Tack!
Det blir traditionellt och i likhet mitt leverne, svart.
Varför inte Caffelattefärgad med en hint av tjänstebilsaudi?
Tack!
Det blir traditionellt och i likhet mitt leverne, svart.
Varför inte Caffelattefärgad med en hint av tjänstebilsaudi?
Vart lämnade du in ramen för att få bort pulverlacken? Är i behov av samma tjänst och det skulle vara smutt om det finns någon kring sthlm som gör detta
Det ser fantastiskt ut, Jörgen!
Killen några inlägg upp undrade vart du lämnade ramen din för att få BORT pulverlacken. Tror du läste lite snabbt.
/Lasse
Spännande Jörgen!
Känns något märkligt att inte komma till garageplatsen och se hojen din nå mer :/
Kanon i det läget att läsa om det dock, hoppas det faller väl ut, jag håller på med och lyckades få till rullande chassie idag, ska klämma ihop en ny tråd efter helgen.
/T
Roligt att det går framåt!
Linjerna ser kalas fina ut, för en okunnig som mig vad är "spread limiter" ?
TackRoligt att det går framåt!
Länk till inlägget.
Spread limiter
Fan vad kul att det rör på sig Jörgen, grattis! Ser riktigt fint ut, kolvarna var schükt porriga!
En liten tanke angående linjespelet mellan tank och bakdel nu när bakdelen på tanken kommit upp sig lite (även om du säger att du är nöjd och jag själv håller med om att det ser bra ut så bara spånar jag lite här): Du har inte funderat på att höja upp röven till ett lite mer dirttrackstuk? Tycker den ser lite nedsutten ut redan på bilderna liksom, lpå många gamla grusovalharleys så är ju röven mer rak med bakre "spetsen" nästan horisontell. Din pekar nedåt. Men det kanske inte är stuket du är ute efter? Tänkte att det annars kunde vara en lätt åtgärd att lura ögat och få till linjerna utan att göra ingrepp i tank etc, om man nu känner att man inte är 100% nöjd
Suttonbiken var riktigt ball, nästan som din. Tack för att du delar med dig av ditt spännande projekt.
Det där med att stoppa in spread-limiter, är det bara ett typiskt HD-problem, eller något även andra märken/designer skulle ha nytta av? Tänker nu främst på min glidlagrade Aprilia där veven lagras med glidytor stål/alu i sidled. På mina gamla vevar brukar sidolagringarna i både blocket och på veven dels ha fått ökat spel, dels kraftigt sönderbankad yta. Samma gäller även för sidolagringen av vevstakarna på storända vev.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|