Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Idag kom UPS med Red Shift 625V2-kammarna jag beställt från Zippers.
Loberna är påpressade och timade men ej svetsade, precis som jag specat. Zippers hade även vänligheten att skicka med TIG-tråd av rätt sort för att svetsa loberna.
Tog bilen och körde ikväll ut med kammarna plus stötstänger, nya Jim's hydrosolidlyftare, nya oljepumpen plus diverse andra delar som Karling behöver för att kunna bygga motorn.
Man måste sätta upp ventilmekanismen för att mäta att tex ventil-spacening, vipparmsvinklar, ventilfjäderhöjder mm, stämmer mot beräkningarna. Därför behöver Karling dessa delar. På vägen körde jag förbi AnderssonTurbo och hämtade de sista Hayabusa generatordelarna som behövs till motorns laddningssystem.
Hoppas att Karling kan få tid att komma igång med motorarbetena nu. Jag vill inte börja jobba vidare med sadelanpassning, anpassning av oljetank och övriga ramjobb innan jag har motorn hos mig, Annars finns risk att jag får göra om dessa arbeten om det visar sig bli utrymmeskonflikt med motorn. Bäst att vänta.
Stirrade för första gången in i de ovala insugsportarna på mina S&S B2-toppar när jag var hos Karling, de är verkligen i en helt annan liga än portarna på S&S Superstock-topparna jag hade på gamla motorn.
Loberna är påpressade och timade men ej svetsade, precis som jag specat. Zippers hade även vänligheten att skicka med TIG-tråd av rätt sort för att svetsa loberna.
Tog bilen och körde ikväll ut med kammarna plus stötstänger, nya Jim's hydrosolidlyftare, nya oljepumpen plus diverse andra delar som Karling behöver för att kunna bygga motorn.
Man måste sätta upp ventilmekanismen för att mäta att tex ventil-spacening, vipparmsvinklar, ventilfjäderhöjder mm, stämmer mot beräkningarna. Därför behöver Karling dessa delar. På vägen körde jag förbi AnderssonTurbo och hämtade de sista Hayabusa generatordelarna som behövs till motorns laddningssystem.
Hoppas att Karling kan få tid att komma igång med motorarbetena nu. Jag vill inte börja jobba vidare med sadelanpassning, anpassning av oljetank och övriga ramjobb innan jag har motorn hos mig, Annars finns risk att jag får göra om dessa arbeten om det visar sig bli utrymmeskonflikt med motorn. Bäst att vänta.
Stirrade för första gången in i de ovala insugsportarna på mina S&S B2-toppar när jag var hos Karling, de är verkligen i en helt annan liga än portarna på S&S Superstock-topparna jag hade på gamla motorn.
Last edited: