Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Inte om du kör :näsblod

Då blir jag sannolikt överkörd om jag vurpar. Iof ett hedervärt sätt att dö på för en mercaägare: under en Mercedes med stövlarna på. Men ändå lite tidigt... :gnissla

Du missade en detalj!! :mad: Du kommer aldrig lyckas komma före mig så du kan vara lugn :pannkyss

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du missade en detalj!! :mad: Du kommer aldrig lyckas komma före mig så du kan vara lugn :pannkyss

:hihi Det där med att vi vuxna inte får slå barn gäller bara vid handgemäng, inte i dragracing :pannkyss

Eller också har du hittat en Merca from hell :näsblod

/J

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
:hihi Det där med att vi vuxna inte får slå barn gäller bara vid handgemäng, inte i dragracing :pannkyss

Eller också har du hittat en Merca from hell :näsblod

/J

Min nya Merca from hell! 0-200 ca 5 sekunder. Varsågod och svälj! :yoparty
presentacion-oficial-mclaren-mercedes-valencia.jpg

:rolleyes:

Får hoppas att det kan bli några bra bilder ikväll!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Min nya Merca from hell! 0-200 ca 5 sekunder. Varsågod och svälj! :yoparty
presentacion-oficial-mclaren-mercedes-valencia.jpg

:rolleyes:

Får hoppas att det kan bli några bra bilder ikväll!

Ujuj, Det där med "svälj" kommer att travesteras av vår fanclub är jag rädd :gnissla

Tänkte just på Mc Laren :hihi

Ja det hoppas jag med!!

Syns ikväll!

/J

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Du gör ju inte ditt för att förhindra det direkt! :huvet :gnissla

:näsblod

Är renoverade styrdämparen på plats än?

Solly! :hihi

Nej, jag tjatar på Bikeshop en gång i veckan. Den är på renovering hos LSL :(

Mitt nya styvare fäste sitter dock på plats, så när dämparen kommer är det iaf bara att skruva dit den!

Jag fick köpa Tassens sista HD-oljefilterhållare med inbyggd reduceringventil. De går ju inte att få tag på längre så jag var riktigt nöjd att han sålde sitt sista till mig för 2000:-, vilket jag efter omständigheterna tycker var billigt. Han skickade den begagnade oljefilterhållaren till mig idag. De satt originalmonterade på Sportster 1986-90, på senare årsmodeller vart hållaren integrerad i blocket.

Så så fort jag får det oljefilterhuset så börjar jag att preparera samt montera det. Det kommer att behöva tillverkas nya stålomspunna slangar mm hos NBM. Samt flyttas over oljetryckskontakt och borra och gänga för mitt uttag till min oljetryckmätare osv. Vänatr med att riva den befintliga oljefilterhållaren tills vi kört bänkningen på torsdag dock!

Så så är läget på hojen! Det ska inte vara lätt...

Dr.Bike

Guest
ÄR ni ett par?

Eller är ni gifta? Ni kivas som jag och min tvillingsyster gjorde t.o.m tonåren :hihi

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
När kommer du med ut och kan köra den lille sothoran då?

Eller är det som med båtlivet.
Man satsar på att var fit till midsommar.. :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
När kommer du med ut och kan köra den lille sothoran då?

Eller är det som med båtlivet.
Man satsar på att var fit till midsommar.. :D

Jag sjösatte båten 28 april jag, den är i full sving! :hihi

Jag tänkte hänga på om det blir ngn onsdagskörning, men jag har inte fått klarhet om det blir ngt imorgon kväll, det är ju röd dag :va

ÄR ni ett par?

Eller är ni gifta? Ni kivas som jag och min tvillingsyster gjorde t.o.m tonåren :hihi

Calle är min protegé :hihi
/J

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Knäpp läpp slyngel! :hihi
Annars ska jag tracka dig för att dina 125:a tvåtaktslustgas- samt tvåtaktsturbodrömmar i vintras slutade precis som förväntat: inte ens påbörjat!! :tungan

