Ja jag ska köra henne på strippen. Jag ska bara hitta ett bra tillfälle. Kanske blir det Harley Drags, Jörgen Byströms kollega Lasse vill prompt att jag kör där mot Supertwins egen Harley. Den lär jag ju dock bli rostad av
Calle har sett monstret.
/J
2,2litraren eller ponnyexpressen?
Och så till trådens kanske mest meningslösa fråga, men den är ack så intressant för min del!
På min f.d flattracker så satt det monterat H-D's egna dirttrack däck, dvs Dunlop K180's som Charley Karling köpte in i början på nittiotalet. De var med andra ord över tio år gamla=spännande köregenskaper (Det var dock väldigt frän när det tjöt till varje gång man växlade ner ) Men vad gör man inte för detta rätta utseendet!
Jag tittade då runt lite efter schyssta däck men jag hade svårt att hitta några, det slutade med ett par spinkiga Arrowmax däck till slut. Dina däck du har på nu ser ju faktiskt jäkligt rätt ut, perfekt balans mellan utseende och funktion känns det som! Och så till frågan:
Vad är det för märke på de och vad är det för bredd på bakdäcket? Det är väl iaf ett 18" hjul eller ljuger mina ögon för mig?
Det är en jäkligt lyckad hoj måste jag säga, får mig att ångra att jag sålde min....
MVH
Björn
Kör på Pirelli Scorpion AT MT90 bak själv.
Fram har jag ett Michelin anakee.
Tycker det funkar bra på både grus och asfalt.
Till mina 80 hästar i alla fall.
Framdäcket tycker jag inte om.
Nackdelen mer bakslangen är att jag tycker den går lite varmt vid längre etapper i lite högre fart (140+).
Tack tack allihopa Det lär bli fler filmer i sommar!
Haha, fick lite storhetsvansinne när den klassiska musiken kom upp, men et är ju nästan så att Jörgens gasningar är i takt till musiken Lite besviken på att jag inte fick använda "third gear" i beachboys låten, men Jörgens låda är för tätstegad
Herrejävlar!!
Underbart!
Den verkar ju gå rätt hyfsat.
Riktigt rå hoj.
Tack igen. Fler filmer vore kul, om vi kan hitta på ngt som ser bra ut. Jag är ju ingen stuntkille direkt .
Jag har nu editerat in filmen i trådens första inlägg precis som jag efter ditt förslag gjorde med den förra!
Tack! Ja den nya svingen flexar betydligt mindre än den gamla också. Det behövdes.
Skön avatar! Jag har åkt lite med motardgängets körningar från Medis här i Stockholm tidigare. Kanske jag gör det igen, motarder är kul! Måste bara få dit en oljekylare samt nytt oljefilterhus med överströmningsventil innan jag kör någe mer. Men det blir nog klart under nästa vecka.
Mvh
J
Äh det är lungt, jag lånar ditt skinnställ och drar några riktiga bombwheelies på sveavägen så är de klart sen 6an på varvstoppet hela sveavägen
Det ska nog gå att ordna på något sett tror jag!
OT : Vet du om man kan kolla om någon annans pm-box här på SH är full? Har pm'at Barrett två gånger utan något svar, vet inte om boxen är full eller om han inte har orkat svara bara
såååå jäääääääävla rååååå:dregla
tack för filmen cyren, men du inser väl att du bara retat vår aptit nu va?
jag vet, det är nu jag ska börja ta betalt
Du får lägga upp bilder på hur den ser ut sen när den är "helt" fädig, fast helt färdig blir den väl aldrig.
Angående avataren så kommer det förhoppningsvis en ny snart, den jag har nu är ju lite halvdassig för man ser bara halva hojen, och sen den bilden togs har jag blivit bättre på att wheela.
Du har ite de gamla effektkurvorna liggande?
Kunde vara roligt att jämföra.
Kanske någon spoling som vill lägga in kurvorna på symaskinen?
Kul att se under hur stort intervall en R1a har högre effekt än jänkesänket..
Har man kört storkubikare känns allt annat barnsligt..
Jag är iaf på väg ner 91 mot 93 i vintras.
Tack! Ja jag är nöjd jag hade ju 120 rwhp som ambitionsnivå, men hade varit nöjd med 115-117 hk (som är den siffra jag sett andra ägare få ur denna motor med originalkammen "direkt ur kartong"). Så detta var kul. Det är ett så sjukt vrid när man startar med henne nu! Åkte därifrån med 10 hk mer än när jag kom.
/J
Vad gjordes för att plocka ut 10 hästar till? Låg du fett eller tunnt när du kom dit med din "grundbestyckning". Har du A/F-kurvor också? Ett klart läckert fordon du har pillat ihop, en "HD" man lätt skulle vilja ha.
/Ingvar
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |