Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Som Pucken skrev, bilen är bara att hämta på tisdag. Bara slå en signal. Den står i ett garage på Reimersholmsgatan 29!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Herr Larzons bil kommer finnas på Reimersholme från sju på Tisdagmorgon till ditt förfogande hela dagen !
Grejt!
Filma det du kan själv Jörgen, eller anlita någon annan kamerapilot.

I absolut värsta fall, ställ upp en kamera stationärt och filma spektaklet.

Den här gången hoppas jag att allt lirar som det ska, så att du får börja på det tidsödande finliret sen.

Ja jag ska filma det som ryms på SD-kortet i min pocketkamera jag använder till byggtråden. Har även lite såna snuttar från bänkningarna i våras, så det kan nog gå att göra ngt av det om man klipper ihop det. Ingen vidare mikrofon, men tycker att ljudet är rätt ok ändå.

Ja nu hoppas jag med att ringarna kommer sätta sig, vore grymt skönt. Nu har ju de nyhonade loppen och nya ringarna bara gått några minuter innan vi kommer att belasta motorn, så nu borde risken för glazing vara minimal. dvs nu hopas jag att honingsytan fortfarande är tillräckligt rå för att kunna sätta ringarna mha gastrycket.

Som Pucken skrev, bilen är bara att hämta på tisdag. Bara slå en signal. Den står i ett garage på Reimersholmsgatan 29!
Stort tack! Jag ringer när det närmar sig! lämna gärna plats i tanken så kan jag fylla upp den med 20 liter extra.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
JA det vore grymt skönt om ringarna satte sig under denna hårdare inkörning i bänken och att vi sedan kan grovmappa dessa kammar på främst wot. Isf kan jag under mellandagarna använda tiden till att skifta till Redshift 615-kammarna, så att jag kan boka tid för bänkning och wot-mappning av dessa under januari. Så att jag sedan kan utvärdera vilken av mina tre kamuppsättningar jag gillar bäst. Sedan montera dessa i motorn och finmappa i bänken så att hojen är klar för sommaren. Blir mycket bänkkostnad, men lika bra att köra på så jag inte tappar fart.

Ja, du måste ju få köra hojen nån gång. Skruva är ju roligt men man vill gärna ha det där kvittot på att man byggt något som både fungerar och man kan vara stolt över. Väntar spänt på resultatet och hoppas på det bästa! :tummenupp

Vad gäller mycket kostnader i bänk så: några slantar hit eller dit är väl ingenting i detta skede? Du kommer att ha en maskin som kommer att prestera på absolut toppnivå oavsett vilken av kammarna du bestämmer dig för. Jag skulle vara jäkligt nöjd med att ha en så välbyggd motor. :)
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Imorgon är det väl dax.

Bänkar frossa?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja det ska bli kul att se om ringarna sätter sig den här gången, det vore en befrielse. Men förstås även kul att se vad kammarna ger.

Imorgon är det väl dax.

Bänkar frossa?

Bänkande är ju kul, men allt bök ikring suger, lastande osv. Flummade på att lasta ikväll, men då hinner ju motorn bli djupfryst under natten. Lite dumt med 20W-50 i oljetanken.
 
Last edited:

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Arboga
Hoj
Ducati 996SPS
Finns ju finmerca och kamera har jag med, lins från huvet vore ju kool vid bänkning :tummenupp
 
Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Kaffeburkar med rödsprit funkar lite dåligt om man skall förflytta fordonet, men blir kul att se vad vågen slutar på:tummenupp
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Finns ju finmerca och kamera har jag med, lins från huvet vore ju kool vid bänkning :tummenupp
Vid lunch kan jag åka dit och skuffa in den, finns skyffel i den med uknow, sen helgens isåka :)

Ahh! Stortysk låter ju himlastormande. Jag ringer.
 

Nicco...

<Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF
Gick med
7 Nov 2010
Ort
Kramfors
Hoj
Har 10st. Alla är favoriter!
Enkelt!
Byt till en ljum / (varm) olja innan uppstart! :tummenupp

Håller tummen :Bugar
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Visa kurvorna nu jörgen:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, hur har det gått nu då?:hej
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top