Ligister mitt framför 70 skyltarna o allt.
Det var ett tag sedan med updates, är det båtbyggartider?
Intressant vad nästa bänkning kan tänkas avslöja.
Gissar på båten, det har inte hänt nåt på ett tag nu i garaget.
Bushido: När man börjar ha lagt ner så pass många timmar så förvånas du av vad man kan göra för att få allting som det ska vara.![]()
Självklart, och jag hade knappast sänkt hojen i någon sjöMen man hade blivit bra trött när det jäklas som det gör för stackars Jörgen...
![]()
När den sen rasar skulle de flesta trött konstatera, -Jävla amerikanska skit.
När man börjar ha lagt ner så pass många timmar......
Förgasare e HåtRodd!![]()
Tråkigt att det bråkar, hoppas att du hittar felet snart!
Och jag är som vanligt sjukt imponerad över graden av perfektion i ditt arbete. och du har verkligen en ängels tålamod. En annan hade tröttnat på bråket och låtit skiten vara, eller hämnats och sänkt hojen i närmsta insjö![]()
Det är bara att kämpa på! Förmodligen finns det en rimlig förklaring till varför du får konstiga värden men det gäller ju som sagt att hitta det.![]()
Bara en dum tanke angående afr:et. Det är inte så att krökningen på avgaset luras?
Den främre burken ser ju ut att träffa rakt på lamdan så att säga , medans bakre kan gå ytterkurva.
Bara spånar eftersom den inte reagerar med gasarn heller. Kanske kan modda med brickorna i dämparn eller mäta temporärt i dämparna.
Vilda gissningar har ju träffat ibland.
Förmodligen går 90% eller mer av alla hojar fel, men det är bara jörgen som verkligen vet.
Vilken annan chaufför som helst hade bara tyckt att hojen är bra för den går som ett sköllat ......
När den sen rasar skulle de flesta trött konstatera, -Jävla amerikanska skit.
Medans jörgen hade konstaterat, efter ett halvår, att en avvikelse i radierna på benen i y-korsinsuget på 12.3% gjorde att bakre cylindern leanade ur till 14.5AFR vid 100% trottel, vilket orsakade överhettning o skuffing på kolvkjolen.
Och det är det som gör den här tråden så fantastisk!
Keep digging jörgen![]()
Det är ju en dum fråga men du har naturligtvis kontrollerat så att lambdasonderna med tillbehör är väl fungerande?
Det behövs kanske en träbåtskille för att
verkligen gå till botten med problemen?
Det där med att skylla på skitgrejer känner man ju igen.
ot:
Vi hade J´s kusin(kvinna 30-ish) över på lunch. Hon fick hjälpta till att steka köttfärs.
Efter 2 minuter:
-"De här plaststekspadarna från IKEA är verkligen helt värdelösa! De smälter ju alltid."
Jag tittar på den gravt deformerade spaden och lyckas genom
att bita mig hårt i tungan undvika att säga henne sanningen.
Att den utan minsta tendens till smältning fungerat alldeles
utmärkt som stekspade i minst 10år.
Tills hon försökte.
Klåpare!
Därför är denna tråd så oerhört upplyftande!
/e
Jaadu, Jörgen. Hur många timmar har du lagt på hojen genom åren tro?![]()
Riktigt fränt bygge! som jag påpekat på andra forum (läs harleyportalen)
har du satt någon tid på strippen??
håller själv på lite med shoveln den är också lite "tjurig"...
keep up the good work!
//Fredrik
"Problemet" är bara att den gått bra med detta avgassystem sedan jag byggde det. Även med sonder i båda rören. Men jag har också varit inne på en liknande detalj, att det skulle kunna vara tungt strömningsmässigt förbi sonderna. Den främre sonden sitter ju strömningsmässigt i vad man skull kunna kalla ytterradie, även om det bara är en liten krökning. Så att det skulle kunna tänkas att det flödar sämre i den främre headerns när sonderna är monterade än det gör i den bakre.
Jag har därför för ngn månad sedn provat att logga med bara sond i den bakre headern samt sedan med bara sond i den främre headern. Och sedan jämfört fullgaskurvorna med hur det ser ut när jag har båda sonderna i. De visar då samma resultat. Så jag tror inte att sonderna sabbar flödet så mycket att de kan orsaka denna obalans.
Mja tänkte närmast på om den pulsar "förbi" bakre lamdan på fullgas. Inte att lamdorna stör flödet nämnvärt.
Därför prova att mäta längst bak på båda burkarna eftersom avgaset inte bara är grymt snyggt utan verkar ju dessutom funka bra åxå
Som sagt bara en chansning från min sida.![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |