En uppdatering, kom hem från julfirande i Malmö den 27:e. Juldopp i havet på Ribban, brr.
Eftersom jag är mellandagsledig så har jag varit i garaget och bytt från supertwin-kammarna till Redshiftkammarna. De tredje och sista kammarna som ska utvärderas i bänken.
Tack vare att jag passade på att mäta in dessa kammar (med lera i ventilfickorna osv) tidigare i vintras (finns beskrivet tidigare i tråden) så var det nu bara att montera i dem med topparna kvar på plats.
Nu hade jag för första gången glädje av mina nya S&S Quickee-stötstänger. Tack vare att dessa går att kollapsa till kortare längd än vanliga justerbara stötstänger så behövde jag därför inte som tidigare lättat på vipparmarna, tack vare detta behövde jag heller inte tömma och demontera tanken, och däremd behövde jag ej heller demontera sadeln. Bara avgassystemet måste bort, sedan kan man montera bort kammarna.
Bild 1
Stötstänger, stötstångsrör och kamkåpa borta, de befintliga kammarna frilagda.
Bild 2
RedShift 615V2-kammarna på plats och timade, ny packning.
Bild 3
Kamkåpa på plats.
Bild 4
Bakre cylinderns stötsstänger och stötstångsrör på plats och ventilspel injusterat, främre cylindern återstår.
Bild 5
Hojen startklar, ventiler och tändtiming inställda. Kört upp oljetrycket på starten och sedan monterat i stiften. Kanske ska starta upp den på nyårsafton?
Bild 6
Kamdata på redshift 615-kammarna.
Bild 7
En jämförelse mellan lite olika kammar jag gjort tidigare, här kan man bla jämföra min originalkam, S&S600, med de kammar jag nu monterat i, RedShift 615 = RS615
Så nu ska jag bara provstarta sedan boka skåpbils- och bänktid igen.
Så jäkla kul med hög byggnivå kombinerat med att du använder grejerna ordentligt
Filmen är jättebra, särskilt repan vid 5 minuter
Tack, Ja Cyrén timade in beachboys-verserna rätt bra där
...Härlig film.
Den går rätt bra va?....
Tack, ja det går nog ganska bra för att vara gatsportster, men man blir ju hemmablind med sina egna saker.