Byggtråd: "Jörgens Sportster"

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Bring it on!

Cyklade du förresten i tallkrogen trakten i helgen?

Tyckte jag såg en kille skrämmande likt dig cyklandes förbi. Det var ju en bit bort o jag orkade inte skämma ut mig genom att springa ifatt eller skrika över hela gatan..

I synnerhet inte om jag vinkar av fel person.. (har ju inträffat förr)

Kul att hojjen lever..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
haha nä inte tillräkligt, men att se dig med tillhörande fransar å cowboyhatt så är de fan värt å blir dragen :D

Je det vore nästan värt att dra på sig en fransmockajacka och lita andra pundarprylar bara för att jacka upp förnedringen lite :tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bring it on!

Cyklade du förresten i tallkrogen trakten i helgen?

Tyckte jag såg en kille skrämmande likt dig cyklandes förbi. Det var ju en bit bort o jag orkade inte skämma ut mig genom att springa ifatt eller skrika över hela gatan..

I synnerhet inte om jag vinkar av fel person.. (har ju inträffat förr)

Kul att hojjen lever..

Det kan ha varit Fredrik Reinfeldt, han ska vara lik mig och är ju på Eriksgata i provinserna fortfarande ;)

Nej skäm åsido har jag inte varit där, jag har mest varit hemma i Vasastan, i garage eller hemma.

Tack! Vi får ut och åka ngn dag!

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Det kan ha varit Fredrik Reinfeldt, han ska vara lik mig och är ju på Eriksgata i provinserna fortfarande ;)

Nej skäm åsido har jag inte varit där, jag har mest varit hemma i Vasastan, i garage eller hemma.

Tack! Vi får ut och åka ngn dag!

Du ser.. Tur att jag inte vrålade ut över hela gatan..

Det uterlättar ju att åka om du har en fungerande hoj... ;)

Vore kul att se o höra den live. Nästa onsdag är det Nationaldagen + fotboll.

Själv är jag totalt ointresserad av det men det finns säkert en o annan vilsen själ som kommer se fotbollen. Fördelen är väl att det kommer vara helt dött på gatorna.. :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Perfeekt! Jag ogillar också fotboll! :D
I helgen är det ju dessutom Custom Bike Show i Norrtälje. Om jag inte upptäcker några fel så tänkta jag ev bränna dit om det inte regnar!

Du ser.. Tur att jag inte vrålade ut över hela gatan..

Det uterlättar ju att åka om du har en fungerande hoj... ;)

Vore kul att se o höra den live. Nästa onsdag är det Nationaldagen + fotboll.

Själv är jag totalt ointresserad av det men det finns säkert en o annan vilsen själ som kommer se fotbollen. Fördelen är väl att det kommer vara helt dött på gatorna.. :)

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Perfeekt! Jag ogillar också fotboll! :D
I helgen är det ju dessutom Custom Bike Show i Norrtälje. Om jag inte upptäcker några fel så tänkta jag ev bränna dit om det inte regnar!

Norrtälje...!? Är det inte typ världens ände?? :)

Nää.. Lördag kan bli liiiiite tight att åka på för min del.

Manikyr, pedikyr, frissan mm... Sånt tar tid.

Söndag däremot blir det åka av..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Nää.. Lördag kan bli liiiiite tight att åka på för min del.

Manikyr, pedikyr, frissan mm... Sånt tar tid.

Söndag däremot blir det åka av..

Det går inte, då missar jag gudstjänsten...

Nä men söndag kanske jag åker lite jag med. Det beror på hur det går ikväll, om alllt verkar schysst med hojen menar jag. Det vart ju nämligen ingen premiärtur igår eftersom det började regna efter jobbet.

/J

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
:felämne
Det är det väl Trosa som är :va

Har iaf för mig att det står (eller iaf gjorde) Välkommen till Trosa, världens ände där. Fanns dock ingen spec vad jag kan minnas på vems trosa det skulle gälla :rolleyes:

:backontop

Nä men söndag kanske jag åker lite jag med. Det beror på hur det går ikväll, om alllt verkar schysst med hojen menar jag. Det vart ju nämligen ingen premiärtur igår eftersom det började regna efter jobbet.

/J
Gött med en provtur kan jag tänka mig, du har ju haft en stund på dig att bygga upp förväntingarna på nu :)

Ska iaf bli riktigt skapligt väder hela helgen tror jag, så ut och åk bara :tummenupp

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Trosa kan väl inte vara världens ände?
Har för mig att de sa i skolan att det ligger mellan Handen och Fittja.

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
Lyckades dissa 4-hjuls camaron, så jag kommer oxå puttra 2-hjuls HDmoppe till nortälje imorgon. :banana

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Lyckades dissa 4-hjuls camaron, så jag kommer oxå puttra 2-hjuls HDmoppe till nortälje imorgon. :banana

King!!

Jag körde en 20-mila inkörningstur enl mototune på de kvällstomma motorvägarna runt staden. En tur på Bulten blev det också. Mötte d1ce som tydligen vinkade, min hjärna var dock helt upptagen med att analysera motorljud och kontemplera över nålar och munstycken så det var först när jag mötte d1ce plus Emelie på SveaDonken som jag fick reda på att de mött mig :hihi

Vridmoment from hell! Min Barnett Scorpion-koppling slirade trots ATF-olja i transen. Men jag hade å andra sidan börjat med de mjukaste fjädrarna på totalt 380 lbs. De motsvarar original sporsterfjädertrycket, jag trodde det skulle räcka eftersom Barnetten har 100% större area än originalkopplingen. Men denna motor verkar alltså ge mer än det dubbla vridmomentet än en original 1200-sportster. Satte i fjädrar på totalt 480 lbs nu inatt samt bytte olja i transen, inga spån på magnetpluggen. Stålskivorna såg fina ut. Jag släppte ju å andra sidan av så fort det slirade. Har satt varvstoppet på 6000 rpm under inkörningen så jag vet inte hur vassa dessa (för att vara S&S) rätt milda S&S originalkammar är på toppen dock.

Vi syns i Norrtälje... I hope! :gnissla

/J

Pliiis! :pannkyss
/J

va? du har ju fixat så bra bilder så lite ljud kan du väl ordna, blir lite många besök hos Jörgen ifall alla ska åka förbi och lyssna:D

eller har det blivit en fnurr på tråden(kärleksgnabb) med Jörgen:va

shrug-shoulders.gif

/J

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Trosa kan väl inte vara världens ände?
Har för mig att de sa i skolan att det ligger mellan Handen och Fittja.

Trodde rätt länge att Trosa låg nära Stora Mossen....

Vad gäller toppeffekt är ju denna motor inget i jämförelse med en litersporthoj förstås, med för att vara en liten anonym Sportster så är det kul. "Musen som röt" :hihi

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Toppeffekt är överskattat!
Storkubikare med rejält vrid från 1000 - 4 eller 5000 varv rockar!
Hög växel och ett djävla mos i maskinen imponerar även på förare av kastratskrikande plastraketer.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati