Ska det lindas med något runt avgaseriet vid fotpinnen? ser ut som det kan bli jääääkligt varm där, men du kanske är härdad?
tur för dig att du tvättar bort flussen sedan
Tack för din uppskattning!Har suttit anonymt och följt tråden ett par år (Sen jag reggade mig faktiskt) och varje gång man loggar på önskar man att det hänt nåt nytt. Har vanligtvis inte så mycket över för Harry-cyklar från andra sidan Atlanten men denna är nåt annat och man sitter här på sin kammare och drömmer om att ha tid/plats/pengar och framförallt handlag att göra något eget. Denna cykel är hårigare än de flesta! Keep up the good work
Önskar att byta tjänster med dig.
Svetskurs när båt är i vattnet och hoj rullar
Mot det jobb vi diskuterat.
Jäklarns vilket fint system (och hoj med för den delen) du får till! Vilken liten fin rullbock, den jag har tillgång till är valsarna avsedda för stuprör och det är således svårt att få till små fina hojprylar i
Fantastiskt hantverk må jag säga. När det kommer till värmesköldar funderade jag på om man inte skulle prova en kerambehandling på insidan av systemet innan man sätter dit fula sköldar. Det är tyvärr inte helt gratis men min erfarenhet på KTM system är att det sänker temperaturen på röret tillräckligt för att man inte skall bränna byxorna på det.
Tack!
Jag har tänkt den tanken också, men jag hindras av att jag inte vet vilken sänkning av temperaturen man kan förvänta sig, ej heller hur länge det sitter.
Jag har en alternativ idé till sköldar, det är att bygga ett snyggt gallerverk av klena syrafasta rör. Iaf det skydd som hamnar vid X-pipen. Att jag låter detta gallerverk vara glest, format som ett liggande H. Att dess form harmonierar med formen hos X-pipen. En nackdel med det är dock att betraktare skulle kunna tro att jag har byggt av rostfri rundstång, dvs att det ger viktsmässigt tungt intryck a la OCC-Choppers.
Tack!
Jag har tänkt den tanken också, men jag hindras av att jag inte vet vilken sänkning av temperaturen man kan förvänta sig, ej heller hur länge det sitter.
Jag har en alternativ idé till sköldar, det är att bygga ett snyggt gallerverk av klena syrafasta rör. Iaf det skydd som hamnar vid X-pipen. Att jag låter detta gallerverk vara glest, format som ett liggande H. Att dess form harmonierar med formen hos X-pipen. En nackdel med det är dock att betraktare skulle kunna tro att jag har byggt av rostfri rundstång, dvs att det ger viktsmässigt tungt intryck a la OCC-Choppers.
Ok! Det finns ett företag här i Sthlm som håller på med sånt där. Weird Performance. Men jag tror att det bästa och mest robusta är att bygga skydd. Kerambehandlig ger ju motvind om man senare vill svetsa i systemet, tex om man tvingas till alternativet med värmeskydd. Eller om jag i framtiden måste rikta/reparera systemet.Applicerar man det i nya system så sitter det bra. Många tillverkare rekommenderar sandblästring innan applikation. Cerakote och Techline gör coatings avsedda för insidan av avgas och dessa går att köpa över disk och prova själv. Jag har aldrig enbart gjort insidan (för jag misstänker att du inte vill förstöra den fina råa utsidan med ytbehandling) men med behandling på utsidan så blir det ordentligt mycket mindre varm. Tillräckligt för att inte bränna hål på nylonbyxor för crossåka.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |