Dubbla framtoppar är hårt, men trattar skulle ge mig magsår. Tänk om jag på min färd genom lufthavet inte lyckats köra emellan några abrasiva partiklar
Gassers är ju en helt obegriplig dragrace-disciplin, Why?
En uppdatering
Förra lördagen hämtade jag nya S&S-kolvar, bultar, ringar och clips samt mina cylindrar från Karling. Karling har nu för säkerhets skull honat upp dem en hundradel, för ytterligare kolvspel. Kolvspelet är nu 11/100 mm.
Samma kväll for jag vidare med kolvarna till Proservice för tefloncoating.
Eriks plan är härigenom att jag ska ha fördelarna med stort kolvspel men slippa nackdelarna, dvs att teflonet får rubbas bort där det ev blir trångt men sitta kvar där det finns plats. Det är lagt rätt tjockt med teflon, kolvarna gick precis i.
Erik vart som lovat klar med kolvarna under samma vecka, hämtade dem i torsdags.
Så i lördags kunde jag börja sätta samman motorn igen, fräste ur insugsfickorna i nya kolvarna och fotogentvättade de nyhonade cylindrarna. Filade sedan in kolvringspelet och monterade kolvar, cylindrar och toppar. Ska fortsätta med ventilmekanismen imorgon eller senare i veckan.
Blir inkörning i bänk, hoppas kunna köra innan julen utbryter.
Har även fått hem Innovate LM-2:an jag beställde, blir ett bra komplement till min tidigare analysutrustning, motorstetoskopet
När jag nu ändå är på väg ihop med motorn så ska jag ta tillfället i akt att löda in kontakter så att loggern enkelt kan anslutas för TPS- och varvräknarsignal samt 12V-matning. Inte kul att "logga" en hel kväll för att sedan konstatera att en krokodilklämma släppt.
/J