(Enda gången jag blivit tvungen att lubba igång en trimmad HD 1200:a, nerför en
/J
Lubba
länge sedan man hörde det uttalas...
Dyna 2000i, vad är skillnaden mot 2000 utan i. HD anpassat lr? Kör ju själv med det sistnämda.
För benat snyggt blir det, önskar att man kunde komma i närheten av den finishen.
Min ram är ju klar, har inte sett den än dock. Det visade sig att den undre styrkronan måste bytas ut. Gick inte att rikta. Så en ny är beställd. Ska ju lackera en del sedan hjul o ram/sving till att börja med. ramen är ju pulverlackad nu i bra skick dessutom. Fast givetvis har den ju stålrena bitar där rampularn gått fram med kapen.
Antar att den borde göras ren från färg för att få ett bra slutresultat. Kinkigt med pulverlack? Bra(o billig)blästerfirma som kan rekomenderas? Fick iaf tips om en lackerare i Vallentuna som jag tänkt anlita. Såvida du inte har något tips närmare stan här med. Din ram ser ju ut att fått ett bra lackjobb.
/Uffe[/QUOTE]
Ja det är anpassat mot HD. Hela dosan sitter som en puck inne i tändningskåpan och innehåller även rotorsensorerna . Så man kan plocka bort plattan med originalsensorerna samt plocka bort styrenheten under sadeln plus dito kontaktstycken. Dyna 2000i innehåller även fler tändkurvor än 2000, samt tillåter Singel Fire vilket denna motor ska ska få till skillnad från den gamla. Har även skaffat en dubbelspole från Dyna som klarar Singel Fire.
Men även Dyna 2000 (med tex Dyna-spole) är ju en riktigt fin tändning jämfört med original.
Jag använde som sagt dessa firmor:
Blästerfiman heter Blästrings AB och ligger på Bruttovägen 8. Tfnr 08-580 272 00
Pulverlackfirman heter Isakssons Pulverlack
Tfnr 08-28 64 20
Imponerad även över blästerfirman. De blästrade bla min oljetank. Jag fann inte ett korn i den när jag flushade den innan monteringen i förrgår.
Du kommer säkert få till samma finish som jag!
Mvh
J