Som vanligt är det högsta klass på ambitionsnivå och attention to detail.
Man har helt klart en del att lära. typ dubbelt så mycke
Önskar att tidigare ägare av mitt projekt haft en promille av din ambition. Då kanske det funnits en pinal med intakt gänga.
Lever karling på sin speedshop eller har han ett vanligt dagarbete vid sidan av?
Detsamma! Jag har inte dina skills med verktygsmaskiner!
Bland annat.
Blir säkert riktigt fräsigt med dom utanpåliggande oljeledningarna
Finns mycket ögongodis i den här tråden har jag märkt
Tack! Ja jag tänkte faktiskt temporärt använda transparenta slangar vid heatcyclingen, så att jag utnyttjar de externa oljereturernas möjlighet att se att oljan kommit upp till bägge topparna. När jag förvissat mig om att det smörjer som det ska sätter jag sedan dit vinklade svarta gummislangar tillsvidare, jag har lite stålspunnet, men de är ju inte förkrökta, så jag får se om det funkar med dessa utan att de spretar ut för mycket. Slangen från den främre toppen får inte ta i min styrdämpare.
En uppdatering:
Ikväll efter jobbet vart det lite småpill.
Stansade passande hål i post-it-lappar och trädde över de avfettade dragstängerna och strök sedan dessa med 2 lager svart hammarlack. Dragstängerna kommer ju med dessa cylindrar att löpa genom kylflänsarna och därmed se dagens ljus och jag vill inte att de ska rosta. De är ju bara blånerade. Med alucylindrarna gick ju dragstängerna inuti cylindrarna så då räckte det med att bara anolja dem innan jag monterade cylindrarna.
Sedan fräste jag upp insugsventilfickornas radie med 1½mm enligt mätningen med leran i tidigare inlägg. Rundade sedan av alla ventilfickornas kanter med nålfilar, gillar inte vassa kanter på kolvtoppar, det ska ju flöda harmoniskt även över dessa kanter resonerar jag.
Sedan tvättade jag kolvar och cylindrar i fotogen och blåste alla kanaler
Sedan filades, gradades och monterades kolvringarna.
Så imorgon blir det roligt! Dags att plocka fram kolvringskompressorn och slutmontera cylindrar och kolvar!