Din backflip på Youtube var ballare! :tummenupp

/J

äh, jag har ju inte ens varit elak ännu:tungan det är ju en ganska snygg och välljudande vibrator iallafall:tummenupp :gnissla
jag är fortfarande på research-stadiet:fatta!
turbon gav jag väl upp ganska snabbt då jag varken fick nån positiv feedback eller hoppingivande hjälp med projektet men lustgasen håller jag faktiskt på med, så det så:tummenupp enda problemet är att i egenskap av satans jävla studentbidragsberoende så är det ekonomiska det största problemet... byggtråd med bilder och filmer kommer när det hela är klart så att jag kan lägga upp allting på en gång istället för att låta folk vänta:tungan ska som sagt bara fixa kapital först... nån som är med på att råna en bank?:hihi
haha, får väl lägga upp mer sånt under tiden då;)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
äh, jag har ju inte ens varit elak ännu:tungan det är ju en ganska snygg och välljudande vibrator iallafall:tummenupp :gnissla
jag är fortfarande på research-stadiet:fatta!
turbon gav jag väl upp ganska snabbt då jag varken fick nån positiv feedback eller hoppingivande hjälp med projektet men lustgasen håller jag faktiskt på med, så det så:tummenupp enda problemet är att i egenskap av satans jävla studentbidragsberoende så är det ekonomiska det största problemet... byggtråd med bilder och filmer kommer när det hela är klart så att jag kan lägga upp allting på en gång istället för att låta folk vänta:tungan ska som sagt bara fixa kapital först... nån som är med på att råna en bank?:hihi
haha, får väl lägga upp mer sånt under tiden då;)

Köp ett sexpack kolvar för de första lustgasproverna! :hihi
Kul att du inte gett upp! :tummenupp

Gärna Bara du inte bryter nacken! :)

/J

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Köp ett sexpack kolvar för de första lustgasproverna! :hihi
Kul att du inte gett upp! :tummenupp

Gärna Bara du inte bryter nacken! :)

/J

det är det jag menar, ekonomin sviker satan...:( speciellt som yamahacenter ska ha 2 lax för en ynka kolv med riingar...:(
klart som fan att jag inte ger upp, vad tar du mig för?:gnissla

haha, ska försöka undvika det:tummenupp

nejdå, nu ska jag vara snäll: riktigt jävla coolt bygge, ser fram emot körfilmerna som "någon" pratat om att försöka fixa:tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
det är det jag menar, ekonomin sviker satan...:( speciellt som yamahacenter ska ha 2 lax för en ynka kolv med riingar...:(
klart som fan att jag inte ger upp, vad tar du mig för?:gnissla

haha, ska försöka undvika det:tummenupp

nejdå, nu ska jag vara snäll: riktigt jävla coolt bygge, ser fram emot körfilmerna som "någon" pratat om att försöka fixa:tungan

Känner igne det där med ekonomi under studieåren.
Tack!

Ja Calle kommer att fixa till ngt riktigt bra tror jag. Är lite orolig att han försöker hetsa mig till vansinnigheter framför kameran bara. :hihi

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Känner igne det där med ekonomi under studieåren.
Tack!

Ja Calle kommer att fixa till ngt riktigt bra tror jag. Är lite orolig att han försöker hetsa mig till vansinnigheter framför kameran bara. :hihi

jo, det är ett litet helsike... men när jag väl lyckas lösa det ska jag slänga upp en minst lika bra projekttråd som din, var så säker:tummenupp och var beredd på att rastas av en lustgasmatad 125:a:gnissla :rolleyes:

om du under filmen drar en riktigt snygg fuck-you-burnout som avslutas med en lift-out-wheelie därifrån så vinner du min respekt för all framtid:tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
jo, det är ett litet helsike... men när jag väl lyckas lösa det ska jag slänga upp en minst lika bra projekttråd som din, var så säker:tummenupp och var beredd på att rastas av en lustgasmatad 125:a:gnissla :rolleyes:

om du under filmen drar en riktigt snygg fuck-you-burnout som avslutas med en lift-out-wheelie därifrån så vinner du min respekt för all framtid:tummenupp

Make my day! ;)

Vad är lift-out-wheelie? :hihi
Jag är en mekkille ingen stunt-Jesus. Du får googla på Jason Pullen om du ska se sånt med en HD :)

Nu måste jag tulta från jobbet till garaget och börja varmköra svartbygget så jag kan åka till Lunda!

/J

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Hur mycket jag gillar Jörgen, hans mc, den tekniska nivån, berättarglädjen och hans hovfotograf samt alla glada riddare/ryttare kring det lyfta bordet?
Så mycket att jag sträckläst hela denna bautatråd.

Tusen tack för underhållningen och alla "Wow", Jörgen och alla andra!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati