Solly, jag läste visst som jag ville
Jo jag tycker också att det är lite väl dålig cylinderbalans, men iofs under 10% diff. Men vad som bekymrar mig är att det just inte är högre komp än jag hade med de gamla cylindrarna.
Jag tror jag fick förklaringen ikväll. Jag inspekterade cylindrarna med boroskop genom tändsstiftshålen. Så inte så kul ut, bakre cylindern hade stråk av glasningar på trycksidan samt lite olja i avgasventilfickan. Samma typ av yta som jag haft med de gamla cylindrarna. främre såg bättre ut, men inte bra. Denna gång har jag till punkt och pricka följd S&S inkörningsinstruktion, dvs jag har ännu inte varit över 3500 rpm. Bytt olja och filter redan efter 30 mil osv.
De andra 3 gångerna har jag kört in denna motor på en crosskitchen av mototune/S&S. Dvs mittemellan-taktik
Jag tror att den nu blir att hona om burkarna köpa nya ringar och sedan släppa lös allt i bänken. Dvs full flavour mototune. Det kommer att kännas som att slå sin bäste vän
Ska rådgöra med Karling, Proservice mfl imorgon. Det trista är att tiden rinner iväg. Kan inte ha mercan igång länge till, det är ju en sommarbil som aldrig ska se salt eller vinterdäck. Det krävs bil när det ska honas och fixas, mycket transporter som ska köras på lunchen osv.
Finns inga ju inga kvalitetsverkstäder kvar innanför tullarna, hela stadskärnan är ödelagd av livstilsmänniskorna: Bagels, fitness, gym, latte, solarier osv. Motorverkstäder ligger ett par mil från epicentrum.
Kanhända avbryter jag inkörningen och bänkar dessa kammar, sedan honar om och byter ringar i samma veva som jag installerar RedShift-kammen.