Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Här är förresten Stefan Graf på sin Sportster! Han har 11 hästar mer än jag men ligger åas på en mindre motor, 1570, dvs 70 cc mindre än jag. Han kör med RedAlto-belägg på lamellerna, de har samma material som sporthojsstandardbelägg, lite halare än kevlar och kolfiber, men å andra sidan klarar syntetolja bra
http://www.youtube.com/watch?v=naPgJvWTIY4
/J
http://www.youtube.com/watch?v=naPgJvWTIY4
/J
Hur kom det sig att du valde en annan olja än den som tillverkaren rekommenderade (förutom att amerikanare ibland inte verkar ha insett att det finns helsyntetoljor)?
Köper du den oljan genom Touringbutiken så har de ändå Duells som leverar den till dem. Lika bra då att köpa från någon annan av Duells återförsäljare som ligger lite närmare.
Ja, tänk dig om Suzuki hade tillverkat en 1400 landsvägshoj på den tiden. Hade nog varit en del som lämnat efter sig hyfsat stora dräggelfläckar på demohojarna ute på butikerna då.
Det är en trevlig hoj och så. Men det blev en del trista semestermil ifjol och det kombinerat med ett bakdäck som nästan helt saknar fäste på blött underlag (vilket ledde till att jag vid ett par tillfällen fick parera bredställ på 255kg hoj + packning) så har jag helt tappat lusten att köra den. Glädjen har försvunnit från den. Istället funderar jag nu på någon smidigare hoj med tvåcylindrig motor, gärna med lite caféräserstuk.
Hehe, jo, Blåskägg, tydligen så var det kärlek vid första ögonkastet. Eller iaf första provkörningen.
Jag vet inte om du redan har nämnt det i tråden, men hur fungerar det med svingen från Metmachex? Lite stabilare än den klena saken som sitter som original på Sportster?