Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
I torsdags kväll var det dags att provstarta. Körde som vanligt först 1 minut på 1200-1700 rpm. Sedan fick hon svalna till ljummen, sedan två minuter med samma varierande varvtal. Efter avsvalning en tredje session. Bra att inte ha igång en nymonterad motor för länge i stöten i början. Anliggningsytor som i väntan på olja bestämmer sig för att värma, hinner inte till medeltid då.
Inför uppstarten tog jag även tillfället i akt att koppla in och konfigurera min Innovate LM-2-logger.
LM-2:an verkade läsa alla parametrar ok, utom varvtalet som hade en del rippel. Har beställt en induktionstång till tändkablarna, hoppas den funkar bättre än att som nu köra en analogkanal från primärlindningen på en av spolarna.
Sista bilden:
Svetsade ihop en spräckt expansionskammare till några crosskompisar i garaget. Fick en kasse stift som tack för hjälpen.
Men vilka stift! Perfekt! Allt som jag gillar fanns på etiketten! Antika kraftmaskiner, sjöhistoria och bögeri! Måste köpa flera. Jag stängde reflexmässigt av TIG:n och ställde upp dem på svetsbänken och drog i mig allihop på en gång!
Inför uppstarten tog jag även tillfället i akt att koppla in och konfigurera min Innovate LM-2-logger.
LM-2:an verkade läsa alla parametrar ok, utom varvtalet som hade en del rippel. Har beställt en induktionstång till tändkablarna, hoppas den funkar bättre än att som nu köra en analogkanal från primärlindningen på en av spolarna.
Sista bilden:
Svetsade ihop en spräckt expansionskammare till några crosskompisar i garaget. Fick en kasse stift som tack för hjälpen.
Men vilka stift! Perfekt! Allt som jag gillar fanns på etiketten! Antika kraftmaskiner, sjöhistoria och bögeri! Måste köpa flera. Jag stängde reflexmässigt av TIG:n och ställde upp dem på svetsbänken och drog i mig allihop på en gång!
Bifogat
-
IMG_2113.jpg237.4 KB · Visningar: 184
-
IMG_2118.jpg242 KB · Visningar: 196
-
IMG_2121.jpg240.5 KB · Visningar: 193
-
IMG_2125.jpg241.3 KB · Visningar: 429
-
IMG_2126.jpg250 KB · Visningar: 218
-