Ok! Det finns ett företag här i Sthlm som håller på med sånt där. Weird Performance. Men jag tror att det bästa och mest robusta är att bygga skydd. Kerambehandlig ger ju motvind om man senare vill svetsa i systemet, tex om man tvingas till alternativet med värmeskydd. Eller om jag i framtiden måste rikta/reparera systemet.
Tack!Bilderna gör mig tårögd - så jäkla vackert!
Läste du Bosse Bildoktorns inledande ord i Classic Motors Heinkel-artikel, Jörgen? Det där om järnspett alltså...
Ja det är mycket roligare efter att man fått tillbaks grejerna från lack, jag längtar dit. När man slutmonterar saker.Det är ju en sak att det tar en helvetes tid att bygga, men sen ska ju allt bort igen för lackering.
Det är jobbigt.
Å sen tillbaka med rubbet utan att komma åt lacken nånstans, ännu jobbigare.
Fyfan vad snyggt rörbygget blir!
Proffsigt!
Tack
Men vänta bara tills det är uppstart och provtur, då kommer det garanterat visa sig att jag ändå missat ngt
Uppskattar lättningshålet!! men du vänder väl på bulten sen? Så den inte sticker ut så långt som den gör nu?
Tack! Ja som du gissar så gillar jag inte riktigt exponerad kolfiber. Tycker inte det är så snyggt på maskinerHur stora värmeskydd har du tänkt göra? Jag tänkte skriva att jag kan sponsra med lite material till ett par skydd i kolfiber, men det kanske bara ser fult ut på detta underbara hardecore-bygge?
Hjälp! Nu måste jag ha blivit OS-skadad !!
Jag tyckte helt plötsligt att det stod Björgens Sportster i trådrubriken!!
Nuvarande styrdämpare är metrisk, och skulle jag byta den i framtiden så blir det nog en Öhlins. idag har de dämpare med slaglängd som passar min hoj. Men än så länge funkar min befintliga dämpare bra.Metrisk mutter på Milwaukee's stolthet? Kommer det inte uppstå galvaniska strömmar, spöksmärtor eller dyl?
Har inte besökt forumet på länge med din tråd bjuder alltid på trevlig läsning. Kämpa på!
...och hör av dig om du drar västerut. Jag har en sightseeing att återgälda
Varför dubbla leder på styrdämparen?
Jörgen vad är det som är kvar av Sportstern eller HD:n i detta bygge? Framgaffeln?
Blir hur som lika imponerad varje gång jag är inne och läser i din tråd! Brutalt utseende med insuget och rören
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|