Jepp! I början på förra veckan hände det grejer. Öhlinarna kom tillbaks från Kumlins, batterikåpan dök upp från Phil little mm mm.
Så i torsdags kunde jag sätta samman det sista på hojen och fylla i transmissions-...
View attachment 332124
..och motorolja.
Provstartade henne på lyften ikväll. Startade direkt och gick perfekt.
Som fortsättning på felsökningen ska jag kolla det faktiska tändläget med nya tändinställningslampan med advance-funktion imorgon, innan jag tar ned henne från lyften. Så att jag ser att mappens tändläge stämmer med verkligheten. Det är ytterligare en sak jag vill bocka av i felsökningen
Sedan blir det provturer när väl gatorna torkar upp, har varit blött ett tag här i Sthlm. Kom snö igårkväll.
Kommer ha loggern samt bränsletryckmätaren uppkopplad under provturerna för att få mer underlag till felsökningen.
Laddade henne med mappen tillhörande dessa S&S600-kammar igår. Den mapp med vilken hon med S&S600-kammarna gav 142 rwhp 182Nm i somras med de otäta alucylindrarna. Vill gå tillbaks till denna status, så att jag kan utesluta de nya kammarna som orsak till AFR-cylinderobalansen och de förlorade 20 bakhjulshästarna.