Ska det lindas med något runt avgaseriet vid fotpinnen? ser ut som det kan bli jääääkligt varm där, men du kanske är härdad?![]()
tur för dig att du tvättar bort flussen sedan![]()
Tack för din uppskattning!Har suttit anonymt och följt tråden ett par år (Sen jag reggade mig faktiskt) och varje gång man loggar på önskar man att det hänt nåt nytt. Har vanligtvis inte så mycket över för Harry-cyklar från andra sidan Atlanten men denna är nåt annat och man sitter här på sin kammare och drömmer om att ha tid/plats/pengar och framförallt handlag att göra något eget. Denna cykel är hårigare än de flesta! Keep up the good work![]()
Önskar att byta tjänster med dig.
Svetskurs när båt är i vattnet och hoj rullar
Mot det jobb vi diskuterat.![]()
Jäklarns vilket fint system (och hoj med för den delen) du får till! Vilken liten fin rullbock, den jag har tillgång till är valsarna avsedda för stuprör och det är således svårt att få till små fina hojprylar i![]()
Fantastiskt hantverk må jag säga. När det kommer till värmesköldar funderade jag på om man inte skulle prova en kerambehandling på insidan av systemet innan man sätter dit fula sköldar. Det är tyvärr inte helt gratis men min erfarenhet på KTM system är att det sänker temperaturen på röret tillräckligt för att man inte skall bränna byxorna på det.
Tack!
Jag har tänkt den tanken också, men jag hindras av att jag inte vet vilken sänkning av temperaturen man kan förvänta sig, ej heller hur länge det sitter.
Jag har en alternativ idé till sköldar, det är att bygga ett snyggt gallerverk av klena syrafasta rör. Iaf det skydd som hamnar vid X-pipen. Att jag låter detta gallerverk vara glest, format som ett liggande H. Att dess form harmonierar med formen hos X-pipen. En nackdel med det är dock att betraktare skulle kunna tro att jag har byggt av rostfri rundstång, dvs att det ger viktsmässigt tungt intryck a la OCC-Choppers.
Tack!
Jag har tänkt den tanken också, men jag hindras av att jag inte vet vilken sänkning av temperaturen man kan förvänta sig, ej heller hur länge det sitter.
Jag har en alternativ idé till sköldar, det är att bygga ett snyggt gallerverk av klena syrafasta rör. Iaf det skydd som hamnar vid X-pipen. Att jag låter detta gallerverk vara glest, format som ett liggande H. Att dess form harmonierar med formen hos X-pipen. En nackdel med det är dock att betraktare skulle kunna tro att jag har byggt av rostfri rundstång, dvs att det ger viktsmässigt tungt intryck a la OCC-Choppers.
Ok! Det finns ett företag här i Sthlm som håller på med sånt där. Weird Performance. Men jag tror att det bästa och mest robusta är att bygga skydd. Kerambehandlig ger ju motvind om man senare vill svetsa i systemet, tex om man tvingas till alternativet med värmeskydd. Eller om jag i framtiden måste rikta/reparera systemet.Applicerar man det i nya system så sitter det bra. Många tillverkare rekommenderar sandblästring innan applikation. Cerakote och Techline gör coatings avsedda för insidan av avgas och dessa går att köpa över disk och prova själv. Jag har aldrig enbart gjort insidan (för jag misstänker att du inte vill förstöra den fina råa utsidan med ytbehandling) men med behandling på utsidan så blir det ordentligt mycket mindre varm. Tillräckligt för att inte bränna hål på nylonbyxor för crossåka.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |