här. Hoppas att man får tillfälle att se den i sommar. Puttrar själv runt på en HD nu, tills min är klar. Köra twin är en jäkligt skön känsla...
Hur går det för dig?
Jorrå, ramen och fälgarna är inne på blästring och pulver lack. Håller på och putsa och polera lite nu. Men man är ju tvungen att åka lite när det är så fint väder. Så fort jag får tillbaka grejerna ska jag låsa in mig i garaget tills hojen är klar.
// Linus
Tjenare Jörgen!
Ser ju ut att ha gått framåt en hel del nu. Frågan är vem som blir färdig först, du eller Tom...? Ni går nog i mål samtidigt kan jag tro... Lycka till med resten nu och hoppas du inte ramlar över några fler oväntade överraskninger!
Läste det här..
"de vassa plåtkanterna skaver då hål på kablarna av vibrationerna efter ett par år varigenom man kortsluter generatorn. Jag rostade en generator på förra motorn på just det felet"
Det var precis det som hände med min Aprilia förra året... Brände en statorlindning. Inte bara H-D som kan dårå...
Men jag vågar inte gissa någon tidpunkt för provtur eftersom vissa moment är så beroende av andra. Just nu är ju tex hjulen hos Sigge Erhling och bromsarna hos ISR. Min nya kopplingshub är i USA.
...och först när cyklen är klar kan jag igångsätta arbetet med att låta någon skillad med tigsvets bygga om Supertrapp-rören så att de passar den nya motorn.
Hej din gamle utter!
Vilken nice järnsportster!!
Om jag höll på med classic racing skulle jag vilja ha en sån att åka på om den passade i ngn klass! Jag kan tänka mig att FistWoman här på forumet skulle gå igång på den där hojen!
Oerhört vackra avgasrör på den hojen måste jag också tillägga!
Ska du åka innan midsommar???
Att tillägga så jagar jag trattar till insuget och luftburken...
Så har någon tips om en tratt till en 45 och en 48 mm Mikuni med...(var det 62 mm ytterdiameter?) så tjoa till...Aluminium förståss.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|