Du har inte haft tur. Nu gäller det bara att inte tänka på kostnaden per mil... (jag ligger på en bit runt 150.- i år....).
Nä det är nog en klok princip
Den summa jag hittills investerat bara i motorn räcker ju till en flong ny BMW 1000 rr och en hel del pengar över
vad får man hosta upp för teflonbakade kolvar per stycket?
Håller tummen för dig jügge. 150 kusar och fina cyllar efter lång inkörning och fjollstämpeln är ett minne...
Minns inte riktigt, men det är rätt överkomligt, tror Proservice tar under 500:- per kolv, kanske tom under 400:-. Så det är inte såå mycket pengar i förhållande till vad det nya kolvkittet plus honingen går på.
Bara det blir bra nu.
En allmän fråga. Jag står och väljer mellan Daytona Sensors logger WEGO IV Dual channel och Innovates logger LM-2 Dual Channel. Syftet är att kunna göra den tidskrävande dellastmappningen själv ute på vägen och därmed spara bänktid och därmed pengar. Med en logger skulle jag då i framtiden bara behöva mappa tändning och säg TPS 60% resp 100% i bänken Sedan kunna göra resten själv och kunna vara så noga jag vill utan att det kostar en hel dag i bänken.
Är det ngn här som har erfarenhet av dessa loggers?
WEGO IV verkar ju sakna möjlighet att bygga upp valfria TPS-rader, de verkar köra fasta TPS-rader som överensstämmer med Power Commander (9 positioner). Men jag har ju ett aftermarket sprut med öppen programvara och har 16 st TPS-positioner
I nuläget lutar det åt att köpa LM-2 Dual channel istället. Har dock bara kommit i kontakt med folk som kört LM-1 på hoj. Ännu inte hittat några erfarenheter från ngn som kört LM-2 Dual Channel. Funkar den bra på en hoj/twin? Vill logga båda cylindrarna parallellt.
Kan man bygga upp valfria TPS-positioner i LM-2? Har läst dokumentationen till både WEGO IV och LM-2 men den ger inte svar på mina frågor.
Mina 16 st TPS-lägen är (%)
0
2
4
6
8
10
15
20
30
40
50
60
70
80
90
100