Tog mod till mig och plockade ur Redshiftkammarna för att se om jag kunde knacka de felande loberna ytterligare lite närmare specen
Lyckades pricka in
Kam #2 (insug) på 28.5/57.5 Spec: 28/58 ->0.5 grader avancerad
Kam #3 (Insug) på 28.5/57.5 -"- 28/58 ->0.5 grader avancerad
Kam #4 (Avgas) på 60/ 25.5 -"- 59/25 ->ca 0.5 grader avancerad.
Nu lär jag inte komma närmare specen. Heller inte viktigt. Men kul att ta chansen att prova att in-situ-justera ett par kammar så här väl mot specen. Eftersom jag nu vet att de i just min motor kommer att takta precis som RedShift hade tänkt när de designade kammarna.
De andra kamsetten har ej påkrympta svetsade lober, de är tillverkade i ett stycke, så de kan inte justeras.
Imorgon ska jag svetsa fast loberna, sedan blir det en sista mätning bara för att se om ngt händer med timingen pga svetsningen. Sedan stoppar jag i S&S600-kammarna mäter dessa, sedan har jag verkliga kamdata för alla mina kammar i min motorpärm.
Sen tar jag bort mätdonen och återmonterar transkåpan, monterar stötstänger och färdigställer motorn för bänkningen med 600-kammarna som alltså får sitta kvar (därför jag mätte det kamsettet sist).
Ringde ang mina Öhlinare idag, de hade ännu inte börjat med dem. Det är ngn form av tävling i spanien, och rejsdivorna går ju alltid först. Trots ofta mindre årsbudget på hojen än gathojar som denna.
Tror nog du slipper undan tull. Handlar ju bara om en liten bricka så den skickas nog mest troligt som brev.
Sen är det precis som du säger lite kult att ha lite tidsenliga prylar även om dom inte nödvändigtvis är äkta vara.
"Spare no spences!" som han säger i Lidl-reklamen.
Fick hem locket idag, nytt rekord från USA, beställde i fredags, hemma idag. Ingen tull, så vart 865:-. Som hittat...